Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

vraag over esu decoders

Gestart door hapkin, 30 maart 2008, 21:38:36 PM

hapkin

Dag allemaal ik heb een vraag over esu decoders met sound.
Bestaat er een lijst welke decoder in welke locomotief gaat.
Ik weet wel dat elke decoder hetzelfde is, maar er zijn verschillende uitvoeringen van luidsprekertjes. Voor een voorbeeld te geven ik heb hier nog een decoder liggen met 2 luidsprekers, in welke belgische locomotief kan ik deze inbouwen. Bestaat er zo een lijst of zoiets.

Mvg Steve

eric

Natuurlijk, maar je moet wel het artikelnummer kennen van uw decoder.

http://www.esu.eu/index.php?id=179

hapkin

Er staat op de decoder enkel een nr 06/06/18
Ik weet dat de decoder uit een nmbs 52iger is gekomen.
Maar deze staat niet in die lijst he  

Mvg Steve

krispy

@ Hapkin

Als ik me niet vergis kan je die decoders bijna overal inbouwen ,
bij ESU zijn luidsprekers appart verkrijgbaar ( verschillende maten en modellen ( kleintjes en rond of rechthoekig ))
Het verschil zit hem echter hoe het geluid overkomt ( bij de rechthoekige met grote klankkast is het geluid zuiverder dan bij die kleine ronde met klein klankkastje ( persoonlijke mening ))
Maar deze luidsprekers zijn dan ook zonder veel problemen te vervangen door wat je nodig hebt

Uw decoder van een ander geluid voorzien kan echter enkel als je een Loksound programmer tot beschikking hebt ( of via een winkelier )

Ik heb bvb zo'n decoder met 2 kleine luidsprekers in mijn stoomer geplaatst ( daar een grote er niet in kon ).Verder heb ik er nog zo'n paar ingebouwd in loks waar men binnenin niet echt veel ruimte heeft ( de twee luidsprekers appart in de lok ( wel in serie) plaatsen )

Voor de verschillende sounds kan men op de site van esu terecht.
Weet van een lijst met wel model in welk merken type past heb ik tot nog toe nergens tegen gekomen , maar moest iemand zo iets hebben , altijd welkom !!
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

MARKLINRIJDER

@Hapkin:  Waarschijnlijk beschik je over een Loksound V 3.5, de ROCO artikelnr.: 11406;  Deze is dus eigenlijk gewoon een loksound V3.5 decoder met het geluid van de NMBS reeks 52.  
Je kan inderdaad, indien je beschikt over een programmeerbox daarin eeder welke soundfile stoppen.  
Zolang je niet van plan bent deze in een stomer te stoppen, lijkt het me momenteel geen probleem om deze in een andere lok te bouwen.  Je handelaar heeft hoogst waarschijnlijk wel een programmeerbox ter zijner beschikking om daar de gepaste file in te zetten en anders wil ik het wel voor je doen.  Ik heb een programmeerbox hier liggen.

Groetjes,

David

eric

of het is deze

52438  LokSound V3.5 Diesel "Nohab"

loksound2

elke ESU LokSound decoder past in elke locomotief voor zover er plaats genoeg is.

Qua geluid kan je elke esu-file inladen en dus bvb van een diesel een stoom maken edm. Daarvoor heb je een LokProgrammerBox nodig.
Je kan ook zelf ook geluidsfiles samenstellen en inladen. Of bij een bestaande file geluiden (effecten) bijvoegen.

Let echter op met een LokSound met 2 luidsprekers: dit zijn OEM decoders (even goed...) maar de geluidsfiles zijn aangepast om met 2 speakers te kunnen werken. Dus als je ander geluid inlaadt, haal je best 1 luidspreker eraf (als ze in parallel staan!!!!)

succes, P.

loksound2

citaat:
Geplaatst door hapkin

Er staat op de decoder enkel een nr 06/06/18
Ik weet dat de decoder uit een nmbs 52iger is gekomen.


Mvg Steve


06/06/18 : productiekode, waaruit wij kunnen alfleiden wanneer gemaakt.
"uit NMBS..." dus een OEM decoder, zie vorig bericht van mij.

P.

hapkin

Bedankt allemaal voor de reacties maar ik wilde deze decoder inbouwen in een 78 ,51 of een 55. Wie kan mij vertellen welke luidspreker in welk model gaat (van deze 3 he)

@MARKLINRIJDER bedankt voor het aanbod, ik wil graag die programmeerbox van esu eens aan het werk zien... Ik heb er al over gedacht om zo een te kopen maar als ik begin te lezen wat dat ding allemaal kan ben ik de draad snel kwijt.[xx(]

Mvg Steve



Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door loksound2

elke ESU LokSound decoder past in elke locomotief voor zover er plaats genoeg is.
En als er geen plaats genoeg is, dan past hij dus niet. [:D]

MARKLINRIJDER

@Hapkin:  Vermoedelijk kan er in een 55 een grote langwerpige luidspreker(50448).  De 77 en 51 zal de ronde zijn(50442).  Maar ik check het even voor je.[;)]

Groetjes,

David

loksound2

citaat:
Geplaatst door hapkin

Bedankt allemaal voor de reacties maar ik wilde deze decoder inbouwen in een 78 ,51 of een 55. Wie kan mij vertellen welke luidspreker in welk model gaat (van deze 3 he)

@MARKLINRIJDER bedankt voor het aanbod, ik wil graag die programmeerbox van esu eens aan het werk zien... Ik heb er al over gedacht om zo een te kopen maar als ik begin te lezen wat dat ding allemaal kan ben ik de draad snel kwijt.[xx(]

Mvg Steve






indien je me meldt hoeveel plaats je nog hebt voor de luidspreker kan ik je adviseren.

LokSound
support@loksound.be

hapkin

Dag allemaal ik heb het een paar dagen zeer druk gehad maar hier ben ik weer. Ik heb nog geen tijd gehad om de plaats te meten in de locomotieven die ik heb.
Het liefste zou ik de soundmodule inbouwen in mijn marklin hamo 55.
Deze heeft echter geen decoder stekker,ik denk niet dat dit een groot probleem is. Maar bestaat er zo een soundfille van de 55 voor een OEM decoder?
Verder vroeg ik mij af of deze decoder die ik heb in een mehano class 66 past (met de 2 boxen he).


Mvg Steve

gieke

Nog een vraagje aan Loksound;
Bestaat er misschien een soundfile waarin ook het geluid van het denderen van de trein over de rails bevat zit ?
Dank bij voorbaat.
Gieke

gieke

En nog een vraagje:
Hoe importeer ik een wav-file in een esu-file ?
Volgens de Lokprogrammer-handleiding pagina 15 zouden linksonderaan het scherm zowel esu- als audiofiles moeten aangegeven worden.
Ik vind echter alleen esu-files. De laatste softwareversie 2.6.7 is ge?nstalleerd. Verstaat men onder audiofiles dan geen wav-files ?