Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Winkeloorlog in Vlaanderen ???

Gestart door Peter, 22 maart 2008, 12:37:52 PM

Quadran

#15
Als (her-) beginnende modeltrein modelbouwer wil ik hier toch ook even reageren.

Sinds kort ben ik mij terug aan het verdiepen in de modeltrein wereld en ben zodanig bij Tufken terecht gekomen. Zelf gevonden via Google, door niemand aangeraden, maar miz is Tufken ??n van de betere winkels.
Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden bij Tufken en dat kan ik zeker en vast niet zeggen van een aantal andere modelzaken waar ik momenteel aankopen doet.
Dus Tufken heeft zeker mijn steun...

 

Xa4

#16
ik weet ook niet juist waar het over gaat [?][?][?]
Maar ik kan enkel voor mezelf spreken,
bij Modeltrein Paradise heb ik enkel (meerdere) goede ervaringen[:)].
blijkbaar leven nog veel mensen in de oudheid :
Hun naam is Alexander, alles voor hen en niks voor een ander...
en dat in de 21 eeuw....[:(][V]
Waar gaan we naartoe[?][V]

Jurgen

#17
Vreemde toestanden. Ik ben nieuwsgierig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

#18
Hoi,
Het kan natuurlijk ook te maken hebben met het verdelen van sommige merken.
Zoals bijvoorbeeld Marklin daar zie je dat hoe langer hoe meer wordt gewerkt met het shop in shop concept.
En al meerdere malen door andere verkopers horen vertellen dat je hun manier (lees Marklin) van handelen niet volgt je niet langer kunt functioneren als verdeler van hun merk.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rochevalien

#19
Mijn mening: het al dan niet sympathiek zijn van de ene handelaar tov de andere of de kennis van de koopwaar(modeltreinen en toebehoren)hebben NIETS MAAR DAN OOK NIETS te maken met het feit dat de ene handelaar aan lagere/hogere prijzen verkoopt dan de andere.
Wat hier w?l een grote rol speelt zijn zaken zoals:
1)werkt men met personeel of niet?
2)heeft men een handelspand of niet? verkoopt men voor een groot percentage op de beurzen of op het net?
3)koopt men aan via de invoerder(tussenpersoon die ook weer wat van de winst moet hebben) of rechtstreeks bij de fabriek? of gaat men de koopwaar z?lf ophalen bij de fabriek?(=ook weer goedkoper)
4)werkt men volgens het minimum winst/maximum omzet principe? of niet?
5) werkt de handelaar samen met een winkelketen ? of niet?
en dan vergeet ik waarschijnlijk nog een paar punten.

En voor alle duidelijkheid: ik ben g??n expert terzake maar maak alleen even het optelsommetje (??n plus ??n is nog altijd twee)
en ik noem met opzet geen namen omdat ik 1) geen partij wil kiezen en 2) niet 100% op de hoogte ben van deze zaak.

Gerrit

Tom

#20
Ik heb tot nu nog niet gereageerd op dit onderwerp, maar ik kan me aansluiten bij de mening van Gerrit mede doordat ik al een paar meningen heb gehoord van gewone handelaars tegenover internetwinkels.
Ik heb zelf nog geen ervaring met tufken, en ik heb ook niets tegen de persoon want ik ben zelfs zeer blij dat hij op het forum vertoeft, en brengt daardoor hier heel wat nutige info.
Mischien zou een beetje meer colegialiteit tussen de handelaars onderling wel prettiger zijn want ik kan zelf niet ontkennen dat er een paar bedriegers tussen zitten.
Tom

Peter

#21
Patrick (Tufken) heeft het me vanmorgen allemaal in vertrouwen uitgelegd. Nee, ik ga geen namen noemen maar ik wil wel reageren op hetgeen Gerrit op zijn lijstje heeft gezegd.

citaat:
1)werkt men met personeel of niet? NEEN
2)heeft men een handelspand of niet? JA Verkoopt men voor een groot percentage op de beurzen of op het net? NEEN
3)koopt men aan via de invoerder(tussenpersoon die ook weer wat van de winst moet hebben) NEEN of rechtstreeks bij de fabriek?JA of gaat men de koopwaar z?lf ophalen bij de fabriek?(=ook weer goedkoper)NEEN4)werkt men volgens het minimum winst/maximum omzet principe?JA of niet?
5) werkt de handelaar samen met een winkelketen ? NEEN of niet


Wat internet winkels betreft. Bijna ALLEwinkels verkopen via Internet (ook hier in Belgie)

Degene die dat nog niet doen zullen binnenkort wel volgen.

Wat ik wel ondermaats vind is dat degene die iets tegen Tufken hebben, het lef niet hebben, om zelf hun kommentaar hier op het forum te geven. Maar ja dat kan van zo'n mensen wel verwachten.[}:)][}:)][}:)]

PS: al deze kommentaar is mijn mening en NIET die van Tufken.
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

#22
Zielig, die stielbedervers. Als sommigen er in zouden slagen om een vakman kapot te maken, zijn ze het niet waard om modelspoorder genoemd te worden.[:(!] Een bekwame vakhandelaar is immers goud waard[8D] Anders kun je de treinen evengoed naar de supermarkt verzetten. Een dom geval erbij om de prijs te scannen en klaar. En als er problemen zijn, trek je plan. NEEN. Er moet vakkundige ondersteuning zijn[:)]  Dat is mijn gedacht

Alex

#23
Ikzelf ben woonachtig in het Noorden van Nederland (Friesland wel te verstaan) en heb reeds enkele keren contact met Patrick gehad via de telefoon. Ook heb ik het een en ander geleverd gekregen en staat er nog wat in bestelling wat nog niet is uitgeleverd door de fabrikant. Patrick komt op mij zeer positief over. Levering is prima! Prettig persoon volgens mij. Mocht ik weer eens in de buurt zijn, dan zal ik zeker een bezoekje brengen aan zijn zaak.
Ik houd zijn website altijd goed in de gaten. Deze wordt namelijk zeer vaak bijgewerkt en is daardoor altijd zeer up-to-date wat betreft nieuwe (Belgische) producten en speciale series. Ook is de site geweldig overzichtelijk en steekt goed in elkaar. Ook ziet het er strak en professioneel uit. Dit kan ik van veel collega leveranciers niet altijd zeggen!

Wat er precies gaande is is ook mij niet duidelijk, maar Modeltrein-Paradise is voor mij een vertrouwd en ook inderdaad niet duur adres om modelspoorartikelen te kopen! Mijn steun heb je Patrick!

Groeten Alex Langenkamp

hapkin

#24
Dag allemaal ik heb er even over gedacht of ik mijn "gedacht" ging zeggen in dit draatje.
Maar ik heb nog maar een keer een bestelling gedaan bij Tufken en deze was zeer correct, alles goed verpakt en zeer snel kortom zoals het hoort.
Ik heb echter al verschillende keren met hem gemaild. En hier kan ik enkel over zeggen dat je zeer snel antwoord krijgt. Dit kan niet gezegd worden van alle bekende en minder bekende handelaars.
Maar daar gaat dit draatje niet over he.
Wat ik kan zeggen over tufken is : zeer goed contact, super snel antwoord op vragen, en een site die up to date is met foto's en scherpe prijzen.daar kunnen veel verkoopsite's een puntje aan zuigen.
Ik durf rustig stellen dat ik elke dag kijk op tufken zijn site.
Maar ik mis een beetje reactie van tufken...


Mvg Steve

Sicco

#25
De service van Tufken is inderdaad vriendelijk en uitstekend, kwestie van wederzijds vertrouwen. Maar dat staat toch ook helemaal niet ter sprake?

SuSke

#26
Ik heb die trieste mededeling ook gelezen en de commentaren hierop.
De juiste toedracht zal te zijner tijd wel kenbaar gemaakt worden door Patrick.

Blijkbaar draait in onze "westerse" maatschappij alles nog steeds op "de een z'n dood is de ander z'n brood-mentaliteit", terwijl iedereen die een beetje gezond verstand op de juiste plaatst heeft zitten, beseft dat je v???l verder geraakt als je "samen" werkt (TEAM = Together Everybody Achieves More) [even een lesje managment][8D].

Ik vind het spijtig dat enkelen het niet kunnen verdragen dat iemand een "andere", maar even wettelijke manier van handeldrijven gebruikt. Vraag is of ze op langere termijn beter gaan worden van de bewuste "samenwerkingsverbanden" die sterk naar "prijsafspraken" ruiken. Dit laatste is in Europa inderdaad verboden, helaas ligt de bewijslast nog steeds bij de gedupeerden, en de partners zijn ondertussen wel meesters geworden in het verdoezelen van hun "samenwerkingsverbanden". Men vergeet evnewel dat op termijn de aandeelhouders gewoon de room van demelk zullen scheppen, en dan sta je daar "aan handen en voeten gebonden", met niets meer als alternatief.

We kunnen enkel hopen dat de "aanstokers" zich even gaan bezinnen over wat er aangericht kan worden in de hele sector. De alternatieven zijn reeds gegeven, en er zijn voorbeeelden genoeg in andere sectoren, waar een groot deel "underground" gaat. Laat dat ondergrondse nu dan het Internet met z'n E-shops zijn. Er zal altijd wel iemand zijn die de achterdeur openzet, en meestal is dat zlefs de "aandeelhouder" als het water hem ook aan de lippen staat.

Ik kies voor een leverancier die tijd voor mij wil maken wanneer ik een probleem heb, die me de juiste informatie geeft waar ik naar vraag en die me correct informeert.
Ik loop weg uit een winkel waar alleen gezeurd wordt of waar "halve" waarheden verteld worden.

Voorlopig blijft het bij: "komt tijd, komt raad".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modeltreinbart

#27
Beste collega's leden van het forum,
ik ken Patrick al geruime tijd ik breng hem ook regelmatig een bezoek voor informatie over een model of voor iets te kopen uiteraard. Patrick is in die tijd een goede vriend van mij geworden. ik wil zeggen door zijn scherpe prijzen die hij heeft en zijn goede en correcte service dat ook door velen van jullie word aan gehaald. Ik zou het zeer jammer vinden dat Patrick zijn droom in duigen te zien vallen door enkele andere bekende modelbouw winkels . Het zijn zij die vroeger toen het internet nog niet zo was als het nu is met de pet gooide en wij als kleine hobbyist moesten veel te dure prijzen betalen voor al die modellen die wij zo graag op onze banen hadden omdat zij het voor het zeggen hadden maar dankzij ons groot zijn geworden en de prijzen nog gingen op voeren i.p.v. de prijzen laag te houden zoals onze Patrick mag ik wel zeggen . Omdat zij het monopoly in handen hadden en ons als idioten te behandelen door veel te dure prijzen te betalen en als we dan met simpele vragen kwamen, of technischere vragen werden we afgewimpeld omdat zij het antwoord ons ook schuldig moesten blijven en waarom denk je ze dachten allemaal maar aan een ding hoeveel heeft de klant bij en hoeveel zal hij op doen en dit is in deze tijd nog zo maar voor ons modelbouwers is het leven ook duur geworden op gebied van onze levensstandaard een brood voor ons kost evenveel dan voor die bekende modelbouwzaken . En wie is er dan slimmer om het in een bescheide ruimte dan te verkopen en zonder personeel te werken Onze Patrick dus laat ons allen de bekende winkels mijden en naar Onze Patrick gaan die ons begrijpt en onze treinproblemen toch probeert te verhelpen laat ons allen als een blok achter Patrick staan en hem steunen zodat zijn zaak nog lang moge bestaan en dus ook onze hobby niet met uitsterven bedrijgt word .
Rebelse groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Havoc

#28
citaat:
Maar ik mis een beetje reactie van tufken...


Heeft er hier nu nog niemand echt eens dat bericht gelezen???????? Er staat nochtans duidelijk "Binnenkort zal U meer vernemen in de pers".

En toch wordt er hier gespeculeerd, wilde verhalen verteld, samenzweringtheorieen verzonnen dat het een lust is. Nog een beetje en er worden lynchpartijen georganiseerd.

Ik denk dat Tufken al lang spijt heeft dat hij dat bericht op zijn site gezet heeft als hij ziet wat zo'n bende kleine kinderen ervan maakt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Petdig1

#29
Ook ik wil me bij het hierboven reeds gezegde aansluiten.  Ken Patrick nu ook al een tijdje en kan me alleen maar  positief uitdrukken zowel over  zijn correcte manier  van werken, zeer  vriendelijke onthaal en perfekte service. Patrick weet tenminste nog  wat klantvriendelijkheid is en heeft een hart voor zijn zaak !!  Tevens  betaal je bij hem een  eerlijke faire prijs wat helaas bij diverse andere winkels soms ver te zoeken is.  
Dat bepaalde  andere modeltreinwinkels op een dusdanige laag bij de grondse manier  nu proberen hem te boycotten wijst er alleen maar op dat Patrick een bewezen goede  prijsverhouding kan aanbieden en daarbovenop ook nog een een vriendelijke betrouwbare  service.

Zou zeggen Patrick... blijf op deze  weg doorgaan ! Degene die je nu proberen dwars te liggen komen hunzelf nog wel tegen in deze toch relatief kleine wereld van modelspoorhobbyisten waar de meeste elkaar wel kennen en dus ook tzt de zaken die jou willen boycotten.
Mijn klandizie zijn deze zaken nu zeker  kwijt !   Vrienden en collega's zal ik jou zaak dan ook zeker  aanbevelen.
Peter
Sbb en Bls baan in opbouw