Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

DVD - CD

Gestart door loebaske, 13 februari 2008, 22:41:48 PM

Jurgen

Ik heb een beetje het gevoel dat als alle artikels op 1 CD zouden komen te staan voor een prijs van een paar ?, dat ik mijn magazines veel te duur betaald heb.
De prijs van 1 magazine is ? 7,95 x 67 nummers = ? 502,5. Ik denk niet dat een CD'tje zo veel zal gaan kosten, dus het lijkt mij altijd onfair tegenover de mensen die MSM al die jaren gekocht hebben.

Een CD met een index en eventueel de inleiding of een korte samenvatting van een artikel lijkt mij beter. Zo heb je geen volledig artikel, maar je weet wel wat er in staat.

Of gewoon helemaal niets en als je een artikel zoekt doorblader je iedere MSM die je hebt. Zo kom je veel "verloren" artikels tegen die je nog eens opnieuw wil lezen. [:D]

Nee, alle gekheid op een stokje, een CD met volledige artikels zou leuk zijn maar niet eerlijk voor zij die alle magazines gekocht hebben. Afin, dat is mijn gedacht h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Intens

Zelf ben ik lid van de Railhobby[:I], op hun site is een archief te vinden van de afgelopen jaren, en ook het huidige nummer(MSM koop ik ieder maand los).
Je kan bij hun kiezen voor een online abo of een abo zowel op papier als online.

Alle nummers op een cd uitbrengen lijkt me idd niet een eerlijke optie, maar een geheel archief alleen voor abonnees op internet lijkt me een hele geschikte optie.

Moet ik wel overleggen met het meisje over een tweede abo[:D].

Groeten,

Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

loebaske

Jurgen, je heb misschien wel gelijk, om niet het volledige artikel op schijf te zetten maar enkel wat inleiding en enkele foto's...
en misschien is het niet nodig om het op schijf uit te brengen, als men het ook kan downloaden van het MSM net, je kan het dan opslaan of branden, en heeft men ook een snelle zoekmachine [;)]

Koen

Een uitgave van de vroegere nummers op DVD lijk mij geen slecht idee. Deze mag gerust betalend zijn met een eventuele korting voor de abonnementen.
De opmerking rond copie?n is niet onterecht maar er bestaan voldoende mogelijkheden om een DVD te beveiligen. Natuurlijk zullen er altijd wel middelen gevonden worden om op ??n of andere manier de beveiligingen te omzeilen maar dit is niet altijd zo evident. Onlangs heeft een collega getracht een copie te maken van een DVD waarop de waarschuwing stond dat het copie?ren schade zou berokkenen aan de PC. Hij sloeg de waarschuwing in de wind. Ik kon mijn ogen niet geloven maar effectief, de PC was van geen kanten meer op te starten, zelfs niet na het vervangen van de harde schijf. Als dit geen beveiliging is!
Nooit te oud om te leren

erik50

KOEN, dit is een straf verhaal dat je daar aanhaalt.
Zulke manieren van beveiligen zijn bij mijn weten zelfs verboden.
erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Gerolf

Celine Dion had zo'n frats ook eens uitgehaald met een CD van haar. Die moest uit de handel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

@Erik
Het is inderdaad straf maar ik wist niet dat dit verboden was. Het leek mij wel een doeltreffende beveiliging. Natuurlijk is deze manier van werken van het type "het kwade met het kwade bestrijden" en dit lijkt mij ethisch niet zo verantwoord.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

trainfreak

Ik heb me vandaag de jaargang 2007 van Eisenbahn journal gekocht op cd voor ?10.

Spoorse groeten
Dimitri

Janssfs

Hoeft voor mij niet direct de laaste jaargang te zijn. Je zou ook kunnen groeperen en bvb t.e.m. 2006 uitbrengen als naslagwerk.
 

T03

Ik ben voor de jaarlijks CD of toegang op internet gratis voor de abonnees, betalend voor niet abonnees. Ook niet vergeten dat indien iemand zou copies maaken van deze CD, diezelfde iemand vandaag mischien wel zijn maandblad doorgeeft of fotocopies maakt voor derden.
Dus waar ligt het verschil ?

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

pabe

Of je zou per algemeen topic een CD kunnen uitbrengen... er zijn voor sommige topics zeker genoeg artikels beschikbaar om er een interessante compilatie van te maken. Dus bv weatheren en verftechnieken is een voorbeeld, en zou ook iemand aanzetten de cd te kopen als hij naar informatie op dat gebied zoekt...

groetjes,  Paul

doomslu

Schitterende ide?en. [:p]
Ga door !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

pabe

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Ik heb me vandaag de jaargang 2007 van Eisenbahn journal gekocht op cd voor ?10.



TRainfreak, waar kan die CD's kopen? Hier in Belgie ergens, of moet je ze bestellen in Duitsland?
groetjes,  Paul

trainfreak

Het was op de beurs van Goes afgelopen weekend.
Er stond iemand met allemaal DVD's en Duitse magazines.
De CD's kon je daar ook kopen.
Spoorse groeten
Dimitri

T03

citaat:
Geplaatst door erik50

KOEN, dit is een straf verhaal dat je daar aanhaalt.
Zulke manieren van beveiligen zijn bij mijn weten zelfs verboden.
erik



Ja inderdaad, je vraagt je soms af waarom wij op cd's en dvd's auteursrechten betalen[;)]

Marc
"I have a train riding in my brain"