Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

lijn 12

Gestart door railman56, 03 februari 2008, 20:43:57 PM

railman56

voor de liefhebbers van de lijn antwerpen - essen
deze week verscheen er in de krant een artikel dat men plannen heeft om het station van kapellen af te breken en elders een nieuw te bouwen
dit is nog niet zeker maar toch....
misschien de gelegenheid om nog wat foto's te nemen van het oude gebouw alvorens ook dit pand tegen de grond gaat (er is al veel verdwenen in kapellen)
heeft er iemand soms nog foto's van de reeds verdwenen gebouwen? die mag je altijd doorsturen
alvast bedankt
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

heeft er echt niemand foto's van de verdwenen gebouwen?
omstreeks de jaren '80-'90
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

eric


railman56

die foto's heb ik al gezien maar helaas zit daar niets bruikbaars tussen
ik heb hier enkele boeken liggen over kapellen met oude foto's maar weinig of niets over de seinhuizen en andere bijgebouwen, enkel het station (en dan nog meestal van ver vervlogen tijden)
we zoeken verder
alvast bedankt voor de moeite eric
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

janjozef

Troost U dat is zo met alle kleine stations.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vyncky

Inderdaad, in ons fotoarchief hebben we er ook geen gevonden!

Nu vind ik het spijtig dat ze dit gaan afbreken. dit is het enigste originele station dat er staat vanaf de opening van Lijn 12!

spijtig dat dit binnenkort ook weer nostalgie is....

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

railman56

Nu vind ik het spijtig dat ze dit gaan afbreken. dit is het enigste originele station dat er staat vanaf de opening van Lijn 12!

wat er juist met het station gebeurd is door de loop der jaren weet ik niet. Maar ik heb hier foto's van rond 1900 en daarop is nog een verdieping te zien op het hoofdgebouw. wat er nu juist en wanneer er verbouwd is heb ik nog niet kunnen achterhalen. volledig origeel is het zeker niet meer.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

vyncky

@marc

Dit is de informatie die ik gekregen heb, bij het maken van mijn website. Zou u eventueel mij deze foto's willen mailen, zodat ik na mijn examens (volgende week) dit eens kan gaan nakijken in de archieven, om eventueel mijn teksten aan te passen.

Yannick

P.S. het is niet de bedoeling om deze foto's te publiceren! (Tenzij u er geen probleem mee heeft natuurlijk)
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)