Winkeloorlog in Vlaanderen ???

Gestart door Peter, 22 maart 2008, 12:37:52 PM

Peter

Op de website van ons aller Tufken staat een bericht over de kleingeestigheid die sommige winkeliers hier blijkbaar aan de dag leggen.
Dit is de eerste keer dat Patrick hier mee naar buiten komt alhoewel deze dingen (mails oa.) reeds een tijdje bezig zijn.
Alhoewel ik zelf slechts een buitenstaander ben vind ik dat zulke dingen hier niet kunnen. Wat hopen ze er mee te winnen, een kliekje die dan hogere prijzen kan vragen.}:)}:)}:)
Mij als klant in elk geval niet, want dan koop ik terug het meeste in Duitsland.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#1
Triestig ... [V]
Dat modelspoor-winkeliers last hebben om een redelijke - leefbare - omzet te halen is uiteraard geen geheim. Dat ze mekaar de duvel aandoen lijkt me echter niet de manier om het vertrouwen van de modelspoorders te krijgen/houden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jan77

#2
Ik vind dat ook triestig[V]ze zouden beter de handen in mekaar slaan en op sommig gebied samen werken.
Ik heb mijn vaste leverancier ons TUFKEN die ondertussen al een vriend geworden is en ik zal deze zeker NOOIT in de steek laten wat ze ook beweren of doen.
Gr Jan

krispy

#3
Persoonlijk vindt ik het zeer triestig[:(] dat de zelfstandigen elkaar zo de das willen omdoen ( mensen zwart maken[xx(] )
Als de eene ermee kan leven dat hij met minder winst een grotere omzet kan maken , moet hij dat weten , de andere moeten dat dan ook maar doen.
De hobbyisten zoals wij kunnen er alleen maar beter bij varen [:p].
Zolang hun service ( en ook in mindere maten de prijzen ) goed zijn hebben de handelaars niet echt veel te vrezen denk ik[^], want als ik zo hoor , in onze kringen hebben we allemaal wel een paar vaste handelaars  waar we altijd terecht komen , en zolang deze geen SERIEUSE fouten maken hebben die ook niets te vrezen [;)].
Ik hoop dat de zwartmakers eens zelf goed naar hun mannier van werken kijken , alvorens ze iemand de das willen omdoen.[}:)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

tonycabus

#4
Als andere handelaars reageren is er vast wel k.. aan de knikker.
Iedereen moet leven, dus ook die handelaars die bewust niet op dit forum reageren.
Handelaars en importeurs hebben nu precies de handen in mekaar geslagen en afspraken gemaakt ivm eerlijke prijzen.
Eerlijk betekent: t.o.v. de klant en t.o.v. de handelaar. Wie zijn brood niet verdient kan het ook niet uithouden, en dat slecht voor de hele markt. Niet l..... dus aub!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

#5
Tony, ondanks alle prijsafspraken zijn er ook winkeliers die VEEL te hoge prijzen vragen. Dat mag dan blijkbaar wel.
Als winkeliers zo stom willen zijn om winkels met goedkopere prijzen weg te pesten moeten zij weten. Ze vergeten dan dat je via internet net dezelfde (of zelfs betere) voorwaarden kan krijgen in het buitenland.

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig[}:)][}:)][}:)] Willen ze onze hobby hier in Belgie helemaal naar de verd...helpen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Ludwig

#6
Ik koop al een tijdje bij Tufken en moet zeggen dat alles altijd in orde is en voor een eerlijke prijs.
Ze zouden beter misschien eens in de leer gaan bij Tufken dan zouden ze misschien begrijpen waar het bij hen soms mis loopt.
Een goed persoonlijk contact kan toch niet zo moeilijk zijn .
Of wel misschien?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

jan77

#7
Voila Ludwig da vind ik ook als je bij Patrick (Tufken) komt ,kom je bij een vriend in plaats van handelaar je bent daar altijd welkom en word daar altijd goed ontvangen.
Jan

Peter

#8
Jan77 schreef:

citaat:
als je bij Patrick (Tufken) komt ,kom je bij een vriend in plaats van handelaar je bent daar altijd welkom en word daar altijd goed ontvangen


Inderdaad, daar ben ik het volmondig mee eens.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

#9
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat hierboven reeds is geschreven. Wat wil men bereiken met handelaars uit te sluiten door de merken zover te krijgen geen leveringen meer te doen ? Diegenen die dat soort van praktijken nodig achten zouden zichzelf eerst de vraag moeten stellen: waarom doe ik niet wat die anderen doen...

Winkeliers moeten ook geen prijzenoorlog ontketenen nog in neerwaartse noch in opwaartse richting. Daar wordt niemand beter van.
Maar wanneer iemand door de organisatie van zijn verkoop toch een paar euro goedkoper kan zijn, waardoor wij als klant worden aangetrokken, daar is toch niets mis mee !

Het gaat hier niet alleen om Patrick, want zoals hij op zijn website schrijft betreft het hier een actie tegen een 5-tal handelaars in Vlaanderen.

Niettemin heeft Patrick mijn sympathie: steeds een correctie wijze van handelen en informatie en als je bij hem langs gaat een gezellige babbel ! Ik zal niet nalaten om hem aan te bevelen wanneer iemand aan mij vraagt : waar kan ik in Vlaanderen terecht voor mijn aankopen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

#10
Ik ben niet zoveel meer actief op mijn geliefde forum wegens zaken die nu meer prioriteit hebben, maar hier wil ik toch even tijd voor vrijmaken hoor.

Vanaf de eerste dag dat ik bij Tufken (Patrick) binnenkwam , voelde ik mij direct thuis, ik had en heb nog steeds het gevoel dat deze man leeft voor zijn vak, hij zal nooit iets opdringen, je krijgt er altijd de juiste informatie, en de service die hij levert is TOP!!

Naar mijn inzien handelt hij steeds correct, een treinen-liefhebber in hart en nieren, Patrick is een man uit ??n stuk, iemand die je kan vertrouwen, iemand die je in vertrouwen kan nemen, hij is altijd stipt met zijn leveringen, en als dat niet zo is dan wordt je daar vanop de hoogte gehouden zonder dat er rond de pot wordt gedraaid.

Als elke handelaar zo zou zijn in Belgie, de modeltreinenwereld zou er een heel stuk fraaier uitzien.

Patrick, ik sta als een blok achter je man!!!!

pabe

#11
Tja... heb mij even moeten inhouden om hier geen Epistel neer te poten...[B)]

Even enkele harde feiten[:0]:  Exclusieve verkopers zijn bij de wet ten stengste verboden in de EG, tevens wordt hierdoor het bestaansrecht van een (exclusieve) importeur volledig teniet gedaan !!  Indien je voor deze reden geweigerd wordt om bij de fabrikant direkt aan te kopen, dus door de 'importeur' te omzeilen, staan er strenge straffen bij de EG commissie.  - wel spijtig genoeg een lang processus als dit voor het gerecht komt...- .  maar massale steun van de consumenten kan zeker helpen dit process te bespoedigen.

Indien een groepje gevestigde winkeliers, die zich bedreigd voelen door de innovatieve en klantvriendlijke aanpak van sommige ondernemers in Vlaanderen, hier een 'case' van willen maken, dit loopt zeker verkeerd af voor alle partijen... en zullen geen 'winners' zijn, enkel 'losers'... en onze hobby zal er nog meer onder te lijden hebben...   hebben jullie dit nu nog altijd niet begrepen????  Nogeens een tekeningske bij maken???   Ook nog nooit van het Internet als winkel en INTERNATIONALE winkel in de EG gehoord zeker?

Sorry, maar dit moest er even uit... [}:)]

Paul





Klaas Zondervan

#12
Kan iemand eens uitleggen wat er nou precies gaande is?

Ik heb eens de prijzen op de site van Tufken zitten vergelijken met de adviesprijzen in de Roco catalogus, en dan zie ik dat hij er voor veel modellen ruim onder zit. Zit daar soms de pijn?

Ludwig

#13
Klaas, Buiten de oproep op zijn site weten we zelf niet goed wat er aan de hand is.
Voor de ge?nteresseerde hier is het bericht dat Patrick op zijn site heeft geplaatst.
Groeten
Ludwig

Schandaal in de Belgische treinwereld,

Sommige collega's proberen ons met alle middelen de duivel aan te doen om ons gewoon uit te schakelen.
Zo dringen ze bij verschillende merken die we verkopen aan om ons niet meer te beleveren, dit betreft een 4 a 5-tal in Vlaanderen, blijkbaar mag iemand anders zijn kost niet verdienen.

Het is zoals kleine kinderen die vanaf ze iets zien direct aan de telefoon hangen bij de leveranciers of invoerders, om ons slecht te maken. Dit kan niet blijven duren.

De gegevens van deze collega's zijn beschikbaar bij ons ter plaatse.

We hopen op steun van onze klanten want blijkbaar doen we niks goed, vertel uw ervaringen die je hebt bij Modeltrein-paradise verder of maak ze openbaar.

Binnenkort zal U meer vernemen in de pers

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

#14
Ludwig, die tekst op zijn website had ik gelezen. Maar als je niet weet wat er achter zit, of waarom die andere winkeliers proberen hem zwart te maken, is het moeilijk om er over te oordelen.