Brelec wisseldecoders

Gestart door svvander, 09 maart 2005, 11:22:36 AM

svvander

Goed nieuws voor de mensen die graag hun wissels willen uitrusten met een decoder: Brelec heeft een heel goedkoop alternatief voor deze decoders. Meer info volgt.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Voila, hier ben ik al terug. Richtprijzen voor deze decoders: prijs voor 1 decoder: ?24, voor 5 stuks ?22/per stuk, voor 10 stuks ?20/stuk.
Specificaties:
- multiprotocol en werkt dus zowel op het Marklin-Motorola formaat als op het DCC formaat.
- afmetingen van 5cm x 4.7cm x 2cm
- mogelijkheid tot aansluiten van een externe voeding
- maximale schakelstroom van 3A
- 3 soorten uitgangsinstellingen: puls, met max lengte 0.1s tot 15sec
(valt uit naar het verlopen van de tijd, zowel bij dcc als marklin),
constant (blijft aan ook na het loslaten van de wisselknop en knipperen
- 0.5Hz - 4Hz.
- eenvoudig instellen van het adres dmv drukknop en daarna is het adres van eerste verzonden wisselcommando het nieuwe adres van de decoder
- hij onderstuend zowel Paged mode, als byte en bit programming in dcc
mode (lezen en schrijven van de registers
- hij kan geprogrammeerd worden via de control unit van marklin (of IB vermoed ik).

Ik heb er alvast eentje besteld. De test volgt in de loop van volgende week.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

fritskuijer

Hallo Sven, zoals al eerder aangegeven hebben zij ook multi functiedecoders voor maar ? 10,00 p/st.
gr Frits

Pol De Bard

En is hij ook bezig met andere dingen, ook voor DCC...
Dhr Brauns is lid van de Hoesltse treinclub.
Maakt ook Led-binnenverlichting, waarover binnenkort meer.

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

svvander

citaat:
Geplaatst door kiss

En is hij ook bezig met andere dingen, ook voor DCC...
Dhr Brauns is lid van de Hoesltse treinclub.
Maakt ook Led-binnenverlichting, waarover binnenkort meer.

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com



Heb je het over deze die gaan gebruikt worden in de Thalys van Mehano???

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

locomotion

Neen ik denk niet dat Brelec ook bezig is met treinverlichting voor de Thalys van Mehano. Volgens mij is Train Technology hiermee bezig. Deze was ook aanwezig op de stand van Danckaert in Blankenberge en had in zijn vitrine hiervan een demo staan.

svvander

Ha, ik had ergens gelezen in MSM (weet ni meer dewelke), dat er een Belgische ondernemer zich ging bezighouden met de verlichting van de Thalys van Mehano, vandaar.

Wa de decoder betreft... slecht nieuws; heb hem nog niet kunnen testen, want hij werkt niet. Om de ??n of andere duistere reden, krijgt de decoder zelf geen stroom. Je hoort de wissel wel zoemen, maar om een commando door te geven, krijgt hij geen stroom op de juiste plaats. Raf van Brelec, gaat mij zo snel hij kan, een oplossing voor dit euvel geven.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Ik hoorde van Raf Brauns dat hij het momenteel h??l druk heeft.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

karthuizer

Als ik me niet vergis hangen er onder de baan "Station Oostende" van de MSKK ook decoders van Raf, voor de bediening van de seinen. Op de eerste dag van de Modelspoorexpo sloegen deze decoders tilt, maar de zaterdagavond heeft hij dit dan opgelost en tijdens de verdere duur van de expo geen problemen meer gehad met die decoders.


..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..


brelec

Graag zou ik even het een en ander willen rechtzetten. De WD400 is een nieuw product dat gegroeid is uit de seindecoders, die hun kinderziektes ondertussen achter de rug hebben. Deze worden gebruikt tot ver buiten de Belgisch grenzen. Men moest eens weten in welke landen men met het Belgisch seinstelsel rijdt? Sven er is een nieuwe decoder onderweg, wat er met de eerst is gebeurt het is en blijft tot nu toe een raadsel. Ik wacht met spanning op de resultaten af?

Over de verlichting van de Thalys wil ik het volgende kwijt. Enkele jaren geleden is het idee ontstaan om ledverlichting op maat te maken. Op euromodelbouw 2003 heb ik dan ook een thalys met witte (blauwe) verlichting als proto laten zien. Maar als innovatief bedrijf is brelec altijd op zoek geweest naar beter tegen een betaalbare prijs. Na enkele klein serie producties zoals de verlichting voor M1, K wagens, railbus, CIWL, lokverlichting en als laatste de AR45 willen een andere weg inslaan.

Het resultaat was voor de eerste keer eind januari te zien op de ruilbeurs in Hoeselt en zal officieel gelanceerd worden nu zondag in Oud-Heverlee? Het gaat hier om ledbalken (geen traditionele strips meer) die een warm witte kleur (cfg AR45) uitstralen. brelec biedt dit aan op maat (per stappen van 5mm) en dit zonder meerkost.

Een van mijn demo modellen is ook een thalys waarvoor ik destijds een speciale weggewerkte koppeling ontworpen heb. Het is dan ook evident dat deze strips ook op een eenvoudige manier in een thalys (Mehano en Lima) kunnen ingebouwd worden. Zo krijgt men een kant en klaar geheel, dat de kleur heeft van de ?echte? thalys?, nog betaalbaar is. Maar ook andere modellen zoals LS I10 en Marklin M2 zullen te zien zijn, samen met front en sluitlichten in de echte kleur. Voor de Thalys heeft brelec al een product af wat het resultaat is van drukke maanden.

Ik heb zaterdag ook mijn collega van Train Technology ook bezig is met een verlichting voor de thalys. Deze Belgische initiatieven zijn heel positief en kan het nog tot een samenwerking komen voor nieuwe projecten? Want dit komt alleen ten goede van de klant?

Ik hoop hiermee het een en ander duidelijk te hebben gemaakt.

Raf Brauns
 

tonycabus

Leuk je hier te zien, Raf!
Je lijkt wel een broertje van KIS jong!
Goed en betaalbaar...
Succes ermee! Vna harte.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

citaat:
Geplaatst door brelec

Sven er is een nieuwe decoder onderweg, wat er met de eerst is gebeurt het is en blijft tot nu toe een raadsel. Ik wacht met spanning op de resultaten af?



Klopt inderdaad, heb hem gisteren kunnen ontvangen. Ik wil tevens ook eventjes iets rechtzetten: het kan zijn dat decoder niet werkt door een foute manipulatie van mijnertwege. Dus niet door een deffect aan de decoder. Dit zou de test die ik met de nieuwe decoder ga doen moeten uitmaken. Helaas zal dit niet voor begin juni zijn. Door een verhuis is mijn baan opgeruimd en zal ik deze met een beetje geluk pas eind mei terug kunnen opstellen.

Tot slot zou ik nog willen opmerken, dat ik maar met weinig ondernemers gewerkt heb, die zo een goede service brengen als Brelec!
Nogmaals bedankt Raf.

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dikken

citaat:
Geplaatst door kiss

En is hij ook bezig met andere dingen, ook voor DCC...
Dhr Brauns is lid van de Hoesltse treinclub.
Maakt ook Led-binnenverlichting, waarover binnenkort meer.

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be