Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Decoders

Gestart door ronny-vdv, 13 maart 2005, 17:33:40 PM

ronny-vdv

Beste MSM,

Ik zou graag eens een reportage willen zien over de soorten decoders. Hun voor- en nadelen. Ik denk dat je dit aan de hand van een tabel mooi kan weergeven.

Want voor leken zou ik is het soms een naald in een hooiberg.

Groeten,

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

tonycabus

Ronny,
Zoiets hadden we ook in overweging.
Maar dan moeten we ze ook ter beoordeling krijgen (niet cadeau, nee!)van verschillende invoerders.


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Johnnytrein

Ronny, ik vrees dat de resutaten van die test te verschillend zullen zijn. Wat ik bedoel is dat practisch elke loc anders reageerd op een decoder.

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mark7758

Hoi Tony,
Ik wil je wel een digitrax decoder lenen.
DZ 123PS. Ik heb er net weer een aantal besteld.
Ik lees wel hoe wat doen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Beste MSM,

Ik zou graag eens een reportage willen zien over de soorten decoders. Hun voor- en nadelen. Ik denk dat je dit aan de hand van een tabel mooi kan weergeven.

Want voor leken zou ik is het soms een naald in een hooiberg.

Groeten,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]



Hi,

Een aantal jaren geleden heeft er iets dergelijks in de MIBA gestaan.
Wil je zoiets up to date houden dan moet je elk helf jaar zo'n test doen, van alle veranderde en nieuwe decoders, dat is dus bijna niet te doen.
Om je een idee te geven van het aanbod, (al lang niet meer up to date) kijk http://people.zeelandnet.nl/rosoft/Decoder.htm dan eens.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


locomotion

Dat lijkt inderdaad onbegonnen werk.
Mij lijkt het beter merk per merk te bekijken naar gelang het zich aandient. Maar wanneer de verschillende decoders niet ter beschikking zouden gesteld worden van Modelspoor of ??n of andere lieve reporter (Kiss bijvoorbeeld) die hierover een objectieve rapportage kan schijven, vrees ik dat het heel beperkt zal blijven tot bijvoorbeeld ??n ESU-decoder om het half jaar. Daarnaast is de materie zo complex dat je het onderwerp wel moet afbakenen. met als gevolg dat je altijd ontvreden gezichten gaat hebben. Liever ??n goede bespreking van ??n decoder in ??n bepaalde loc, dan 20 besprekingen van alle soorten decoders die maar half-goed zijn.
Locomotion

René

citaat:
Geplaatst door Rosoft
[Een aantal jaren geleden heeft er iets dergelijks in de MIBA gestaan.
Wil je zoiets up to date houden dan moet je elk helf jaar zo'n test doen, van alle veranderde en nieuwe decoders, dat is dus bijna niet te doen.



Bij mijn weten brengt MiBa elk jaar een Digitaal special uit. Hierin staat een overzicht van de verkrijgbare decoders met daarbij hun eigenschappen.
Uitvoerig testen is een dagtaaak, zeker bij de decoders waarmee heel veel ingesteld kan worden

Rene
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

johan

Wil iemand dan de MIBA vertalen - niet iedereen is technisch Duits machtig!
 

argilla

Johan goed idee van je. Misschien is iemand geroepen dit te doen en dan ter beschikking te stellen op het forum ??
Dan kan Tony misschien een rubriekje aan het forum toevoegen"" decoders gestest""
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

kijk en die misschien vind ik er nou zo leuk aan. Sorry ik kan het niet laten [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about