Baan: het vergeten plekje nick_9450

Gestart door nick_9450, 26 januari 2008, 12:50:02 PM

nick_9450

#30
door niet verder te kijken dan men neus lang is heb ik nu gezien dat een 2de verdiep eigenlijk nie realiseerbaar is.   door het feit dat ik met een schuinvlak over de grote lengte zit die naar beneden gaat zit ik met te weinig ruimte met veel spijt meld ik dan dat dit baan plan niets zal worden
en zal ik moeten zien voor een ander baanplan

nick[:(][:(]

nick_9450

#31
door het betreden van de oost vlaamse modelbouw club in aalst ga ik gaan voor een baan waar ik men loc's is kan rijden    met wat scenery bij en al die prullen     groots gaat het niet worden en is eigenlijk maar een testbaantje van vanalles en nog wat op uit te proberen  het sporen plan blijft nog een kwestie die ik in acht moet nemen dus later hier meer over

nick
(ps zijn er hier mensen die in deze club zitten laat iets weten )

nick_9450

#32
hallo hallo hallo  na een bewogen week hier een klein updateje

dit is de baan die blijft heel simpel maar voor mij tof .In der loop der tijd kan er wel nog wat sporen bij komen. hier wat foto's










het volgende dat gaat gebeuren zijn de wisslenaandrijvingen en het plaatsen van de seinen

nick

Michiel

#33
Hoi Nick, je bent duidelijk druk bezig geweest, en met plezier, dat kan je merken. 't Is fijn om foto's te zien van waar je mee bezig bent. Hou ons op de hoogte.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nick_9450

#34
na een paar uurtjes forumen :p
en heel wat inspiratie heb opgedaan ben ik met die baanplan op gekomen  




tips en opmerking laat maar komen

nick

Michiel

#35
Het is te merken dat je je goed hebt ge?nformeerd. Gezien de beperkte ruimte en jouw voorkeuren, is dit een geslaagd plan. Persoonlijk zou ik de lengte van de perron- en opstelsporen wat langer proberen te maken. Tevens zou ik ??n van de 2 bochten (links of rechts) camoufleren (geul, tunnel, ...) om het "ovaal" optisch te verbergen. Maar, nogmaals, je hebt veel bijgeleerd in een korte tijd. Dat is te merken. Doe zo voort! Je bent goed bezig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#36
Ik zou met wat kunstjes er proberen helemaal vooraan tussen je twee bochten die naar het station gaan een 'paradebaantje dubbelsporig' aan te leggen.Is het echt niet mogelijk om met een soort lade-systeem te werken voor een schaduwstation.Ik zal dat ook doen (waarschijnlijk) omdat er nog wat ruimte zou vrij komen voor een tweede baan(in n,omdat ik dan meer kan doen op mijn kleine opp.)zo, hoef je slechts 15 cm te dalen,ontspoort er een loc,dan rol je je schaduwstation uit als een lade van een kast.klik hiervoor meer informatie bij het verzagen van je rails.dit zal je zeker nodig hebben als je een ladeschaduwstation wilt opbouwen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

nick_9450

#37
@ saraan    de links kant word door een platform waar een klein stad op komt   recht minder te doen door de 3 sporige loclood die er komt

@conducteur     ik zal dit in acht nemen straks nog wat bijschaven.

nick

nick_9450

#38
hallo hallo

na een rustige week (op modelspoorvlak op ander vlak was het iets rumoerige:p 100 dagen gefeest:p)

is er dit gebeurt
de oude baan is afgebroken en maak plaats voor de nieuwe  nu heb ik het nieuwe baanplan is uitgelegd waar het moet komen en kom ik de constatatie dat ik nog een paar sporen mis  maarja  er kan wel al vlot gereden worden
wel heb ik gemerkt dat de berekeing van wintrack er naast zaten ofja mss ik zelf   vanavond de eerst foto van de sporen die nu op de grond liggen voor een overzicht  

oja  het 3 sporge opstelspoor wordt nog groter

nick


nick_9450

#39
hier zijn we dan met de foto    







edit  het deel van de opstelsporen opgelost





nick

Michiel

#40
Wel, nick, ik denk dat je veel plezier zult hebben met het bouwen van je modelbaan. Dit is een eenvoudig plan, maar met voldoende variatie om er echt iets leuk van te maken. Doe vooral voort zoals je bezig bent. Ik ben niewsgierig...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

hobbyist

#41
Nick, ik ben even voor je bezig geweest. Dat opstelspoor kan je als havengebied gebruiken als je een afneembaar fiddleyard gebruikt. Zo kan je altijd overal gemakkelijk aan. ook voor de kamer te kuisen.


nick_9450

#42
@ hobbyist: ten eerste bedankt dat je je tijd wilt insteken inzon mooibaanplan te maken   de reden waarom ik het niet zal gebruiken is wel ja plaats tekort ik hou me bij mij 315 om 1 hier ben ik blij om


vandaag de eerst kosten weer gedaan de 6 bochten die ik miste zijn binnen :p   ook is vandaag men reeks 16 binnen gekomen straks foto in een andere draadje :p:p  ook zal vandaag de baan gelegd worden waar ze moet komen  

nick

nick_9450

#43
update 16/03

Vandaag de onderbouw gebouwd   en al een groot deel sporen gelegd
ook ben ik bezig een soort houder te maken voor men ms en andere aparatuur
ook heb ik beslist voor nu men wissel analoog te schakelen

voor de mensen die geintereseerd zijn

Oostvlaamse modelbouwclub opendeurdag

Gratis ruilbeurs
Gezellige bar voor een hapje en een drankje
GRATIS INKOM

Waar:
OVMV
Tragel 6D
1ste verdiep
9300 Aalst (Belgi?)

Wanneer:
Zat. 05/04/2008 van 10h00 tot 18h00
Zon. 06/04/2008 van 10h00 tot 18h00

 

Modelspoor:
- Meerdere modelbanen in werking (Station Aalst in HO , grote trambaan in HO, emplacement in 1, Duitse baan in HO )
-  NIEUW !!! Bovenleiding boven de baan Aalst 2000
- Analoog en digitaal rijden (MR-direct en koploper)

Vrachtwagens (R/C):
- Nieuwe baan in opbouw (reeds een fraai resultaat)
- Demo met verschillende types vrachtwagens
- Proefritten mogelijk

Schepen (R/C)
- Militaire schepen
- Vissersboten
- Binnenschepen (sommige van +/- 2,5 meter)

Statisch:
- handgemaakte objecten (militair materieel, schepen, etc..)

Ruilbeurs:
-Fran?is Deprez uit Luik ,met treinen en toebehoren allerlei (zaterdag)
-Dreamcollection uit Brussel,met treinen alle merken(zaterdag en  zondag)
-Jacques Janssens uit Antwerpen , met treinen (Fleischman)en 2 grote schepen. (zaterdag en zondag)
-leden uit de club met eigen materiaal ( zaterdag en zondag)


ik zal er zeker zijn:p:p

nick

nick_9450

#44
nu de vakantie begonnen is  is er weer tijd om aan de baan verder te doen :p

vandaag bezig geweest aan een voetgangersbrug die ik 2 jaar geleden heel slecht ineengestoken had  :?
ik heb deze wat gesloop en weer ineengestoken  ik heb ze ook proberen verweren  (foto hier onder )   als iemand tips of opmerkingen heeft laat maar komen want ik zelf ben niet 100% tevreden van het resultaat  










nick