houtsoort+dummie met uitleg

Gestart door conducteur, 25 maart 2008, 18:20:21 PM

conducteur

1)Ik zou graag in een van de eerst volgende dagen om hout en in deze schoolvakantie nog heel hard voortdoen om mijn achterstand wat in te halen,maar welk soort hout en hoe dik moet dat zijn.

2)Hier ergens anders staat het plan om de 2 zijkanten te maken,maar hoe de rest,ik snap het niet helemaal.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

#1
Ik heb-met al de goede wil van de wereld- geen flauw idee waar dit over gaat.Misschien toch maar even in het kort toelichten wat je wil weten/doen?

Gerrit

conducteur

#2
ik ben een dummie in het kiezen van hout,in het bewerken ben ik goed(mijn opa helpt als het niet gaat en dan leer ik weer iets bij)
daarom wou ik weten welk soort hout ik moet gaan kopen en hoe dik het hout moet zijn.

het plan van de zijkant staat hier ergens in dit forum,maar zonder plan voor de rest kan ik niet verder,ik snap namelijk niet hoe alles moet(behalve de zijkanten).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

watman

#3
Ik denk dat conducteur de onderbouw van zijn spoorbaan wil maken.  En nu wil hij weten met welk soort hout hij dit het best doet (soort, dikte, ...).  Wat hij in punt 2) bedoelt weet ik ook zo niet direct.

Bart
 

conducteur

#4
ja, dat is het,watman.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

#5
citaat:
Ik heb-met al de goede wil van de wereld- geen flauw idee waar dit over gaat.


Amaai zeg, niet goed uitgeslapen? Conducteur vraagt in het forum over de forumbaan over welke dikte van hout en welke soort hij moet gebruiken. Hij zegt zelf dat het gaat over de zijkanten waarvan het plan in dit deel van het forum staat.

Conducteur, met multiplex van 12mm moet lukken. Als je de thread "DE NORMEN, HERZIEN" eens goed leest dan zie je wel een tekening van hoe het in elkaar zit. Anders is er nog deze thread van dgrr57: http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2753 met foto's van hoe het in elkaar zit. Ook is er een plannetje bij hoe je een grote plaat kan verzagen voor de module te maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

#6
dankjewel,Johan,nu begrijp ik hoe het moet.
Zijn hun maten dezelfde als die van ons?Ik zou dat goed kunnen gebruiken!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

#7
citaat:
Geplaatst door conducteur

dankjewel,Johan,nu begrijp ik hoe het moet.
Zijn hunmaten dezelfde als die van ons?Ik zou dat goed kunnen gebruiken?

De maten zijn gelijk. Het gaat over hetzelfde project.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

pabe

#8
@conducteur:  

opgepast, op de foto's van trainminiature is men volgens mij wel vergeten om de openingen in de zijkanten te zagen waar de sporen verbinden met de volgende modules...  zie plan van Tony

groetjes en success,   Paul

dgrr57

#9
citaat:
Geplaatst door pabe

@conducteur:  

opgepast, op de foto's van trainminiature is men volgens mij wel vergeten om de openingen in de zijkanten te zagen waar de sporen verbinden met de volgende modules...  zie plan van Tony

groetjes en success,   Paul



Wat kan men toch alles moeilijk maken [:(]. Ik versta dat er meer en meer mensen zijn die geen antwoord nog willen geven [:(].
Leest eerst het volledige topic, en komt daarna reageren [;)].

Wel, mijn Brico-winkel kan geen openingen maken in een plank [:(]

Dus moet ik die er wel zelf uitzagen [;)]

En dit is dus gebeurt op blz 2 van de topic : HIER

conducteur

#10
wat gaat dat kosten,12mm multiplex?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#11
Eens kijken op de website van Brico, Gamma of zo?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#12
volgens brico kost dat 54 euro[:(],wat te duur vind ik.Voor jullie is dat niks,voor mij moet ik daar lang voor sparen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

belair

#13
@Conducteur
Hout kost nu eenmaal veel geld. Ik kan je aan enkele gratis platen multiplex helpen maar je moet ze zelf komen ophalen. Afmeting 122x244 of iets dergelijks en 8mm dikte.
mvg [;)]
Luc

conducteur

#14
  • ik kan niets [:D]-echt niets,nul de doppen-[:D]van hout(kan het wel bewerken). Maar het kan toch ook veel goedkoper denk ik,is het niet?  
  • ik heb de poten voor de module met een doorsnede van 44x44mm nog niet gevonden
  • mijn opa(met veel kennis van hout) heeft mijn berg(met mijn hulp) gemaakt uit 12 mm mdf,dat kost me dan maar 24 eur,kan ik dat dan ook gebruiken,dit kan ik nog gemakkelijk betalen.
  • @ luc,ik zal het eens vragen,met de auto is het niet zo heel erg ver tot in Gistel
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum