Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

faillisement train-city

Gestart door Frans HOOYBERGHS, 11 maart 2005, 16:38:39 PM

Jurgen

Ik heb er een 1608 gekocht met de tekeningen op de zijwand. Met de extra kosten bijgerekend toch nog ongeveer 70 ? goedkoper dan de nieuwprijs.
Het enige probleem is, hij rijd alleen "als hij goesting heeft".
Ik heb hem dus naar Het Spoor in Heverlee gebracht. De verkoper test de loc op zijn testbaan, en... de loc rijdt probleemloos.
Enfin, loc terug meegenomen naar huis. Ik probeer nogmaals, hij rijdt eventjes en dan blokkeert hij volledig. Enkel de functies werken nog, maar rijden... als hij goesting heeft dus.
Wat kan hier het probleem zijn?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

De goesting [?][?] [;)]

Misschien iets t? gesmeerd: had mijne 1605 ook!!! De tandwieltjes plakken dan aan mekaar.
(Hij is omgebouwd naar 2r= met Lima- en Piko-wielen[:D] )
Wat voor een dekoder zit erin? Kan je experimenteren met de pulsduur?
Kan ook helpen, hem "wakker schudden" met wat langere pulsen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Ik denk dat het de originele M?rklin decoder is dat er inzit. Vraag me niet dewelke, want daar ken ik niets van. [:I]
Dat het de olie zou zijn betwijfel ik. 'k Heb 'm eerst volledig gekuist, nieuwe kooltjes gestoken en daarna opnieuw gesmeerd. Er steekt zelfs een nieuwe sleper onder, de ouwe was bijna een gat in. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

Misschien net als ik iets teveel ge-olied, Jurgen...
Nog eens poetsen, en dan met een injectienaald olien aan de draaipunten alleen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

dikken

Hoe voelt de IC van de decoder aan net nadat hij stilgevallen is? Gloeiend heet? Dan trekt de motor waarschijnlijk teveel stroom. Bekijk de collector van het anker eens. Als die te fel ingesleten is, kan dit de oorzaak zijn. Nieuw anker steken kan een oplossing zijn.

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

railbusje

Sorry maar ik denk niet dat je een goede zaak hebt gedaan. 70? "bespaard" maar een potentieel defecte loc en geen garantie?
Op die veiling zijn verschillende zaken zelfs voor nieuwprijs verkocht.
Wie zijn trouwens de schuldeisers bij dit failissement?

svvander

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het aan de smering van de loc ligt. Als hij op de baan bij "Het Spoor" wel reed, denk ik eerder dat je sporen vuil zijn![:I]
Heb dit ook al vaak voor gehad. Sommige loc's hebben daar geen of weinig last van, andere... ja die rijden niet meer.
Kuis ze is even, kuis de wielen en de sleper nogmaals en kijk dan eens...



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be