Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

stroomvoerende koppelingen

Gestart door br212, 21 januari 2008, 09:02:58 AM

br212

Weet iemand of er stroomvoerende koppelingen bestaan in schaal N, met een NEM schacht? Ik heb wat 2 assige FL* lokjes die ik daarmee zou willen verbeteren.

Michiel

Imotec zou dubbelpolige N-koppelingen hebben: http://www.imotec-modellbahn.de/kupplung.htm . Ik heb er geen ervaring mee, maar een kort verslag is te vinden op www.1zu160.net/nspur/kupplungen.php . Ik denk niet dat ze de NEM-schacht  gebruiken, maar misschien zijn ze toch te overweg waard?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

br212

Bedankt! Ik ga eens een setje bestellen en zien hoe het werkt.

Roderik

Always be modelling!

br212

Zeker! Per mail inmiddels wat vragen gesteld aan de leverancier, tot heden nog geen bericht retour gehad. Geen haast aan deze kant, en anders ga ik volgende week eens bellen.

br212

De prijs voor de Imotec is binnen: 3 paar kost 62,00Euro + verzendkosten. Ik zoek nog even verder.

Michiel

Frans, het is nu een maandje sinds je laatste bericht, en ik ben toch benieuwd naar je bevindingen. Heb je de stroomvoerende N-koppelingen al kunnen testen?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

br212

Bijna klaar mee. Ik heb inmiddels ook iemand gevonden om er foto's van te maken en die het even online zou willen zetten. (Ik heb zelf geen camera en dat is wel handig als je het goed wilt laten zien). De eerste resultaten zijn erg goed. Nog even geduld. [:)]

br212

Bij deze de foto zoals beloofd, gemaakt met de camera van de buren. [:D]