verschil ac dn dc

Gestart door saxoke, 20 maart 2008, 20:25:40 PM

saxoke

hallo allemaal

Ik heb een vraagje in verband met bv een mechano loc. Ik ben een beginner met een beetje marklin c-rail baantje en een mobil station. als ik dus een mechano lok wil kopen moet ik dan rekening houden met de AC en DC? en wat is hier het verschil tussen?

mercikes

INFO

Je maakt het weer veels te moeilijk.

AC versie van een Mehano lok is een lok met een sleper er onder, dus geschikt voor de Marklin rails, bijna altijd voorzien van een digitale decoder geschikt voor het Motorola Format van het Marklin digitale systeem.

DC-versie is een analoge versie meestal voorzien van een digitale aansluiting in de vorm van een stekker, waar je zelf later een decoder in kunt prikken naar keus, deze is geschikt voor alle 2-rail systemen welke er zijn. Dus voor alle merken behalve Marklin.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

janjozef

Wat ik niet begrijp is waarom Jover over zulk een onderwerp op zulk een manier moet reageren. een minimum aan beleefdheid was op zijn plaats geweest

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
Op het geprezen forum van onze noorderburen was dit al lang het geval geweest !!!


Bedoel je dat forum dat door overmoderatie ter ziele gegaan is?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Op het geprezen forum van onze noorderburen was dit al lang het geval geweest !!!


Bedoel je dat forum dat door overmoderatie ter ziele gegaan is?

[;)]
Ik kon het niet beter zeggen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door Havoc
citaat:
Op het geprezen forum van onze noorderburen was dit al lang het geval geweest !!!
Bedoel je dat forum dat door overmoderatie ter ziele gegaan is?
[;)]Ik kon het niet beter zeggen.