Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

faillisement train-city

Gestart door Frans HOOYBERGHS, 11 maart 2005, 16:38:39 PM

Frans HOOYBERGHS


Jurgen

Spijtige zaak eigenlijk, dat faillissement. [V]
Maar alles wordt nu wel geveild voor lage prijzen, dus voor de modelspoorders eigenlijk wel een goede zaak.
Ik heb dus al geboden op een paar modellen. Ik zou zeggen, ga ook eens een kijkje nemen.


PS: bied niet waar ik al op geboden heb h? [:D][:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieseltje

Ja, binnenkort heeft iedereen een trits Godiva en St.-feuillin wagons op z'n baan rijden ......[:D][:D]

marimon

Is dit allemaal M* materiaal? Indien ja is dit dan ombouwbaar naar 2-rail gelijkstroom, of valt dit dan kostelijker uit dan aankoop van een nieuw produkt. Ik ben nog geen handige Harry wat betreft iets ombouwen.

Groeten,
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Johnnytrein

Marimon, dat zou normaal allemaal M?rklin en Trix moeten zijn. Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

citaat:
Jurgen, dat zou normaal allemaal M?rklin en Trix moeten zijn. Johnny


Jurgen??? Dit was toch een vraag van Marimon?
Maar ja, what's in a name h? [;)]

Trouwens ik had toch gevraagd om niet te bieden op wat ik reeds geboden had. [:D][:(!]
Vergeet ook niet bij het bieden dat je nog BTW moet bijtellen bij je geboden bedrag. Op de som van het geboden bedrag + de BTW moet je dan ook nog eens 17 % opgeld bijrekenen. Dit staat trouwens ook op de site vermeld.
Het is maar dat jullie het weten.

Op de veiling staat trouwens ook de M?rklinbaan die op de modelspoorexpo stond te koop. Startbod was 100 ?.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Ik zou heel graag bieden, maar... op woensdag 23/03 kan ik onmogelijk in Blankenbergen zijn... of ik zou iemand moeten vinden die in mijn plaats kan gaan.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

JoVer

2 opmerkingen:
  • inderdaad: vergeet de kosten niet te tellen: bij het winnende bod moet je in totaal (BTW + opgeld) 41,57% bijtellen!! Da's niet niks [:(]
  • de omschrijvingen zijn anders wel duidelijk: Electrische loc, Diesel locomotief, ... daar was ik dus al heel de tijd naar op zoek [:D]

Ook straf dat ze de veiling op een site in Nederland doen [B)]

Jo.

Johnnytrein

Als je een bod uitbrengt en alvorens je dit bod bevestigd zie je de totaal prijs [:I] Lekker gemakkelijk. Johnny ps vorig bericht aangepast

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

De Marklin rails worden dan ook nog redelijk duur door die BTW en zo. Sommige rails kosten nu al 12 ? zonder die BTW en opgeld. Als je nog eens bied, moet je minimum 17 ? bieden (zonder BTW en opgeld!!!). En dat voor slechts 10 rails. Kan ik ze beter in de winkel gaan kopen.
Die deurwaarder en dat veilinghuis moeten toch ook wel redelijk verdienen op die manier.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander



citaat:
Geplaatst door Jurgen

De Marklin rails worden dan ook nog redelijk duur door die BTW en zo. Sommige rails kosten nu al 12 ? zonder die BTW en opgeld. Als je nog eens bied, moet je minimum 17 ? bieden (zonder BTW en opgeld!!!). En dat voor slechts 10 rails. Kan ik ze beter in de winkel gaan kopen.
Die deurwaarder en dat veilinghuis moeten toch ook wel redelijk verdienen op die manier.



Effe tellen, da maakt dan ?1,7 per rail... bij mijn weten kosten C-rails nogaltijd iets van een ?3 [^]


Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

JoVer

Sven, je kan C-rails kopen voor een prijs van rond de 2,20 EUR. Ik denk zelfs dat, als je goed rondkijkt op het internet, het nog wat goedkoper zou kunnen.

Jo.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Svvander

da maakt dan ?1,7 per rail


1,7 ? per rail, OK. Maar samen met de BTW en het opgeld komt dit op 2,41 ?.
Bij Van Biervliet kost 1 rail 2,10 ? en bij Het Spoor in Heverlee kost diezelfde rail 2,30 ?. Bij Olaerts was het de laatste keer dat ik er geweest ben 1,90 ? per rail (Ondertussen wel een tijdje terug).
Het blijft dus een dure zaak op die veiling.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

dat van die internet on-line biedingen ( duur ) klopt.Ik heb op e-bay geboden op de belgische boederij tot ?25. Dan heb ik mijn oor eens te luisteren gelegd bij van Biervlied zelf rechtstreeks. Voor hetzelfde gebouw betaalde ik ?22.5 port inclusief Hetzelfde gebouw is op e-bay afgeklokt op 32.5  ( en dan komen er nog portokosten bij !!!!) Besluit: ik kijk op e-bay wat er te koop is en wat me bevalt bestel ik gewoon rechtstreeks  Kijk uit dus met dat bieden op e-by  !!!!

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Argilla, misschien heb je in het aangehaalde geval gelijk, maar ik heb al verschillende artikels zien voorbij komen die in sofort kopen stukken goedkoper waren dan in gelijk welke winkel.[:)]

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about