Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

KB scale

Gestart door Tssd43, 23 januari 2008, 15:27:08 PM

Tssd43

Heeft hier iemand ervaringen met voornamelijk het railmateriaal van KB scale? Ben zeer benieuwd, het ziet er leuk uit voor een veldspoorbaantje.
urlwww.kbscale.com/url
Lucien


prulleman

Sorry, maar ik ken dit merk niet. Ik ben wel bekend met Peco, Tillig en Bemo. Zowel in hom als in Oe. Niet alle ervaringen waren even positief. Beginnersfouten, leergeld betalen. De ervaring met Oe leert dat te krappe bogen voor veel ellende zorgen. Slanke vloeiende lijnen, alles flexibel leggen, anders rijdt Oe zeer slecht!

Gerolf

Ik heb de site (misschien te vluchtig) bekeken, en het lijkt alsof die firma nog niet zo lang bezig is:
Veel materiaal nog aangekondigd, bestaande locjes zijn varianten op eenzelfde onderstel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

heb de site overlopen en ben het eens met Gerolf. Maar kan wel uitgroeien tot een volwaardige fabrikant dat wel !Toch goed om weten dat de site en de fabrikant bestaat
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Tssd43

De aangekondigde Deutz is bijna klaar, op diverse sites zijn er al afbeeldingen van te zien geweest. In Duitsland wacht men het gespannen af.
Wat betreft het railmateriaal: ik denk na over een mijnspoortje in 14 mm (= ca. 600 mm.), wat dan zijn lading lost in Oe wagens op een 750/760 mm. lijntje. Maar meer dan dat is het voorlopig niet.

Eerst maar eens de Resita van KS bestellen en bouwen, en het reeds lang geplande Buchau in HOe eens bouwen. Alle materiaal hiervoor ligt al lang in de kast te verstoffen, moet nu maar eens gaan beginnen met de modules.
Lucien


Gerolf

Succes ermee, Lucien! En: hou ons op de hoogte, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tssd43

Zal tegen die tijd hier wel verslag proberen te doen[;)]
En af en toe eens melding maken van obscure kleinseriefabrikanten[:D]
Lucien


eric

Toch een verslag met foto's h? Lucien.

Tssd43

Heu, Eric, voor jou wellicht in natura[:p]
Lucien


n/a

Hallo,

De oprichter van deze erg leuke spulletjes is Roy C Link. Hij heeft de spullen nog niet al te lang geleden overgedaan aan nieuwe eigenaren. Roy C Link is in Engeland ( en daarbuiten ) een begrip op het gebied van treinen maar vooral smalspoor. Als je zijn naam leest bij bv een baantje staat deze eigenlijk altijd garant voor een moie opzet met veel details.

Verder is hij de oprichter van het blad Naroow Gauge & Industrial. http://www.narrowgaugeandindustrial.com/
Een erg leuk blad als je geinteresseerd bent in smalspoor. Een abonnement kan ik je uit eigen ervaring erg aanraden.

Succes