Baan Richard Orban

Gestart door Rochevalien, 15 februari 2008, 19:43:17 PM

modeltreinbart

Ik doe aan volledige zelfbouw omdat de huizen en fabrieken die ik wil nu een maal niet in bouwdozen verkrijgbaar zijn en dat is voor de meeste belgische modelbaan makers zo het geval dat de meeste huizen "out of the box" meestal duits geinspireerd zijn ok er zijn nu al enkele belgische kits op de markt ( kibri en aughagen ) maar ze wekken bij mij nog steeds het gevoel van een van de zovelen te zijn die iedereen op zijn baan heeft en niet iets persoonlijk hebben wat precies in zelfbouw wel het geval is. Je kan de "out of the box" huizen wel schilderen en verweren maar het blijft nog steeds "out of the box" gevoel geven bij mij maar natuurlijk smaken verschillen. En wat betref de tijd in een project te steken ik werk er liever wat langer aan zo zie je een vooruitgang in je werk en je kunnen het is en blijft een hobby nu ik door een werk ongeval thuis ben kan ik er inderdaad meer tijd insteken maar eens ik terug aan het werk kan zal dit ook verminderen . Begrijp mij nu niet verkeerd als dit voor sommige mensen cru overkomt want sommige onder ons kunnen de mening van anderen niet toleren terwijl het niet slecht bedoeld is "nobody is perfect"
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

prulleman

Ik vind het een kwestie van afwegen. Ieder  moet het voor zichzelf  uitmaken. Zelfbouw is wel echt de max, maar is niet verplicht om bewonderenswaardig resultaat te bekomen. De inplanting van gebouwen is minstens zo belangrijk als de vraag of het een bouwdoos is of niet. Verder is schilderen en weatheren noodzakelijk in alle gevallen[8D]

modeltreinbart

Daar heb je een punt in in dat schilderen en wheateren kijk bevoorbeeld naar kappeleke in den bos van msc het spoor vzw te sint niklaas dit is naar mijn denken het perfecte voorbeeld van wheateren en schilderen op deze baan is alles zelfbouw tot zelfs de kasseiwegen zijn een voor een ingedrukt in klei en natuurgetrouw geschilderd en gewheaterd. maar natuurlijk als je wil wheateren heb je fotos nodig of het voorbeeld dicht bij huis zoeken zodat je soms een kijkje kan nemen maar alles veranderd met de jaren natuurlijk ook door het evolueren van de maatschappij. Oude gebouwen worden gerenoveerd of in het slechtste geval met de grond gelijk gemaakt dit maakt het voor ons modelbouwers steeds moeilijker om restanten van toen jaren 50 en 60 na te bouwen naar realiteit vooral voor mensen van mijn leeftijd die in de jaren 80 geboren zijn die weten niet altijd hoe het er toen heeft uit gezien wij kunnen dan wel vragen aan personen die de leeftijd hebben van onze ouders die hoogst warschijnlijk nog wel iets herrinneren van hun jeugd maar dat is soms zeer vaag dan kunnen we nog bij onze grootouders vragen indien zij nog leven maar zij herrinneren meestal niet de details en dan zijn er nog de archieven die we kunnen raadplegen in de gemeentehuizen of bibliotheken en zelfs soms op het internet maar deze gaan dan meestal over fabrieken of belangrijke huizen of monumenten uit die tijd, we kunnen ook soms nog een foto vinden in fotoboeken of op oude prentkaarten. Ik wil maar aantonen dat het niet altijd evident is om een bepaalde kleurschakering ergens in te brengen op huizen of fabrieken als we ze nooit echt met eigen ogen hebben gezien . Bij deze zijn we volgens mij een beetje aan het afwijken van het onderwerp maar zal bij deze toch willen zeggen dat het baantje van richard toch miss een kans zou mogen krijgen voor in msm maar dit hangt niet af van de forumleden maar van de redactie .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

prulleman

Wat mij betreft, mag Orban zijn baan best geplubliceerd worden[:)] Er zitten zeer mooie staaltjes modelbouwkunst in. En de bouwdozen zijn perfekt geplakt! Heb je al eens op een ruilbeurs gekeken? Daar word in veel gevallen lijm verkocht met hier en daar een stukje plastic tussen! Ik bedoel maar, we mogen niemand discrimineren omdat hij producten uit de handel gebruikt. Wat telt, is het resultaat. Mooie modelbouw! Ik heb totaal geen probleem met een duits thema. Waarom zou men dit lager aanslaan dan een belgisch of zwitsers? Als het maar goed gemaakt is! Ik heb vroeger ook duits gereden, en een mooie BR18 met de Rheingold door een mooi landschap, das pas een trein[:p]

prulleman


prulleman


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman



Spoor I[8D] Eindelijk de foto online gekregen[:o)]

Stefan Appelmans

Waaow![:p]! De vespa en de fiets! (ook).
stefan.

Peter

Waaaaaaaaaaaoooooooooow nen 18.5 mijn grootste favoriet.
Spoor I is toch prachtig, maar ik ben al tevreden met mijn 18.5 van Fleischmann met sound[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman


Als je hem zo graag ziet[8D] krijg je er nog ??n[:p]

Peter

gij gaat mij niet zot krijgen zenne!![:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman


dirkkerckhofs

Da lijken hier wel Middeleeuwse folterpraktijken ..., maar aan de andere kant: prachtige foto's en een prachtig model! Die grotere schalen geven toch wel veel meer detail, alleen spijtig dat het zoveel geld kost en dat het zoveel plaats inneemt.

Dirk

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs
...alleen spijtig dat het zoveel geld kost en dat het zoveel plaats inneemt.
De prijs per vierkante meter valt nog mee, maar je hebt natuurlijk wel enkele meters nodig om "iets" te kunnen maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw