Intermodellbau 2005 Dortmund

Gestart door Jurgen, 15 maart 2005, 11:51:20 AM

Jurgen

Vorig jaar ben ik eens naar deze beurs geweest. Alle aspecten van de modelbouw worden er tentoongesteld, maar bij mij is het toen enkel bij de modeltreinen gebleven. Het was gewoon veel te groot om alles te bekijken.
Zeker de moeite waard. Dit jaar gaat deze beurs door van 13 tot 17 april en ze is geopend van 9 tot 18 uur.
Hoeveel ik toen voor de inkom betaald heb, weet ik niet meer. Probleem is wel dat het dagtickets zijn en de beurs is zo groot, dat je niet alles op 1 dag kan bekijken. Dus hou je van modeltreinen, begin dan meteen met de modeltreinen. De rest kan je later nog doen als je niet te moe bent en nog wat tijd overhebt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Dit is inderdaad een enorme beurs: ik ben er 2 jaar geleden geweest (10? inkom als ik me goed herinner). De tip om eerst met de treinen te beginnen is zeker nuttig, maar er waren ook fantastische andere stukken te bewonderen (schepen, military, ...).
Ik heb daar trouwens best wat koopjes gedaan ...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik denk dat het dit jaar de vijfde maal is dat ik naar Dortmund ga maar ik ben nog maar 1 maal verder gegaan dan de modeltreinen en modelauto's (in de zaal van deze laatsten staat Conrad en daar liggen dikwijls interessante koopjes) Ge kunt er inderdaad goede koopjes doen maar zoals overal moet je ook weten wat datgene dat je wilt in de winkels kost. Waar het echt interessant voor is, voor kleine scennery-stukjes en gereedschappen. Als ik mij niet vergis is de inkom 12? maar er zijn clubs die bussen inleggen, is makkelijk en goedkoper. Ik heb 20? betaald voor bus en inkom.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Is er iemand van plan om te gaan dit jaar. Ik zal er in ieder geval zijn op vrijdag.
Vorig jaar heb ik er mijn 77 van Mehano gekocht (met een gratis griepje [:(!]).
Dit jaar misschien de 51 of de reeks 41, wie weet. (Of terug een griepje [xx(])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ik zal er niet geraken dit jaar ('k moet werken). Op zich vind ik het niet zo erg, want bruintje moet wat op adem komen ...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

Wij gaan in club verband naar Dortmund. Vorig jaar een uur gestaan aan een standje met belading ongelooflijk hoeveel en goedkoop. Verder mooie banen gezien veel TT en Z, hoop dit jaar op HO en N.
Is wel een vermoeiende beurs maar ja, 1 keer per jaar moe worden tijdens de week is nog niet zo erg.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

jlvjlv

Alle info over exposanten en toegangsprijzen (stadaardticket volwassene 10 euro) op: www.intermodellbau.de (wel in het Duits en je moet wat doorkliken).

Een overzicht van van alle tentoongestelde modelbanen en standhouders (in het interessegebied 'treinen') in Messehallen 6 + 8 staan ook op: www.moba-deutschland.de (doorklikken op logo MOBA en vervolgens op dat van Intermodellbau.

Johan

n/a

Ik ben er vandaag (donderdag 14-4-05) in clubverband naar toe geweest. Leuk altijd wel leuk. Handelaren zijn hetzelfde gebleven. Veel zijn het eigenlijk niet. De grote jongens in feite alleen. Heel veel Marklin werd er verkocht (zwaar overheersend, terwijl ze er zelf niet waren), Roco en heel weinig Fleischmann. Afwezig waren Brawa, Vollmer, Kibri, Marklin en Mehano geloof ik. Lokschoppen Dortmund had een tentje waarin ze Marklin vertegenwoordigden.
Verder ben ik goed geslaagd heb ik mijn 6 stoomassige stoomloc de latere serie 59 met geluid kunnen kopen  voor een goede prijs -20% adviesprijs bij Jim Knopf en een 8-delige periode 1 wagonset voor 75 euro bij iemand anders. Past goed bij de loc.[:D]

De dure locs van Marklin (349 > euro)worden nu uitgeleverd in een houten gelakte kistje met daarom heen een laag plastic, karton en daarom heen de bekende grijze doos van Marklin alleen nu wel wat groter.
In de deksel zit een oude foto van de loc, dat is een originele foto van de loc die je hebt gekocht.Deze nieuwe verpakking is erg mooi.Als je vergelijkt waar de dure locs  van andere merken in zitten is dit een grote vooruitgaan. De andere grote merken zullen rap gaan volgen.

Banen in hal hal 8 waren mooi. Veel opzien baarde de meneer met zijn Zm spoorbaan. Spoorbreedte 4,5 mm en alles zelf gemaakt. Reed nog goed ook. Een Faulhabertje doet wonderen. Een aantal banen stonden er verleden jaar trouwens ook al.

Jurgen

citaat:
Afwezig waren Brawa, Vollmer, Kibri, Marklin en Mehano geloof ik


Kibri heb ik zien staan, maar de rest niet gevonden.

Wat de dure locs betreft, ze zouden beter wat goedkoper verkopen en al die rommel (houten doosje, foto,...) weglaten.

Voor de rest heb ik me goed geamuseerd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marctje

Mehano stond er ook, ik hrb er de 7771 gekocht vandaag.
Wel opgevallen dat alles duurder is geworden, spijtig.
Toch maar 125 ? betaald voor 7771 en 55,95 voor een 59 van roco.
Geslaagde uitstap dus.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

n/a

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Afwezig waren Brawa, Vollmer, Kibri, Marklin en Mehano geloof ik.

Kibri heb ik zien staan, maar de rest niet gevonden.

Wat de dure locs betreft, ze zouden beter wat goedkoper verkopen en al die rommel (houten doosje, foto,...) weglaten.

Voor de rest heb ik me goed geamuseerd.



Doen bijna alle merken hoor. Zelfs Marklin heeft dit jaar opvallend veel modellen onder de tweehonderd euro. Maar voor het duurdere segment mag wat luxe best wel hoor. Zeker als je een loc koopt van bijna 400 euro en niet alleen Marklin maakt dure locs in dit prijsegment. En als je dan je dure loc krijgt in dezelfde doos als ook een hobbyloc zit ja dan denk je bij jezelf dat kan beter.
Brawa bijvoorbeeld brengt locs uit van vijfhonderd euro die zitten in dezelfde doos als een loc van 100 euro. Marklin deed verleden jaar trouwens nog precies hetzelfde.

En inderdaad het was een leuke beurs.


janjozef

heb wel gezien dat bijna alles even duur of zelfs duurder geworden is dan in belgie. er zijn nog koopjes maar ge moet een beetje zoeken. Heb wel mijn slag geslagen bij onze engelse vrienden van Langley, wat in prijs gewoon duur is geworden is wagonladingen 4? voor een hourstapel is normaal, voor 1,5? heb ik vorige week hout voor wel 10 wagons lading gekocht. Wat ik wou een compressor met airbrush zal ik hier moeten kopen kan ik hier goedkoper kopen dan in dortmund.

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem