Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

stroomvoerende koppelingen

Gestart door br212, 21 januari 2008, 09:02:58 AM

br212

Weet iemand of er stroomvoerende koppelingen bestaan in schaal N, met een NEM schacht? Ik heb wat 2 assige FL* lokjes die ik daarmee zou willen verbeteren.

Michiel

Imotec zou dubbelpolige N-koppelingen hebben: http://www.imotec-modellbahn.de/kupplung.htm . Ik heb er geen ervaring mee, maar een kort verslag is te vinden op www.1zu160.net/nspur/kupplungen.php . Ik denk niet dat ze de NEM-schacht  gebruiken, maar misschien zijn ze toch te overweg waard?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

br212

Bedankt! Ik ga eens een setje bestellen en zien hoe het werkt.

Roderik

Always be modelling!

br212

Zeker! Per mail inmiddels wat vragen gesteld aan de leverancier, tot heden nog geen bericht retour gehad. Geen haast aan deze kant, en anders ga ik volgende week eens bellen.

br212

De prijs voor de Imotec is binnen: 3 paar kost 62,00Euro + verzendkosten. Ik zoek nog even verder.

Michiel

Frans, het is nu een maandje sinds je laatste bericht, en ik ben toch benieuwd naar je bevindingen. Heb je de stroomvoerende N-koppelingen al kunnen testen?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

br212

Bijna klaar mee. Ik heb inmiddels ook iemand gevonden om er foto's van te maken en die het even online zou willen zetten. (Ik heb zelf geen camera en dat is wel handig als je het goed wilt laten zien). De eerste resultaten zijn erg goed. Nog even geduld. [:)]

br212

Bij deze de foto zoals beloofd, gemaakt met de camera van de buren. [:D]



Ik heb aan iemand anders gevraagd of die een artikel voor mij zou willen maken en online zou willen zetten op een webpagina voor ons. Hij heeft beloofd dit voor volgend weekend te plaatsen, en aangezien hij zelf ook van die koppelingen gebruikt zal er ook direct informatie komen over de inbouw van de koppelingen en foto's van die koppelingen op een model.

Het gaat om de krois koppelingen met nem. Kosten 9,90 + verzendkosten per paar. De Imotec koppelingen zijn geen nem dus zijn het niet geworden.

br212

En ik maar denken dat hij pas volgende week vrijdag bedoelde, en niet deze vrijdag al. [:D] Staat er nu al op. [:D][:D][:D][:D] BEDANKT Martin!!!

http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/stroomvoerende-koppelingen-in-schaal-n-van-krois-modell.html

Michiel

Enorm bedankt Frans en "iemand anders" voor de informatie, en de presentatie ervan! De Krois koppelingen zien er uitgelezen uit om in vaste treinsamenstellingen te gebruiken en handig te monteren dankzij de standaard NEM schacht. Dit is zeker iets dat ik ga onthouden voor wanneer ik er ook aan ga beginnen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Een mooie oplossing, en netjes uitgelegd op de website!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Graag gedaan. Veel plezier ermee.