Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Loods voor belgische locs

Gestart door the_gold, 24 maart 2008, 20:57:13 PM

the_gold

Hey mannen!

Ik ben momenteel begonnen aan een projectje, Ik had nog een stuk op de baan over waar ik iets leuks kon mee doen.
Toen ik mijn belgische stoomloc en 29 andere museumlocs zag staan dacht ik ' Ik maak een museumstuk '
De bedoeling is dus dat er ongeveer 4 sporen komen naast elkaar en daarvoor had ik graag een loods gehad waarin enkele locs kunnen staan en eventueel een wagon voor herstelling:D
Het zijn marklin sporen ( die van nu ).
Ik had graag geweten of jullie een idee hebben voor een mooie loods.
Hij mag redelijk lang zijn en zeker breed genoeg voor die 4 sporen.

Alsje meer info wilt dan mag je die zeker vragen

the_gold


Ik heb deze zien liggen, maarja tis wa modern he. en niet echt belgisch. Maar wel leuk om ze te zien staan vanbinnen.

Tis voor een 29 in te zetten, een 18. ne 51 en 59

nick_9450

is een hele mooie loods heb de zelfde hier thuis staan. als je je er 3 motor bij koopt kan ze zelf automatisch opgaan de deuren te verstaan he



nick

the_gold

Heb je een fotoke van je loods? : )

nick_9450


hobbyist

In MSM  (ik weet niet welk nummer) stond een project in om een loods zelf te bouwen.

the_gold

Liever geen zelfbouw maar wel bouwdoos[;)]

the_gold

Zijn er eigenlijk deuren achteraan in die loods?
grt, Khoop da mijne 18 er zal binnen kunnen[:)]

36,1 x 25,2 x 11,3 cm


JoVer

citaat:
Geplaatst door the_gold

Liever geen zelfbouw maar wel bouwdoos[;)]

Dan kan je beter de catalogi van de verschillende fabrikanten er op nakijken. Ik weet dat er bij Faller een aantal zijn, zowel "rechte" als "ring"-loodsen (die meestal aan een draaischijf staan). Maar, als ik het goed heb, zijn de grootste voor 3 sporen. Ja kan natuurlijk meerdere kits aan elkaar bouwen. Vraagt wel wat knutselwerk, maar als je gelijke kits neemt dan kan je daarvan wel ??n geheel maken dat lijkt alsof het 1 bouwdoos is.

Peter

Bouw zelf een loods. In een van de eerste MSM nummers staat een hele goede bouwbeschrijving met foto's om een typisch Belgische loods te bouwen. Niet echt moeilijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

GeM

Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

nick_9450

citaat:
Geplaatst door the_gold

Zijn er eigenlijk deuren achteraan in die loods?
grt, Khoop da mijne 18 er zal binnen kunnen[:)]

36,1 x 25,2 x 11,3 cm





mijne 77 gaat er toch goed in en heeft nog plaats over dus denk wel dat je 18 er in geraakt

nick

modeltreinbart

Als hij er niet recht in geraakt parkeer hem er dan schuin in lukt altijd [:D][:D][:D] en nu effe serieuse ik denk wel dat die er in gaat maar best meten wan meten is weten

groeten bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

the_gold

en weet iemand of er deuren achteraan zijn ook? of aleen vooraan deuren

thalysken