Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

msm 37...

Gestart door nmbs, 18 maart 2005, 19:36:13 PM

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

@ Jan,

Beste, het gaat niet ofdat de reeks 210 / 60 met M1 rijtuigen gereden geeft, maar om het feit dat de afgebeelde 60-tiger van een totaal andere tijdsperiode is.

Uitvoering van de 60-tiger in tussen de jaren 1975-1985, de M1 wagens zijn voor het tijdvak 1957-1970.
Dus zeer moeilijk te combineren h?.

Eerst misschien beter kijken en lezen voor te reageren.

Toch nog mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

janjozef

fremo een domme vraag hoeveel foto's van een 60 met M1 rijtuigen wilt ge.
een tweede punt als ge anderen het plezier van te rijden met materiaal dat totaal niet samenhoort niet gunt zoek dan een site over industriele archeologie en ga daar uitzoeken waarom het niet kan dat Leonardo da Vinci in zijn tijd reeds het principe van de helicopter kon uitleggen. Hij heeft het namelijk wel gedaan. Ik hoop dat ge op dit forum wat minder betweterij verkoopt. Modelbouw is, buiten voor fremo, een hobby en als morgen iemand den Belg met M6 rijtuigen op zijn baan wilt laten rondrijden is dat zijn zaak.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marctje

Wat maakt het inderdaad uit met wat men rijdt. Ik vind het leuk met Belgisch materiaal te kunnen rijden in Belgi?, iedereen weet dat de markt verzuipt in Duits materiaal dus vind ik het gepast een beetje patriotistisch te kunnen zijn. Als ik morgen mijn 77 wil laten rijden met m2 wagens dan doe ik dat toch gewoon, anders moet ik een baan bouwen naar echt voorbeeld en ben dan toch beperkt in de mogenlijkheden vind ik. Dus Fremo als je hiermee een probleem hebt kan ik dat best begrijpen want je mag je eigen mening hebben, maar toch vind ik dat je je gal niet hierover mag ophoesten en zeker niet ten koste van een goed en degelijk magazine zoals msm.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

rgp

Dag,

Begint het te dagen: wolven in schapenvacht.

A propos na het d?bacle van Blankenberge van de Fremobaan, kan ik rustig zeggen, dat als dit niveau voldoende is, alle modeltreinliefhebbers rustig bij Fremo kunnen, maar zeker niet omgekeerd.
En niet vergeten, het zijn de FREMO-boys die "toelatingsnormen" hanteren !

Roland

janjozef

fout Roland alle FREMO-boys mogen gerust bij ons aansluiten, kunnen ze ook nog wat leren.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Jan, Marc en Roland, ik ben het ook met jullie eens, maar ik vind dat we Fremo daarvoor niet hoeven af te breken. Die mens heeft ons hier al meer dan eens degelijke informatie verschaft.

Terug naar het onderwerp nu : ik ben het ook met allen eens dat dit opnieuw een sterk nummer is. Heb vooral genoten van het artikel over de Neerpelt-baan, het artikel over koppelingen en dat over ladingen. Het artikel over goederenwagens interesseert mij ook erg, aangezien ik daar (in tegenstelling tot anderen) nog niet zo veel over weet.
'k Was ook bijzonder opgetogen over het artikel over decals zelf drukken. Ik was net van plan hier op het forum de vraag te stellen of iemand daar ervaring mee heeft. Dat hoeft dus niet meer. [;)]

Kortom : bravo en doe zo voort MSM.

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

Vond deze aflevering ook weer gaaf. Neerpelt, metalen brug, decals, Kis,
koppelingen, E-wagens, combinatie, ik vergeet er nog enkele... bijna alles is het bewaren waard. MSM heeft duidelijk een tweede adem gevonden, petje af.

n/a

Moet dat trouwens dat geruzie hier ?

Het is zeker geen slechte instelling om correcte combinaties op de baan te willen, in een blad dat een voorbeeldfunctie heeft zeker. Wat iemand thuis laat rijden maakt anderzijds idd ook niet uit, daar kan de pijl een M6 trekken en sneller gaan dan de ICE. Zelf hou ik me zoveel mogelijk aan correcte combinaties, inzet en locaties, dat maakt de hobby trouwens wat goedkoper [:p] ( in die zin dat dat de collectie beperkt, ben zelf ver aan de limiet, schat over drie jaar uitgekocht te zijn wanneer de lima's door degelijker materiaal vervangen of toch minstens naar de stelplaats verwezen zijn (18/40100/23/27/15).)



Bert

citaat:
Geplaatst door locomotion

Deze week?
Is dat niet wat rap?
We zijn nog maar de 11de april en mei is nog 20 dagen ver. Dat is dan bijna drie weken te vroeg. E?n week OK, maar drie weken ...
Ik heb nummer 36 nog niet uit zene.
Locomotion



Dit heb ik ook reeds gemerkt.
Ik heb zo al twee nummers gemist.
Voor de rest terug een prachtig nummer vooral van Neerpelt en de goederenwagens.
greetz
Bert

n/a

In het artikel van Guy Holbrecht over de metalen brug wordt melding gemaakt van klinknagelfolie van Slater's. Zoek dat al enige tijd vruchteloos.
Weet iemand waar dat met enige zekerheid te verkrijgen valt ?
Bij Jocadis, PB en Tam alvast niet.

bedankt voor je antwoord.

Randy

tonycabus

Door de nakende sluiting van BRAND ben ik als "Brusselaar" gaan kijken bij "Point 50" op de Lemonnierlaan, vlakbij het Anneessensplein. Die verkoopt plastic schaalmodellen in kits en heeft van alles. Ik ga er dinsdag eens kijken (maandag is-ie dicht).

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

guy holbrecht

De klinknagels van Slaters zijn verkrijgbaar onder de volgende naam: Embossed Plastikard Rivets White (artikel nummer 0431). Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat ik mijn materiaal wel eens van in Engeland op een beurs tracht mee te brengen. Tot voor enkele jaren was Slaters trouwens aanwezig te Chatham. (We hebben daar eens met een paar man zo goed als heel zijn stand leeggekocht). Daardoor goede contacten gekregen. Nu bestellen wij met de club rechtstreeks en in vrij grote hoeveelheden ??n keer per jaar. Steeds een correcte service gehad, en de levering meestal nog geen tien dagen na bestelling.
Je kan uiteraard met het catalogusnummer bij je winkelier terecht. En als die echt het modelbouwhart op de juiste plaats heeft zitten, bestelt hij dat wel voor jou. Het is trouwens stuitend dat, na zes jaar MSM en dus ook bijna zes jaar publiceren rond Plastikard, nog steeds geen standaard pakket voorradig is bij de meeste modeltreinwinkels.
vgr,
Guy

diesels

Blij dat het iedereen weer bevalt. Net zoals elke maand sinds ik een abbo heb, zit ik er nog op te wachten. Ik ben echt niet zo van het klagen hoor, maar de laatste tijd krijg ik alle post uit Belgi? hier in NL standaard dagen tot weken (met name Op de Baan) te laat. Ik begrijp niet wat er loos is met de posterijen. In elk geval weet ik wel dat ik nu al stop met dit abonnement, want dit is niet leuk meer. Ik heb ze al in de winkel zien liggen, zoals steeds, maar als abonnee moet ik nog maar ff geduld hebben.

tonycabus

En zeggen dat de abonnees hun nummer in principe krijgen v??r het nummer naar de winkels gaat! Je bespaart er nog wat Euroguldens op ook h?, Sicco?
Ik vind het sneu voor je, maar Tantepos is ook v??l verregaander geprivatiseerd dan bij ons, h?[:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Bedankt voor de referentie Guy !
Maar ik wacht op Tony z'n expeditie vooraleer te bestellen via 't net. Ook alvast bedankt Tony.

Randy