Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Tomix

Gestart door n/a, 09 maart 2005, 18:50:52 PM

n/a

Heeft er iemand van de N-spoorders een wiel-reinigings-installatie van Tomix? Wat zijn de ervaringen hiermee? Is het een aanrader of een afrader? En waarom?

n/a

Ik kan mij vergissen maar heb je het niet over spoorreiniging.De wagen van Tomix stofzuiger,schuren en vegen is een prima oplossing.Met wielreiniging heb ik geen ervaring en ben niet op de hoogte van het bestaan ervan.[:)]

n/a

Het is wel degelijk een installatie voor het kuisen van de wielen. Ik heb het gevonden op: http://www.japanmodelrailways.com/shopenglish/index.html?d_Tomix_6414_Wheel_cleaning_track__F_2531.htm.
Cooltrain

n/a

Vind het een doodeng ding, alsof je je treinen oven een bandschuurmachien laat rijden.
Een vodje met wasbenzine is goedkoper en veiliger voor je wielen lijkt me zo.

Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: Funky Rail

n/a

Beste Cooltrain,
Als je dat gevonden heb op de webside van Tomix dan zal dat wel bestaan.Ik gebruik als wielreiniger TRIX 66623 Lokreiniger N.Het is een efficient spulletje spot goedkoop en kan overal (los) geplaatst worden.
Tot lezen.[:)]

n/a

Sorry Cooltrain er is een vertgissing geslopen in mijn antwoord het gaat hem duidelijk over een lokradreiniger,en niet over iets dat de ganse lok zou oppoetsen.

marctje

yo mannen

ik rijd zelf met een tomix railreiniger op de clubbaan en werk voor het kuisen van de wielen met een trix kuiser of een soort van boenborsteltje op mijn dremel
voor het gebruik van een tomix heb je wel een redelijke sterke lok nodig ik zet hier een amerikaanse f7 a-b-a  met motor in de a units voor deze is van brawa en werkt heel goed

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub