Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

air brush

Gestart door ruben13, 24 februari 2008, 19:59:44 PM

ruben13

hallo ik eb effe rond gekeken op ebay en zag daar veel
airbrushers staan voor rond 20?
zijn deze goed voor gewoon spuitwerk

urlhttp://cgi.benl.ebay.be/AIRBRUSH-KIT-AIR-BRUSH-TOOL-SET-PAINT-SPRAY-GUN_W0QQitemZ370026219883QQihZ024QQcategoryZ28111QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem/url
zou ik deze evetueel op een gewoon compresor kunnen
aansluiten??

Peter

Volgens mij niet geschikt voor fijnere werken, want de straalbreedte die je werkstuk raakt zal toch minstens een tiental centimeter breed zijn. Enkel voor grotere oppervlakken zoals in vliegtuig modelbouw (met afstand besturing)
Met vriendelijke groeten
Peter

ruben13

hier mee kan je dus niet vervuilen

loebaske

Ik vermoed dat je daar niets kunt meedoen, trouwens je heb geen airbrush nodig om te vervuilen, enkel een paar penseltjes, want dan kan je perfect gericht bevuilen.....

ERVIN

citaat:
Geplaatst door loebaske

Ik vermoed dat je daar niets kunt meedoen, trouwens je heb geen airbrush nodig om te vervuilen, enkel een paar penseltjes, want dan kan je perfect gericht bevuilen.....



Dat is ook een techniek h? Loebaske, maar ik vervuil mijn modellen toch liever met een air-brush dan met penselen hoor, is veel mooier, maar dat is dan weer een persoonlijk keuze.[;)]

ruben13

hoe veel kosten deze ongeveer vond op de site ggen prijs

ysbeer

Dit is een persoonlijke mening ,dus geen absolute waarheid.
Ik vervuil mijn wagens met kwast verf en krijt,en niet met een airbrush (of te wel verfspuitje).
Ik heb er wel een,met zelfs een echte compressor speciaal voor dat doel.
Maar nee,alleen als je echt heel heel lang geoefend hebt,en zeer goed gereedschap gebruikt,kun je een lok of wagen perfect oud maken.
Regelmatig zie je(op fotos of in het echt)modellen die z.g.n geouderd zijn.Meestal heeft men er de verfspuit langs getrokken en op de randen van wel of geen verf is een fraaie rij bruin of zwarte punten onstaan.
Geloof mij,in het groot bedrijf zie je dat echt niet.
Aflopend vuil en water zijn met de airbrush,alleen na veel oefening ,na tebootsen.
Met de kwast,veel water,en dunne verf is heel waarheids getrouw  te ouderen.
Met de spuit alleen door de enkele kunstenaar die het vak absoluut beheerst.
Het zelfde gelt ook voor gekochte loks (marklin,trix)die z.g.n oud gemaakt zijn.
Zet ze maar eens naast een echte lok,geen gezicht.
wim

br212

Die venturi dingen (al te koop voor 3 euro als je er meer koopt....) koop ik zelf voor eenmalig gebruik voor het spuiten van grote achtergronden. (wit en blauw in grote hoeveelheden, en precies werken is niet nodig) Verder gebruik ik ze nergens voor. Te grof. Na gebruik gaan ze de prullenbak in. Scheelt weer schoonmaken. [:D]

Wellicht een idee zijn de black bull spuiten:

http://www.detectorshop.nl/airbrush/airbrushpistolen/index.php (m.u.v. de 138 dus)

Niet te duur (50 euro voor een goede spuit) en ze doen het prima. Die moet je wel schoonmaken na gebruik, maar aangezien ze makkelijk uit elkaar te halen zijn is dat geen probleem.

Peter

Zeer goede spuit apparaaten zijn die van Badger. Bijna overal te koop en onderdelen gemakkelijk te krijgen. Ook zeer gebruiksvriendelijk voor onderhoud na het spuiten.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Inderdaad voor huisjes hijskranen bruggen e.d is een airbrush veel beter dan de kwast.
Ik meende(en dat schreef hij ook)dat hij wilde gaan vervuilen.
En daarvoor (denk ik[:0])is hij nou net niet zo perfect.
wim

ruben13

het is voor al om een huisje wagons en treinen te spuiten .
als een paar spuitbussen koopt van goede kwaliijd kun een airbrush
kopen .
buckfast_beekeeper
dan kan een gewoone Compresor kopen voor airbrush en ook
andere zaken
waar vind ik z'on water afschijder brico??

danku voor de hulp!!

ruben

ruben13

waar is er ergen in de buurt van brussen een winkel met aibrush toetseltejes en comprsors voor de airbrush

ysbeer

Een membraan compresor is 2de keus en zeker niet geschikt voor het betere werk.
Zo een ding geeft geen constante luchtstroom maar pufjes.
De enkel met een echt luchtvat uitgesloten,maar die zijn dan weer net zo duur als een echte met pomp.
wim

ruben13

ik hat gedacht aan z'on pistool
http://www.detectorshop.nl/airbrush/airbrushpistolen/blackbullairbrush1347cc22cc03mm.php
is deze goed iemand er varing ??
of besttan er goed kopere die ik een winlel kan kopen

ruben13

die airbrush die jij bedoeld kan ik daar mee ook trijntjes spijten