Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 68

Gestart door ronny-vdv, 19 februari 2008, 19:01:32 PM

pabe

Weeral een mooi nummer...!!! Proficiat !

Vraagje ivm het artikel over zelfbouw verlichtingsmasten:  waar haal je die lichtgeleiders ??

spoorse,  Paul

ricky56

Mijn vriend vind deze items bij Farnell. Ik zal hem uw adress geven voor meer inlichtingen.

Mvg,

Ricky.

Gerolf

Lichtgeleiders vind je bvb ook bij www.leds-buy.nl
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

Ik ben een beetje teleurgesteld in de test van de Marklin loc.
Had graag een beoordeling gezien over de waarheids getrouwheid van het geluid en vind het
jammer dat er geen vergelijkende test is geweest met het L.S model.
Daar ik van plan was mijn keuze van aankoop op een eventuele test te baseren.
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Ludwig

Weet er iemand waar zo'n kitje van Z?bulon verkrijgbaar is?
Dat loodsje zou niet slecht op mijn baan staan.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Peter

Erik50 schreef:

citaat:
jammer dat er geen vergelijkende test is geweest met het L.S model


Erik, de beste geluidstest zijn je eigen oren. Laat beide modellen in de winkel even demonstreren, dan hoor je zelf de geluidskwaliteit.
Wat ik mooi vind is niet noodzakelijk hetgeen jij mooi vind.
Kan of wil de winkel niet demonstreren, ga dan ergens anders waar ze wel die service geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Weet er iemand waar zo'n kitje van Z?bulon verkrijgbaar is?
Dat loodsje zou niet slecht op mijn baan staan.
Groeten
Ludwig



Bij Z?bulon zelf en meer bepaald HIER.

Ludwig

@ Patrick, dus als ik het goed begrijp is er in Belgie geen verdeler.
@ Peter, Bij mijn weten heeft L.S MODELS geen uitvoering met geluid en ik denk dat erik meer op het correcte of niet correcte geluid dat meegeleverd wordt bedoelt.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Ludwig

@ Patrick, dus als ik het goed begrijp is er in Belgie geen verdeler.




Dat weet ik niet [:(].

13erke

Ik ben hem gisteren gaan halen in spa, een reden te meer om mijn frans wat bij te schaven.
Het artikel over die zelfbouw lichtmasten vind ik handige documentatie, en natuurlijk een prachtige baan.

jan77

citaat:
Geplaatst door Ludwig

@ Patrick, dus als ik het goed begrijp is er in Belgie geen verdeler.



Je moet hier eens kijken http://www.minitair.be/
Onder rubriek diorama schaal 1/87
Gr Jan


Ludwig

Bedankt voor de tip Jan[;)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rochevalien

De bespreking van de nieuwigheden uit Nuremberg is elk jaar weer iets waar elke modelspoorder naar uitkijkt.Vroeger moesten we het doen met wat onze vaste handelaar wist te vertellen na zijn thuiskomst na zijn messe-bezoek,tegenwoordig is het internet v??l sneller met het verspreiden van deze informatie en komt een tijdschrift meestal op de tweede plaats.
Maar niet alle info over elk merk staat op het net (en dan hebben we het nog niet over alle kwakkels en onwaarheden die de ronde doen).
Het is daarom fijn om alle belangrijke weetjes eens rustig te kunnen nalezen ,zoals hier weer in nr 68.
De baan van Spijkspoor is een oude bekende,(het gedeelte met de golfslag en de houten brug nabij de vuurtoren stond vroeger al eens op een tentoonstelling) maar werd ook fors uitgebreid,en hoe!
We kijken alvast uit naar de eerstsvolgende gelegenheid om dit kunststuk eens in het echt te mogen bewonderen.
E?n puntje van kritiek (hopelijk begint men nu niet te schieten met grof geschut[|)] : de golven komen mij iets t? perfect rechtlijnig/symmetrisch over.
Voor de rest ga ik een beetje in herhaling vallen: kleine fotokens? ze zijn al wel wat gegroeid[:D]dat is waar ,maar ik heb toch liever ??n foto op een normale grote ,dan 3 of 4 kleintjes.Vooral als het over het binnenwerk van een nieuwe lok met een nieuwe aandrijving gaat(de motor mag niet getoond worden??)
Het is natuurlijk niet de schrijver van het artikel die deze dingen bepaald,het is de lay-out man(of vrouw) die dat doet.
De modelspoordagen in Rijswijk: was blijkbaar toch wel de moeite om eens te bezoeken,doen we zeker een volgende keer.
Het artikel is volgens mij (qua tekst )toch wel wat te kort,mag gerust iets meer zijn.
De ontkoppelaar van Gerolf: onvoorstelbaar wat deze mens allemaal uit zijn mouw(blijft) schudden[:0] dat is meer uitvinden dan modelbouwen,of toch een kombinatie van de twee.
Hier toch ook 2 opmerkingen (cruise missiles worden waarschijnlijk nu al gelanceerd)
1) wie gaat dat namaken? ik niet, want je kan hetzelfde ook gewoon kopen (REPA)
2)Die oude biels op de looppaden worden volgens mij niet gelegd zoals hier het geval is (in steens verband) maar liggen gewoon recht-toe-recht-aan.Heb dat nog nooit anders gezien.

Nr 68 is ??n van de betere nummers.

Gerrit

Gerolf

Ik was al aan 't wachten op je kritische reactie, Roche! Zoals vaak leg je de vinger op de juiste plaats [:X]

De golven op de spijkspoor-baan, inderdaad op zich knap gemaakt, maar lijken me ook wat te symmetrisch - alsof er geen zandbank-stromingen bestaan.

Mijn looppad: je hebt gelijk, man. Ik wou wat de indruk wekken dat de balken slordig werden geplaatst, maar door het zigzaggen lijkt het gewoon nog netter dan wanneer ik ze recht zou geplaatst hebben [:I]

Het mechanisme: lijkt me wel te doen om na te maken, desnoods wikkelen op een naaimachine-klosje. Het is even goed bedoeld om de lezer te duiden dat een metaaldraaibank toch een ferm stuk gereedschap is, ?n een spoeltje zelf wikkelen geen heksentoer is. Dat gegeven kunnen ze dan toepassen op andere situaties waar ze beweging willen op hun baantje (scenery bvb)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Zoals steeds een heel goede analyse van Roche.

Ik zou die dingen van Gerolf wel willen namaken. Lijkt me nu ook weer niet onoverkomelijk. Misschien komt dat omdat ik ook zo'n beetje zoals Gerolf denk : "Koop niet wat je zelf goedkoper kunt maken". [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *