verschil ac dn dc

Gestart door saxoke, 20 maart 2008, 20:25:40 PM

saxoke

hallo allemaal

Ik heb een vraagje in verband met bv een mechano loc. Ik ben een beginner met een beetje marklin c-rail baantje en een mobil station. als ik dus een mechano lok wil kopen moet ik dan rekening houden met de AC en DC? en wat is hier het verschil tussen?

mercikes

INFO

Je maakt het weer veels te moeilijk.

AC versie van een Mehano lok is een lok met een sleper er onder, dus geschikt voor de Marklin rails, bijna altijd voorzien van een digitale decoder geschikt voor het Motorola Format van het Marklin digitale systeem.

DC-versie is een analoge versie meestal voorzien van een digitale aansluiting in de vorm van een stekker, waar je zelf later een decoder in kunt prikken naar keus, deze is geschikt voor alle 2-rail systemen welke er zijn. Dus voor alle merken behalve Marklin.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

janjozef

Wat ik niet begrijp is waarom Jover over zulk een onderwerp op zulk een manier moet reageren. een minimum aan beleefdheid was op zijn plaats geweest

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
Op het geprezen forum van onze noorderburen was dit al lang het geval geweest !!!


Bedoel je dat forum dat door overmoderatie ter ziele gegaan is?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Op het geprezen forum van onze noorderburen was dit al lang het geval geweest !!!


Bedoel je dat forum dat door overmoderatie ter ziele gegaan is?

[;)]
Ik kon het niet beter zeggen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
citaat:
Geplaatst door Havoc
citaat:
Op het geprezen forum van onze noorderburen was dit al lang het geval geweest !!!
Bedoel je dat forum dat door overmoderatie ter ziele gegaan is?
[;)]Ik kon het niet beter zeggen.
... en nu maar hopen dat de betrokkenen dit begrijpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

clubs maken(soms) een elektrische schakeling waardoor 2-rail ook op 3-rail rijdt
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

sorry dat ik het even zeg ,maar de echte lulkoek staat in de handtekening hier juist boven.Wat heeft dat nog met onze hobby te maken?????????? En waarom moet er daar zo'n grote foto bij van een stoomlok,die bij elk bericht verschijnt?????Als iedereen dat zou gaan doen[:0][:0][:0]

Gerrit

n/a

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

sorry dat ik het even zeg ,maar de echte lulkoek staat in de handtekening hier juist boven.Wat heeft dat nog met onze hobby te maken?????????? En waarom moet er daar zo'n grote foto bij van een stoomlok,die bij elk bericht verschijnt?????Als iedereen dat zou gaan doen[:0][:0][:0]

Gerrit



@ Gerrit,

Volledig akkoord, wat nog maar eens bewijst dat men op dit forum met twee maten en twee gewichten werkt.

Dit zijn volgens mij slogans die hier helemaal niet thuis horen.

Maar ja er is weeral geen vuiltje aan de lucht, zolang je de waarheid maar niet schrijft mag dit alles.

Ben eens naar het profiel van het ventje gaan kijken, het manneke ziet nog groen achter zen oren. Dus er is nog hoop.

En aan sommige dierbare forumleden ter info, zodat jullie je horizon ook eens kunnen verruimen

http://www.beneluxspoor.net/  Dit noem ik nu een forum, maar ja wie ben ik ?

En Oh Ja heren admins , de waarheid kwets zeker. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag.



Gerolf

citaat:
Geplaatst door Locorail het manneke ziet nog groen achter zen oren. Dus er is nog hoop.
Dat denk ik er ook van.
In principe hebben we een positieve ingesteldheid tegenover mensen, zeker tegenover 12-jarigen.
Hardleerse 'volwassenen' tikken we w?l op hun vingers.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

JoVer

Mijn excuses. Hoewel? blijkbaar heeft er iemand mijn userid en paswoord ontdekt en zich vrolijk voor mij uitgegeven. Ik heb ondertussen mijn paswoord gewijzigd. Het vorige was een nogal voor de hand liggend zodoende? mijn fout natuurlijk, paswoorden moeten niet te makkelijk zijn [:I]
Ik heb ondertussen "mijn" bericht verwijderd.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door JoVer

blijkbaar heeft er iemand mijn userid en paswoord ontdekt en zich vrolijk voor mij uitgegeven.
... om hier de boel wat te trachten verzieken ... mooi is dat! [:(!] [xx(]
Ik kon me eigenlijk al moeilijk voorstellen dat het de "echte" JoVer was die zoiets had geschreven. Ik dacht aan een vlaag van verstandsverbijstering of zo, en vandaar dat ik even liet begaan. [;)]

Nu nog te weten komen wie die piraat is ... [:(!]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Citeer
Hardleerse 'volwassenen' tikken we w?l op hun vingers.



[;)][;)][;)][;)][;)]

Gerolf

Ik weet niet of het jullie opgevallen is, maar Rian (Conducteur) heeft intussen zijn handtekening al aangepast. Dat is dus geen probleem (meer).

Die piraat, dat is een ander verhaal! Die zal wel niet het lef hebben om zich bekend te maken, zeker?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

sorry dat ik het even zeg ,maar de echte lulkoek staat in de handtekening hier juist boven.Wat heeft dat nog met onze hobby te maken?????????? En waarom moet er daar zo'n grote foto bij van een stoomlok,die bij elk bericht verschijnt?????Als iedereen dat zou gaan doen[:0][:0][:0]

Gerrit


sorry hoor,ik deed dit niet expres,zo kon ik makkelijk weten waar ik was gebleven als ik had geantwoord.

is het nu beter?



over piraten gesproken..
ik heb dat ook al even gehad en ben dan naar tony geweest,hij heeft het veranderd voor mij en ik kon lekker verder doen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum