Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 68

Gestart door ronny-vdv, 19 februari 2008, 19:01:32 PM

belair

De ingesteldheid van een echte modelbouwer. [:)][;)]
mvg
Luc

Peter

Het enige minpuntje dat ik zie aan die ontkoppelaar van Gerolf is dat je eigenlijk over een draaibank moet beschikken. Ik vermoed dat de meerderheid van de modelspoorders zoiets niet heeft (ik niet in elk geval) Ik zou gewoon een Repa of Herkat (eigenlijk identiek) kopen en het plexiglas plaatje vervangen door imitatie bielsen.
Maar het moet gezegd: Gerolf vind altijd wel iets om zelf te maken.
De afgebeelde baan is zeer mooi, en ondanks dat kleine minpuntje van het water (je moet het maar eens zelf doen-niet gemakkelijk) toch met een goed oog voor details gebouwd. De messe vond ik dit keer wel erg beknopt, maar het bouwen van die loods van Zebulon was dan weer super.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

De vraag blijft of je dit geval werkelijk moet draaien.
Plastic of messing buis is te koop.
En ook plasic of messing ringen zijn bij de bouwmarkt wel te vinden.
Een malletje van een blokje hout,en een stevige soldeerbout.
Ringen over de buis,solderen en zie.
Plastic idem(wel lijmen natuurlijk)
Diam van de buis en de ringen hangt niet zo nauw,dus moet een combinatie toch wel te vinden zijn.
wim

belair

Voor de mensen die liever in plasticard werken, hier een link.
http://www.friesemodelbaanclub.nl/index.php?page=Ontkoppelaar
mvg [;)]
Luc

T03

Ik heb de bank in mijn tuin reeds verschillende keren gedraaid, zonder resultaat [:D][:D][:D]

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

Gerolf

citaat:
Geplaatst door T03
Ik heb de bank in mijn tuin reeds verschillende keren gedraaid, zonder resultaat [:D][:D][:D]
Volhouden, man [:D] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

De ontkoppelaar van de Friese modelspoorclub is een alternatief.
Daar heb je geen draaibank voor nodig.
Niet tegenstaande wanneer je er wel ??n hebt zijn de mogelijkheden zeer groot natuurlijk.
mvg
Luc

ysbeer

citaat:
Geplaatst door T03

Ik heb de bank in mijn tuin reeds verschillende keren gedraaid, zonder resultaat [:D][:D][:D]

SpGr[;)]
Marc



DRaai je wel de goede kant op,bijj mij gaat het prima[:D]
wim

adrievans

Weer een prachtig blad met bruikbare artikels,ik vond wel 1 minpuntje/foutje.
Bij het maken van lantaarns staat op bldzijde 65 bij foto 2 dat de armlengte 3 meter is en het verlichtingsgedeelte 1,8 meter.
Nu heb ik geen timmermansoog maar op de foto is de verhouding arm/verlichting toch geen 50 om 50%.
Ik kom zo te zien aan een krappe meter voor de verlichtingsbalk.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.