Bewaarplaatsen NMBS Leuven en La Louv

Gestart door the_gold, 17 maart 2008, 19:07:25 PM

FREMO e.V. - afd België

#30
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Als ik de reacties hier lees, dan kan ik alleen maar begrijpen dat de NMBS er de snijbrander in laat zetten.

Want het zijn niet de forumlullers, tooghangers, scheldwoordenverkopers die in dit project nooit iets PRAKTISCH hebben ondernomen die een waardige gesprekspartner zijn.

Zoals ik zei toen FEBELRAIL regaeerde: toon mij EEN dossier waarin gevraagd werd om deze museumstukken over te nemen.  Nooit iets gezien.

Dus niet zeveren op een forum: sticht een vzw, zoek kapitaal en en koop het volledige historisch patrimonium over, restaureer het, laat het keuren en zorg dat je niet failliet gaat.

Doe je het niet, wees dan tevreden dat er nog iets is en blijf met modeltreindoosjes kopen.

Roland


------------------------------------------------------------------------

1000 100% akkoord met jouw opmerking, hadden het gisteren langs de rails ook over. Ik doe er iets aan, in de zeer weinige tijd die me beschikbaar blijft als "M A N T E L Z O R G E R" voor een zwaar zieke.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

doomslu

#31
Bravo aan iedereen die er zelf iets aan doet en aldus een stukje patrimonium vrijwaart.
Maar, daar gaat het in dit draadje niet om. Het gaat hier over de manier waarop de NMBS en onze beleidsmensen omgaan met ons spoorverleden.
De opmerkingen van Roland en Herman zijn aldus naast de kwestie.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

5183

#32
ik zit zo te denken, er zou moeten een vzw bestaan die locjes maakt en met de winst locs weer rijvaardig maakt [:D]

FREMO e.V. - afd België

#33
citaat:
Geplaatst door doomslu

Bravo aan iedereen die er zelf iets aan doet en aldus een stukje patrimonium vrijwaart.
Maar, daar gaat het in dit draadje niet om. Het gaat hier over de manier waarop de NMBS en onze beleidsmensen omgaan met ons spoorverleden.
De opmerkingen van Roland en Herman zijn aldus naast de kwestie.

-------------------------------------------------------------------------
Het spijt me Droomlu en Gerolf, maar ik heb gisteren weer een staaltje despotisme en 'eigengereidheid' kunnen vaststellen. Dit komt ook bij de TSP/PFT voor, maar hier moet gepast ingegrepen worden.

Als de "politieker' s" er zich gaan me moeien, dan is er helemaal geen sprake meer van museum en/of museum materiaal, er valt voor "HUN" daar geen meerwaarde te rapen! Kijk soms naar de lokale tegenwerkingen op dit vlak! (BVS = Gistel; SCM = Eeklo; nog vb?)

De NMBS / SNCB wordt gestuurd door deze "politieker' s"{=lees wij mensen) en dit sedert het bestaan van deze maatschappij.

Waarom kan je in Belgi? met geen elektrisch museum materiaal rijden? Waarom moet er nu zo nodig weer een opsplitsing komen van dit zogezegd museum? Dit is een nationale erfenis, dus van iedere Belg. De verdeel en heers politiek is hier weer op zijn best tentoongesteld!

Waarom kan er niet een lokale treindienst vervangen worden, door het inzetten van historisch museum materiaal op en tijdens de weekends, Vb zoals in Itali?, Zwitserland, en dit tegen een normaal geldig treinticket?
Waarom, moet er weer een massa geld in een locomotief worden gestoken, die maar beperkt inzetbaar is, die eigenlijk niet representatief is voor onze nationale vervoersmaatschappij. Wel wetende dat er een rondvraag is geweest en dat er een totaal ander machine de voorkeur had?

Alles word gedaan om deze "ambetante" mensen van het spoor te houden (rij tijden, prijzen, verplichtingen, .... enz), en dit in de naam van wat?

Ik weet van museum organisaties (priv?) die een meer jaren plan hebben en een locomotief terug aan het opbouwen zijn (lees totaal nieuw geen restauratie), dit op de originele plannen, met eigen fondsen en giften vanuit de bedrijfswereld.

Met een andere admin, had wij het gisteren ook in een gesprek, over de algemene vlugge geraaktheid van de leden (Nl en / of Fr deel). Daarvoor reageer ik maar uiterst zelden nog op fora.

Laat de "betweeters" het maar eens oplossen, dan zullen wij eens zien wat er meer zal te voorschijn zal komen. Ik denk niet veel.

Nu het moest er eens uit,
Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

doomslu

#34
Herman, je hebt ongetwijfeld gelijk, maar daar gaat het hier nu niet om.

De post van Roland, die bij enkele forumleden in het verkeerde keelgat is geschoten, was enkel bedoeld om herrie te schoppen en totaal naast de kwestie. Punt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#35
We weten allemaal dat Roland zulk een prachtige manier van uitdrukken heeft, maar dat doet eigenlijk niet terzake. Wat er wel toe doet is dat hij "bijna" volledig gelijk heeft, als er geen prive initiatief komt zal er niets gebeuren. Dat iedereen een stuk hoger op zijn achterste poten gaat staan na Roland zijn woorden dan na het zien van de dramatische beelden is zeer spijtig, ze zouden veel beter hun lokale politici op deze manier tegemoet treden. Beter nog bestook de kamerleden en senatoren die in uw buurt wonen met massa vragen over dit historisch materiaal zodat zij eindelijk deze problemen oplossen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

#36
Dag,

Naast het onderwerp ??  Het gaat toch over het museummaterieel en wat daarmee gebeurd is.

Voor diegene die vinden dat het van de overheid moet komen, zullen dus akkoord zijn dat we allemaal betalen, want tot het tegendeel bewezen is zijn wij (de belastingbetaler) de overheid.

Er staat idd in het investeringsplan 2008-2012 een budget van 17 (en geen 10) miljoen euro ingeschreven voor een spoorwegmuseum.

En hoevelen op dit forum (want daar gaat het over Peter) zijn voortrekkers in een club (je hoeft daarvoor niet in een bestuur te zitten)?  Hoeveel zijn er aangesloten in een club waar aan spoorwegmodelbouw of spoorwegrestauratie doen ?  Je hoeft mij niet te laten geloven dat ze volk TEVEEL hebben bij TSP, BVS, SCM.

Er zijn dus nog altijd een hoop mensen die zich NIET engageren er is nog een hoop werk.  Wel over die heb ik het.

Peter en wat die "geherklasseerden" betreft: sinds bijna 1 jaar worden de bureaus  door een privefirma gekuist en er is een zeer duidelijk verschil.

Als ik het heb over geherklasseerden dat heb ik over al dat personeel dat plotseling iemand ziet opduiken, die in de meeste gevallen EN meer verdiend voor dezelfde job en er GEEN examens heeft moeten voor afleggen.  Als dan het kader een vast gegeven is, dan kom je op een bepaald moment in de problemen.

Roland

prulleman

#37
In verband met de "geherklasserden". Een functie als poetser is de laagst mogelijke aan de spoorweg. Het gaat vooral om mensen met een blijvend letsel na een arbeidsongeval, chronische ziekte, enz. Ze zijn niet meet in staat omhun normale werk te doen. Daarom krijgen lichte dienst, vooral kuiswerk dus. Wie heeft er al eens een trein gekoppeld? Doe het nog eens na een hernia, of met een afgescheurde pees![B)]. Deze herklassering is een zeer sociale zaak. De mensen blijven nuttig bezig. In de priv? zouden ze voor de rest van hun leven naar de ziekenkas verbannen worden! Is dat beter voor de samenleving? Laat iedereen doen wat hij (zij) kan doen. Iemand die werkt is productief! Waar dan ook.
En nu moogt ge mij uitkafferen. Ik loop NOOIT weg

rgp

#38
Dag,

Prulleman, ik ga u niet uitkafferen, maar lees wat ik geschreven heb.

Ik heb het ook over die anderen.

En dat men ze een nieuwe aangepaste job geeft is idd zeer lovenswaardig, maar dan wel ENKEL diegene die echt een letsel hebben en niet al de anderen.  En als ge ze een nieuwe job geeft, laat ze dan toch een minimale test afleggen, kwestie om die anderen (diegene die alle examens hebben mogen doorlopen) niet volledig te discrimineren.

Sinds een jaar hebben we twee soorten werftoezichters, diegene die alle leerstof hebben gezien en geslaagd zijn en diegene die men een "cadeau" heeft willen doen.  Bij die laatste zitten heel goede tussen, maar ook anderen.  Maar we noemen ze allemaal werftoezichters met dezelfde wedde en dezelfde vernatwoordelijkheid, maar NIET met dezelfde bagage en kunde.  Nu weten de chefs dat, maar war binnen toen jaar als er nieuwe chefs zijn die de geschiedenis niet kennen.

Stel dat er dan een ongeval gebeurt en dat blijkt dat het slachtoffer iemand is uit die laatste groep ?

We moeten opletten dat in onze drang naar sociaal zijn niet anderen gaan dicrimeneren of in gevaar brengen.

Roland

prulleman

#39
Ik dacht dat ge geen promotie kon krijgen zonder examens. Ik zeker niet. Voor al degene die ik ken (veel!) was de aangepaste job een feitelijke degradatie naar kuiser. Neem van mij aan dat dat geen aangenaam werk is. Je moest eens zien hoe mijn station eruitziet s'avond. Elke nacht word er grondig schoongemaakt. Dan kun je van de vloer eten! Het probeem zit bij de mentaliteit van de mensen. Smijt maar weg! Wat is een vuilbak? Velen zijn gewoon te tam om zich 3 meter te verplaatsen. Gelukkig zijn er ook zeer veel trouwe reizigers die respect hebben voor andermans werk. De "probleemgevallen" komen meestal uit een niet nader genoemde bevolkingsgroep. Al geld dit weer niet voor allemaal! Laat dat duidelijk zijn!
En verder mogen we met de veiligheid geen loopje nemen. Een zwaar treinongeval is gebeurd voor je het weet. Hoe kun je dit voorkomen? Simpel. Goede mensen op de werkvloer. Niet achter hun bureau ( daar zie je geen loshangende wisselmotor) maar ten velde. Maar er wordt graag bezuinigt op de man onderaan.[B)]

the_gold


the_gold

#41
Ik heb nog een vraagje over enkele stoomlocs.

Die 26 rijd die nog? en wie is de eigenaar.
En de 29.013 is die nog rijvaardig?

Ik had gewoon graag de ' eigenaar ' geweten en de toestand als het mogelijk is.

dgrr57

#42
citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik heb nog een vraagje over enkele stoomlocs.

Die 26 rijd die nog? en wie is de eigenaar.
En de 29.013 is die nog rijvaardig?

Ik had gewoon graag de ' eigenaar ' geweten en de toestand als het mogelijk is.



26.101 : eigenaar : tsp , in revisie
29.013 : eigenaar : nmbs, rijvaardig
64.169 : eigenaar : tsp, rijvaardig

the_gold

#43
bedankt![:)]

the_gold

#44
Om eventjes weer nieuw leven hier in te blazen.

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=11&t=4878&p=79181#p79181

Het gaat er dan toch van komen..