DVD - CD

Gestart door loebaske, 13 februari 2008, 22:41:48 PM

loebaske

Misschien een stomme vraag, maar aangezien de moderne media, is het mogelijk om een CD-DVD uit te geven van MSM ??
En daarmee bedoel ik om na iedere jaargang zoiets uit te geven, en dit om volgende redenen...persoonlijk hou ik de index van ieder nummer bij op de peecee, dus als ik iets wil terug vinden ga in naar men persoonlijke index, ondertussen is die al goe uitgeslinkt naar enkele pagina's, als ik het bewuste artikel gevonden heb, moet ik dat nummer ook opzoeken, als het dan ook voldoet aan men wensen...JOEPIE, zoniet wat anders zoeken.
Als dit nu op CD/DVD staat kan men het artikel nalezen op de peecee en in geval men dieper er wil op ingaan kan men nog altijd het bewuste tijdschrift nummer uit de kast halen en nabouwen/lezen.
En ik denk dat zoiets opzoeken sneller gaat dan de index raadplegen, denk maar aan de zoek robot Google, dus de tijd staat niet stil.

Reacties om de redaktie te overtuigen????
Want denk tenslotte dat dit simpel is, want elk artikel wordt op de peecee gekrireerd??

Tom

Ik ben persoonlijk eerder voor de website van MSM nieuw leven in te blazen.
De huidige toestand van de site vind ik zeer bedroeven voor zo'n hoogstaand tijdschrif en voor die prijs...
als je dat dan vergelijkt met sites van ander model-tijdschriften.
Tom

El Greco

citaat:
Geplaatst door loebaske

Als dit nu op CD/DVD staat kan men het artikel nalezen op de peecee en in geval men dieper er wil op ingaan kan men nog altijd het bewuste tijdschrift nummer uit de kast halen en nabouwen/lezen.
En ik denk dat zoiets opzoeken sneller gaat dan de index raadplegen, denk maar aan de zoek robot Google, dus de tijd staat niet stil.



Niets zo simpel als deze:http://www.tassignon.be/trains/TMM_Index/TMM_index.php[;)] en kan je nadien alsnog het bewuste artikel in MSM terug nalezen.[:)]
 

Gerolf

Dit idee heb ik een tijdje geleden ook al eens gelanceerd op dit forum. Onnodig te zeggen dat ik er ook voorstander van ben. Mij lijkt het zinvol om te starten met de allereerste jaargangen.
Tom's reactie: heeft niet zoveel te maken met dit idee, maar is uiteraard ook terecht.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Dag,

Idd een zeer goed idee.

Als lid van ARGE 0 (Duitse spoor nul federatie) hebben we bij het laatse numlmer een CD gekregen met alle nummers vanaf 1974 tot en met 2006 ingescand. Gewoon formidabel.

Dat van die website.  Daar zijn geen woorden voor.[|)]  Als men geen tijd heeft, maak hem dan blanco.

Roland

Tom

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Tom's reactie: heeft niet zoveel te maken met dit idee, maar is uiteraard ook terecht.

Tis te zeggen. vroeger speelde het idee hier op het forum voor een digitale versie van MSM voor abonees, een print zou makelijker zijn als men aan het bouwen is dan het tijdschrift en hierin zou de site een hoofdrol kunnen spelen.
Maar het is niet mijn bedoeling hier discususie te ontketen waar alleen maar verliezers uit komen.
Tom

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik ben persoonlijk eerder voor de website van MSM nieuw leven in te blazen.
De huidige toestand van de site vind ik zeer bedroeven voor zo'n hoogstaand tijdschrif en voor die prijs...
als je dat dan vergelijkt met sites van ander model-tijdschriften.




En toch vind ik deze opmerking zeer terecht.
Het zou toch de beste oplossing zijn om een index hier te plaatsen.
Van mijn part mag een goed functionerende site met alle nodige informatie over Modelspoormagazine zelfs doorgerekend worden aan ons klanten.
Zolang we er ook daadwerkelijk iets voor terugkrijgen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loebaske

El Greco, ik snap niet goed deze site, wou eens wat opvragen en krijg gewoon waar ik het artikel vindt in MSM....
maar dat staat hier ook allemaal op mijne peecee zenne, de bedoeling is om daadwerkelijk het artikel te kunnen overlezen op men peecee.
En idd. men moet niet nummer 0 op CD zetten....maar denk dat de laatste jaren MSM is gekrereerd op pc en niet met potlood en stift [:)][:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

....maar denk dat de laatste jaren MSM is gekrereerd op pc en niet met potlood en stift [:)][:)]

Daar zou je nog van verschieten ! [:D][:D]

Neen, alle gekheid op een stokje, uiteraard wordt MSM op PC gecre?erd. Ik heb nummer 68 onlangs op mijne PC gelezen [;)].

Het is dus technisch wel mogelijk, maar het kost uiteraard wel tijd om zoiets te maken. Is het sop de kolen waard ?
En moeten de abonnees zo'n CD dan gratis krijgen ?
Ik vrees ook dat "illegale" copie?n sneller verspreid zullen worden.
Hiermee wil ik het idee niet afbreken h?. We hebben er al over gesproken hoor, eventueel via een vernieuwde website, waarbij de service gratis zou zijn voor abonnees en betalend voor niet-abonnees. We zullen er nog eens diep over nadenken. Voorlopig blijft een maandblad maken nog de prioriteit. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Goed idee Luc, misschien wel online, en ben zekers bereid er voor te betalen...
is maar dat we voor Gent-zuid een waterkraan en kasseien nodig hadden, dus was dat hier eerst naar de index kijken, dan het bewuste nummer uit de doos halen, kopie's nemen op het werk...want anders is men bewuste boekse een vrak tegen dat men het eens verwerkt in de club....en als het digitaal beschikbaar is, print men het gewoon uit....en kan men het bewuste artikel verslinden op de werktafel.[;)]

pabe

MIBA brengt ook zijn jaargangen op DVD uit...

Gerrit W.

Zo een cd/dvd zie ik ook wel zitten, maar zoals eerder aangehaald zal het kopi?ren wel redelijk snel volgen en daar zijn dan de betalende abbonnees de dupe een beetje van. Want zij moeten betalen voor iets dat iemand anders op illegale wijze gratis zou krijgen.

Waar ik al een tijdje mee in gedachten zit, is bvb een dvd met how to's van bepaalde dingen en/of filmpjes van modelbanen ofzo.


Peter

Gratis moeten ze van mij niet zijn. Die van de Miba kosten ook 25 euro en zijn telkens verkrijgbaar vanaf maart of april. Hierop staat dan de volledige jaargang van het jaar daarvoor.
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

Gratis zou ik ook niet doen.

Mensen die MSM niet kopen, kunnen een jaar later dan wel alle artikels 'gratis' van het voorbije jaar zien
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

Indien je zo'n CD te koop aanbiedt zullen er ongetwijfeld niet-lezers zijn die zo'n CD kopen. Ik denk echter niet dat iemand die al een abonnement heeft nog eens geld zal uitgeven aan een CD waarop net dezelfde artikels staan. Wat denken jullie ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *