Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 69

Gestart door Peter, 13 maart 2008, 11:59:46 AM

dirkske

#15
Awel manne, ik ga hem nu uit de folie doen en met m'n luie krent in de zetel zitten, rustig mijn boekje lezen.[:p][8D]
Gsm af en telefoon van de haak, laat me dus met rust.[^]

Groetjes Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

doomslu

#16
Loebaske, ik vraag me af of Rik zijn artikelken al gezien heeft...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

#17
Yes yes Luc, die was in de wolken.....
Heb zijn knopje van zijn hemd moeten open zetten, jawade [;)]
in ieder geval ik reageer in zijn plaats en Rik was zeeeer gelukkig
met zijn reportage, in ieder geval vond ik het goed dat er zwart/wit
foto's waren gemaakt, echt uit de oude doos [;)][;)]
en zoals aangehaald in zijn schrijven is hij weer in zijn nopjes met Gent-zuid, in ieder geval heeft Rik weer een knap systeem ontwikkeld om kassei stenen te maken in model.... maar daar hebben we het wel
eens later over....nu moeten we verder werken aan ons project [:)][:)][:)][:)][:)]

centauri167

#18
Moest er ??n van jullie meer info hebben over de dynamis, wil je dan aub eens naar mijn onderwerp gaan op digitaal.
Alvast bedankt.

Tom

#19
Ik vind het wel leuk om te zien dat MSM voldoet aan de wensen en sugesties die hier op het forum gesteld worden zoals het plaatsen van een overzichtsfoto en plan van de baan Nieverans zodat ander foto's beter gesitueerd kunnen worden. [^]
Tom

prulleman

#20
Nieverans is een mooie baan[:p] Maar er zit een rekenfoutje in[}:)] De bogen naar het schaduwstation zijn te krap, daardoor moesten ze in Mechelen zo hard rijden[B)] Anders kregen de loks de zware treinen niet door de bocht[:D] Ondertussen zijn de verlichte stellen omgebouwd, vroeger namen alle wagens stroom af, nu nog 1 per stel[:)]Geleidende koppelingen van Viessman[:p] ingebouwd. Overigens is de binnenverlichting permanent en ABSOLUUT flikkervrij[:p]. De baan is al een ouwetje[;)] Stond voor het eerst in Genk 2003, onder deze naam[:D]

doomslu

#21
citaat:
Geplaatst door prulleman

Nieverans is een mooie baan[:p] Maar er zit een rekenfoutje in[}:)] De bogen naar het schaduwstation zijn te krap, daardoor moesten ze in Mechelen zo hard rijden[B)] Anders kregen de loks de zware treinen niet door de bocht[:D] Ondertussen zijn de verlichte stellen omgebouwd, vroeger namen alle wagens stroom af, nu nog 1 per stel[:)]Geleidende koppelingen van Viessman[:p] ingebouwd. Overigens is de binnenverlichting permanent en ABSOLUUT flikkervrij[:p]. De baan is al een ouwetje[;)] Stond voor het eerst in Genk 2003, onder deze naam[:D]

Jan, knappe baan hoor. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

#22
citaat:
Geplaatst door Tom

Ik vind het wel leuk om te zien dat MSM voldoet aan de wensen en sugesties die hier op het forum gesteld worden zoals het plaatsen van een overzichtsfoto en plan van de baan Nieverans zodat ander foto's beter gesitueerd kunnen worden. [^]



>>> Dat deden ze in Loco Revue jaaaaren geleden al,en zelfs met pijltjes op het sporenplan zodat je echt kan zien waar een foto juist genomen werdt.

Gerrit

Tom

#23
Ja, maar ik meen mij te herinneren dat er een tijdje geleden hier de opmerking viel dat dit bij MSM niet het geval was waardoor het nogal onduidelijk was waar de foto's waren getrokken.
Tom

doomslu

#24
Persoonlijk zie ik pijltjes op een plan, om aan te duiden waar de foto's genomen zijn, als een belediging. Alsof ik geen plan kan lezen. Maar dit is een heel persoonlijke mening en ik kan me inbeelden dat er mensen zijn die daar wat meer moeite mee hebben.
Het is overigens wel zo dat de redaktie rekening houdt met de wensen van de lezer en dat er constant gewerkt wordt naar een nog beter blad. In dat opzicht is deze rubriek zeer interessant. Ga jullie gang... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

#25


Zo zag dat er dus al uit in de Loco Revue van december 1987...

De baan is van Jacques Quoitin en is in N schaal,ik dacht dat daar al iets van in MSM gestaan heeft (staal special?)
Toch niets om zich beledigd te voelen denk ik .

Gerrit

Arbeco

#26
Ik blijf me elke keer weer verbazen over de artikels van Emmanuel Nouaillier met die gebouwen en dergelijke. Fantastische werkjes vind ik dit, en geniet er elke keer weer van. Ook het stoomdepot van PAJ blijft prachtig, ik heb dit baantje al enkele malen gezien en het blijft me boeien. Zelf heb ik niet zo heel veel met stoomloc's, maar op deze manier... JA! [;)] Het artikeltje van de groenten- en fruitwinkel sprak mij wel aan, en ben van plan om hier zeker wat mee te gaan doen op mijn eigen baantje (heb ergens nog wel een winkelpandje wat ik hiervoor kan gebruiken). Ook het baantje van Rik Martens is een erg leuk artikel, ik vind het altijd leuk om zulke verhalen te lezen over het ontstaan van de hobby bij de modelspoorders. Zal zelf ook nog wel 's in de oude doos duiken om wat foto's van mijn oudere projecten te delen met jullie. Al met al is het weer een fijn kijk- en leesnummer geworden wat me weer een paar leuke avondjes zoet houdt!!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Tom

#27
Van mij mogen ze de rest van die baan ook wel eens tonen in MSM.
Tom

Pol

#28
Ik ga toch geen groenten kopen bij den Tony hoor! Zo'n klein kroppekes sla 't is schandalig![;)] Dat hij die maar aan z'n Preiserkes verkoopt![;)]

Maar nu alle gekheid op een stokje: ik vond dit weer eens een leuk idee om uit te werken op een regenachtige winteravond (jammer dat ik met de lente in aantocht geen tijd meer heb gezien ik in mijn tuin "moet" werken!) Knap gedaan, Tony!

De rest heb ik nog niet zo goed gelezen, maar het zag er weer veelbelovend uit! Meer van dat![^][^][^]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

#29
citaat:
Geplaatst door Tom

Van mij mogen ze de rest van die baan ook wel eens tonen in MSM.

Welke baan bedoel je, Tom ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *