Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

functiedecoder

Gestart door fritskuijer, 15 maart 2005, 11:26:25 AM

fritskuijer

Beste Spoorders,
Ik heb 2 decoders van Brelec nieuwe type:FD400 multifunction, is de opvolger van de 300FD dcc.Nu doet het volgende zich voor, als ik de lok door de stopknop van de lokmuis2 stilzet of de rails kortsluit en daarna weer opstart de decoder geen verlichting meer inschakelt ondanks dat de rijstappen goed staan. Beur ik lok van de rails en weer terug zet branden de lampjes wel.
De andere decoder precies hetzelfde, iemand een idee?
Frits

Johnnytrein

Frits waarom sluit je die rails kort? En waarom " beur " die loc van je rails ? [:I]

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

citaat:
Geplaatst door fritskuijer

Beste Spoorders,
Ik heb 2 decoders van Brelec nieuwe type:FD400 multifunction, is de opvolger van de 300FD dcc.Nu doet het volgende zich voor, als ik de lok door de stopknop van de lokmuis2 stilzet of de rails kortsluit en daarna weer opstart de decoder geen verlichting meer inschakelt ondanks dat de rijstappen goed staan. Beur ik lok van de rails en weer terug zet branden de lampjes wel.
De andere decoder precies hetzelfde, iemand een idee?
Frits



Frits, stel deze vraag gewoon aan Ralf, die heeft de decoders ontworpen, en zal je dan ook precies het hoe en waarom hiervan kunnen vertellen.

Mvg
Wim Ros



www.rosoft.tk


fritskuijer

Beste Wim,
Heb ik gedaan maar hij kwam ook niet verder als de snelheidtrappen goed instellen, verlichting werkt, stopknop(kortsluiting)indrukken en weer resetten geen verlichting, lok even van de rails halen(opbeuren)terug zetten en de verlichting doet het weer.
Ralf zit momenteel in het buitenland zodat ik even ben gestopt met programmeren maar ik dacht dat er misschien leden waren die zeggen: dat moet je zo en zo doen of hetzelfde hebben gehad.
gr Frits

svvander

citaat:
Geplaatst door fritskuijer

Beste Wim,
Heb ik gedaan maar hij kwam ook niet verder als de snelheidtrappen goed instellen, verlichting werkt, stopknop(kortsluiting)indrukken en weer resetten geen verlichting, lok even van de rails halen(opbeuren)terug zetten en de verlichting doet het weer.
Ralf zit momenteel in het buitenland zodat ik even ben gestopt met programmeren maar ik dacht dat er misschien leden waren die zeggen: dat moet je zo en zo doen of hetzelfde hebben gehad.
gr Frits



Klopt idd, Raf zit in China... ik zit met hetzelfde probleempje met een wisseldecoder die niet degelijk functioneert... het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar ik vrees dat er iets niet klopt met deze decoder.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

fritskuijer

Sven, ik denk dat de decoder ook niet goed is want allebei hebben hetzelfde euvel,ik heb er twee.
Frits

svvander

Ai, dan vrees ik dat we een probleem hebben... Ik zie Raf in Oud-Heverlee op 03/04. Ik hoop dat ik het hem dan kan vragen.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Brunel

Is dit probleem overigens opgelost?

fritskuijer

Het probleem met de decoders zijn opgelost, bleek dat de decoders zijn instellingen niet vasthield.
Raf heeft mij nieuwe decoders toegestuurd en zijn uitstekend.
Door verhuizing niet eerder kunnen reageren.
Gr Frits

Brunel