Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Back to basics

Gestart door Peter, 23 januari 2008, 17:10:26 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Is het dit wat U bedoelt, Peter  ?
Zo maakte men in de jaren '40 sporenplannen. [:I]
Geen computer, gewoon potlood en papier ! [}:)]


Modelspoorse groeten,
Eric.



Dat plan staat ook HIER op blz 21. Van waar komt uw plan ?

th30kuip

Hallo,

Ik begin net met de ho modelspoor bouw dus ben zelf ook
erg basic begonnen met pen en papier en liniaal.
maar de intentie is een profi baan te bouwe.
en wil het eigenlijk met imrpovisatie te bouwen.

is dat eigenlijk wel mogenlijk[?]

ach ja...

janjozef

Ik heb soms de indruk dat er zijn die meer tijd steken in het tekenen van hun plan dan in het bouwen van hun baan, potlood en papier en schetsen maar. Meer werk heb ik er nog nooit van gemaakt en ik geef toe in de bouwfasre moet er al eens een aanpassing komen, maar het is duidelijk dat al die technisch tekenaars en ict tekenaars hetzelfde "probleem" hebben [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

th30kuip

[:D] hahaha

oke dat bedoelde ik dus ook. ik heb er een paar boeken over gekocht, van hoe ik een profibaan kon maken. daar kwamen ze allemaal met tekeningen en berekeningen aan zetten, dat ik bij me eigen dacht waar is die oude tijd gebleven. want met deze beschrijvingen moet ik toch wel een geleerde in de ict zijn, of een opleiding op de universiteit gevold hebben, maar ja. ik ken dus een profi baan maken met losse rails en knutselen en improviseren, TOP. ben alweer een stuk geruster met de gedachten, dat ik als een leek [:o)] het ook ken, zonder al die universitaire berekeningen en tekeningen.[;)]

doomslu

Theo, het is een veelzijdige hobby en zeker geen kinderspel. Het duurt wel even voor je alles onder de knie hebt, maar laat je vooral niet afschrikken. Je hoeft absoluut geen universitair diploma te hebben, enkel wat gezond verstand. [;)]
Je bent in ieder geval al op de goede weg : je hebt dit forum ontdekt en misschien ook wel Modelspoormagazine.
Succes er mee ! [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *