Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

sugestie gevraagd

Gestart door nick_9450, 28 februari 2008, 22:09:09 PM

nick_9450

hallo
door daarjuist nog een heel mooi reeks16 van marklin  op de kop getikt te hebben zit ik met het volgende probleem: deze is nog analoog
ik die met het mobile station rij zou deze graag gedigitaliseerd zien  
Heeft iemand sugestie welke decoder of wijze ik dit zou kunnen doen ik zelf heb hier weining verstand van  de decoder zou dan geplaatse worden door iemand met ervaring

nick

lucien

Hallo Nick,
In de modelspoorclub in Aalst zijn er mensen die u kunnen adviseren en aan benodigde onderdelen helpen bij het ombouwen naar hoogvermogenmotor met decoder.Daarna is het geen probleem om deze te besturen met een MS.
Mvg
Luc

INFO

Gewoon een ombouwsetje van Marklin gebruiken de 60760, dan ben je in een keer klaar, moeilijker hoeft het niet te zijn.

En zeker geen Tams decoders gebruiken dat is zonde van je geld.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

nick_9450

dat er in de modelspoorclub genoeg mensen zijn die dit weten weet ik zeker en zal zeker de adviesen van deze mensen inacht nemen
maar wou toch ook eens de vraag op het forum gesteld hebben
dan weet ik me al een beetje waar ik me kan aan verwachten.

en de volgende clubavond is maar over een kleine week dus hier door men vraag ?

en hoe zit het me de esu decoder's want heb 1 in men 77 zitten en heb daar nog geen prob met gehad

nick

krispy

@ nick_9450
In principe een goede keus ( heel mijn vloot is met esu sound uitgerust echter alles op DCC )

Indien men van de motor geen DC variant maakt ( met hamo magneet ) gaat men wel niet met lastregeling kunnen werken , maar verder moet alles naar behoren werken ( heb wel op AC geen ervaring , worden bij mij ommiddelijk naar dc omgebouwd )

Ge moet eens bij esu de handleiding van hun decoders downloaden , daar staat alles in beschreven met de aansluitingen in tekeningen weergegeven

PS : er zijn nog andere merken zoals hiervoor genoemd en tevens de oplossing van Info ( marklin set aanschaffen waar alles is bijgeleverd )maar daar heb IK geen ervaringen mee

Succes met Uw Lok
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door krispy
Indien men van de motor geen DC variant maakt ( met hamo magneet ) gaat men wel niet met lastregeling kunnen werken....
Ja hoor, dat gaat wel. De 76200 van Uhlenbrock heeft lasteregeling. Er wordt een constante stroom door de veldspoel gestuurd waardoor die zich als permanente magneet gaat gedragen. En dan zit er verder niks in de weg.
Maar net als Info vind ik dit niet de mooiste oplossing. Ombouwen naar een echte permanente magneet is beter.

loksound2

citaat:
Geplaatst door nick_9450

hallo
door daarjuist nog een heel mooi reeks16 van marklin  op de kop getikt te hebben zit ik met het volgende probleem: deze is nog analoog
ik die met het mobile station rij zou deze graag gedigitaliseerd zien  
Heeft iemand sugestie welke decoder of wijze ik dit zou kunnen doen ik zelf heb hier weining verstand van  de decoder zou dan geplaatse worden door iemand met ervaring

nick



als je een mobile station hebt... zou je dan niet kiezen voor een mfx decoder van M?rklin of ESU?

nick_9450

hallo
men voor keur gaat naar deze decoder


iemand al ervaring mee
of een beter opplossing

nick

INFO

Dat is het setje wat ik je aanrade te gebruiken.

Ervaring, ja hele volksstammen inmiddels, prima setje voor zijn prijs.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

nick_9450

zou deze nog in omloop zijn want heb naar de lokale modelspoor winkel gebeld en deze zei dat het een xtra vrijgave van het product was en dat deze niet meer bij hem te verkrijgen is

nick

INFO

Deze winkel heeft ze op voorraad http://www.modeltreinexpress.nl/
type bij zoekn op deze site 60760 in en je ziet de prijs en dat het stoplichtje op groen staat, dus het artikel is op voorraad.
Ze sturen het met veel plezier naar je toe.


Alleen de waarheid ligt in het midden.