Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Intellibox II

Gestart door INFO, 05 februari 2008, 21:55:52 PM

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

eric

Wow,

Een enorme inhaalbeweging ten opzichte van de concurentie.

Ludwig

Is er al iets geweten over het prijskaartje?
Het wordt stilaan moeilijk een keuze te maken welke centrale nu best aan te kopen.
Misschien is het eens tijd om een nieuw overzicht te publiceren in ons tijdschrift?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

Wat mij opvalt is dat de s88 aansluiting niet meer genoemd wordt.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Wie gaat er ooit gebruik maken van 9999 lok adressen?

Niemand. Maar de bedoeling daarvan is dat je locadressen van 4 cijfers kunt invoeren, zodat je het adres gelijk kunt maken aan het locnummer.

Frans HOOYBERGHS

citaat:
Ludwig: "Misschien is het eens tijd om een nieuw overzicht te publiceren in ons tijdschrift?"



Op 15/05/2008 plannen we in de Modeltrein Academie een "debat" avond waar we (samen met de invoerders) de intellibox, CS, ECOS en commander naast elkaar plaatsen.

Al wie zin heeft ... Inschrijven is wel nodig!!!

Alle info;

http://www.modeltreinacademie.be

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

citaat:
Ludwig: "Misschien is het eens tijd om een nieuw overzicht te publiceren in ons tijdschrift?"



Op 15/05/2008 plannen we in de Modeltrein Academie een "debat" avond waar we (samen met de invoerders) de intellibox, CS, ECOS en commander naast elkaar plaatsen.

Al wie zin heeft ... Inschrijven is wel nodig!!!

Alle info;

http://www.modeltreinacademie.be


Dit is een goed initiatief.
Zo'n centrale kost al vlug wat centen dus goed ge?nformeerd zijn is de boodschap als je net als ik wil over gaan tot de aankoop van een andere centrale.
Ik ga er zeker proberen bij te zijn.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

erik de noorman

Snelheidsaanduiding in km/h. Dit vereist wel dat de loks inderdaad op snelheid ingesteld worden. Een DB111 die 240km/h rijdt, een krokodil met 120km/h is nu wel re?el. Hoe gaan ze daar van bepalen hoe hij dient geregeld?

Als je de snelheid kan aflezen die een lok rijdt als de regelaar volledig openstaat kan je daarna de juiste snelheid van de lok instellen.

Erik

INFO

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

En hoe gaat de Intellibox deze werkelijke snelheid kennen? Deze kan enkel bepaald worden door op een spoor van gekende lengte een tijdopneming te doen of op een rollenbaan, zoals ik doe.

Van de lok in kwestie zal hij het in alle geval niet weten.



Ik denk via RailCom of via het LocoNet in een tweeweg systeem dus.
Mogelijkheden genoeg om dit te verwezelijken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

erik de noorman

Deze kan enkel bepaald worden door op een spoor van gekende lengte een tijdopneming te doen

Voila zoals gezelf zegt. Twee puntkontakten en met een bezetmelding of zoiets.
Maar ik veronderstel dat  Uhlenbrock vanuit hun lissy systeem gaan werken. Zoals info heeft aangehaald is dit een tweeweg systeem.
(Verbeter me maar als ik verkeerd ben)

Erik

Brunel

De IB2 krijgt ook een locdatabank. Hoef je maar ??n keer te meten en de schaalsnelheden bij verschillende stappen in te voeren.
Kan automatisch aan de hand van twee meldpunten, maar vermoedelijk ook wel met de hand, zodat je bijvoorbeeld de meetresultaten van een Fleischmann tachowagentje kunt invoeren.
Is allemaal niet anders dan bij veel besturingsprogramma's.

Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Wie gaat er ooit gebruik maken van 9999 lok adressen?

Niemand. Maar de bedoeling daarvan is dat je locadressen van 4 cijfers kunt invoeren, zodat je het adres gelijk kunt maken aan het locnummer.



Ai, dan heb ik 5 cijfers nodig, ??n te kort dus [:0]

Mvg, Johan

JoVer

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Voor mijn part staat er een hoop reklame praat tussen.

Wie gaat ooit 32768 verschillende functies in elke lok integreren?

Wie gaat er ooit gebruik maken van 9999 lok adressen?

Snelheidsaanduiding in km/h. Dit vereist wel dat de loks inderdaad op snelheid ingesteld worden. Een DB111 die 240km/h rijdt, een krokodil met 120km/h is nu wel re?el. Hoe gaan ze daar van bepalen hoe hij dient geregeld?

Voor sommigen is het ook nooit goed. [:(]

MARKLINRIJDER

Zou daar tegen dan ook de MFX inzitten?
Ik dacht toch dat het protocol was vrijggegeven?

Groetjes,

David

Jurgen

Op de afbeelding lijkt het wel een klein schermpje. Als dit een ware grootte is, dan ga je een bril nodig hebben hoor.

Wat me ook opvalt, F0 tot F4 zijn gewone vaste toetsen en de rest van de functies moet je blijkbaar met pijltjestoetsen zoeken. Als je dan 32768 functies moet gaan doorzoeken ben je wel even bezig.

Ik vraag me ook af of je er ook andere centrales kan op aansluiten. Ik denk dan maar aan een Mobile Station of een Multimaus ofzo.
Over MFX wordt niet gesproken, dus dat zal wel niks zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.