Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

faillisement train-city

Gestart door Frans HOOYBERGHS, 11 maart 2005, 16:38:39 PM

janjozef

Veel stukken die goedkoper zijn dan op beurzen of veilingen ben ik op ebay nog niet tegengekomen, raar of zelden zie je zoiets passeren maar om die tegen te komen moet ge ook constant naar ebay liggen gapen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railbusje

Ik zou toch niet teveel betalen voor zo'n loc. Ze hebben al twee jaar continue gereden. Je moet maar afwachten of hij het doet en je hebt geen garantie. Als je nieuw koopt heb je tenminste 2 jaar wat ik al twee keer heb nodig gehad.

loco

Zou het hier echt om de locs gaan die twee jaar gereden hebben?
Ik denk het niet, want dan zouden het echte vrakken (of is het (wrakken) zijn. Twee jaar houden die dingen het niet vol. Ook M?rklin niet. Hopelijk kan Locsound hier op reageren en dit bevestigen of commentaar leveren.
Volgens mij gaat het alleen om de spullen die in de winkel te koop werden aangeboden.
loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

Johnnytrein

Loco, Ik vrees dat het gebruikte locs zijn van de wagons van oa godiva en dergelijke die zitten blijkbaar nieuw in de doos. Anders om zeker te zijn ff mailen, het mail adres staat op de site . Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

railbusje

Ik heb gezien dat er een Marklin 37450 tussen staat wat het insider 2002 model was. Normaal wordt dat niet in de shop verkocht.

loco

Als dat zo is, dan is het beter om er af te blijven, of is het beter om eerst grondig te informeren naar de staat waarin het zich bevindt.
Loco

railbusje

Je kan er op 19 maart eens naar gaan kijken op hun kijkdag maar ze zullen ze wel niet laten rijden denk ik.

dikken

citaat:
Geplaatst door railbusje

Ik zou toch niet teveel betalen voor zo'n loc. Ze hebben al twee jaar continue gereden. Je moet maar afwachten of hij het doet en je hebt geen garantie. Als je nieuw koopt heb je tenminste 2 jaar wat ik al twee keer heb nodig gehad.




Er zijn ook een aantal vitrinemodellen tussen. die kunnen wat steeg zijn maar na een goede beurt rijden die perfect.

PS Marklin-motoren kunnen veel verdragen

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

rgp

Dag,

Ik was weer eens in Vilvoorde en ik moet zeggen dat 80% van de daar aangeboden waar VEEL te duur is.  Zelfds duurder dat het ooi nieuw heeft gekost.
Vb: Roco's 59 aan 120 euro, nieuwe 59' ers aan 70 euro
M?rklin 55 aan 185 euro (nieuw gekocht voor 150 euro)
EBay: zelfde fenomeen, maar je kunt er wel koopjes doen op voorwaarde dat:
a. je dagelijks kijkt
b. je de markt kent.

Ik koop enkel op Ebay duitsland, nooit op Ebay Frankrijk.

Roland

janjozef

Tja je zegt het zelf 80% is veel te duur op beurzen, maar dat wil zeggen dat 20% een goede prijs heeft. Ik denk dat op ebay de verhouding zeker niet beter, eerder slechter is
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

JoVer

Ik heb net eens op de veiling site gekeken. Ik ben lichtjes verschoten van de prijzen die geboden zijn. Als je bij de hoogste biedingen telkens de 41,75% bijtelt, dan zijn dat toch stevige prijzen. Sommige rails gingen ? 17,00 voor 10: dat is dus meer dan ? 2,40 per stuk!

Ik ben in 't weekend eens gaan kijken en heb ook gevraagd of alles met de doos geleverd werd. Antwoord: dat weet ik niet zo onmiddellijk te zeggen maar als er een doos is dan wordt die waarschijnlijk wel bijgegeven en als er geen meer is dan is het zo mee te nemen. Sommige locs en wagens waren nieuw maar er stonden er ook al gebruikte tussen en zelfs beschadigde (laddertje af van een loc en zo...)

Enfin: aan de kopers: Geluk ermee[;)]

Jo.

Jurgen

De M?rklin modelbaan die bij die veiling stond is 1100 ? gegaan. Dat komt op 1557,27 ? met BTW en alles erbij.
Dat is dus zo'n 62820 oude Belgische franken.
Ik had ook eens voor de lol geboden op die baan. Ik ben ook een tijdje de hoogste bieder geweest. Maar ongeveer een uur voor de sluiting van de veiling is die prijs zo de hoogte ingeschoten. Ik viel bijna achterover.
Dan bouw ik mijn baan toch liever zelf, heb ik er nog wat plezier aan ook. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

Ik ban de baan zelf gaan bekijken. Aande hand van wat ik gezien heb, is ie zelf een hogere prijs waard. 2 trafo 32VA, 1 Trafo 52 VA, 2 keyboards, 1 memory, 1CU,Wissel en seindecoders, rails, scenery,....

Met de electronica alleen al zitje aan grofweg 1000 euro ( marklin adviesprijs) (decoders niet inbegrepen).

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

janjozef

als bart zegt 1000? adviesprijs, dan kan de reeele waarde niet hoger dan 500 a 600? zijn : -20% echte aankoopprijs en een vermindering voor tweede hands materiaal
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Heb een loc kunnen kopen, niet meteen voor een zacht prijsje, maar ben toch tevreden dat ik hem heb. Helaas niet in de doos, en helaas ook serieus beschadigd, maar aangezien het dingen betreft die voor supering toch vervangen moesten worden is dat niet zo erg. Wel tof is dat de tand des tijds toegeslagen heeft, dus toch wel wat authenticiteit. Heb ook enkele wagentjes aan een spotprijsje wat ergens wel compensatie levert voor de te hoge prijs van de loc.