Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Sein met V en 4

Gestart door n/a, 19 januari 2008, 10:49:00 AM

n/a

Hallo,

Heb vanmorgen langs de A12 richting Bergen op Zoom een sein gezien waar ??n groen licht flikkerde.
Wat mij echter opviel was, op het sein stond een grote verlichte V en onder het sein een groot verlichte 4.
Wat is de bedoeling hiervan.

Spoorse

MARKLINRIJDER

@ locorail:

Dit geeft aan aan de machinist dat hij vanuit tegenspoor regime terug gaat naar normaalspoor met een snelheid van 40km/U.
Hij houdt die snelheid aan zolang hij geen andere snelheidsaanduiding krijgt.

Groetjes,

David

n/a


trainfreak

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER



Dit geeft aan aan de machinist dat hij vanuit tegenspoor regime terug gaat naar normaalspoor met een snelheid van 40km/U.




Het kan toch ook het omgekeerde zijn?
Dat hij van normaalspoor naar tegenspoot gaat?
Spoorse groeten
Dimitri

eric

citaat:
Geplaatst door Locorail

Hallo,

Heb vanmorgen langs de A12 richting Bergen op Zoom een sein gezien waar ??n groen licht flikkerde.
Wat mij echter opviel was, op het sein stond een grote verlichte V en onder het sein een groot verlichte 4.
Wat is de bedoeling hiervan.

Spoorse



ter info,

Dit is een plaatst waar men van dubbel- naar enkelspoor gaat. (richting BASF)
Of heb ik het mis Yves?
Dus voor de kenners,
heeft dat seinbeeld daar iets mee te maken?

Anarchy

citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER



Dit geeft aan aan de machinist dat hij vanuit tegenspoor regime terug gaat naar normaalspoor met een snelheid van 40km/U.




Het kan toch ook het omgekeerde zijn?
Dat hij van normaalspoor naar tegenspoot gaat?



Als je het oorspronkelijke bericht goed leest zie je dat het hoofdpaneel een "knipperend groen" licht was. Hij was dus reeds op tegenspoor dus Davids uitleg klopt hier.

n/a

citaat:
Geplaatst door eric

citaat:
Geplaatst door Locorail

Hallo,

Heb vanmorgen langs de A12 richting Bergen op Zoom een sein gezien waar ??n groen licht flikkerde.
Wat mij echter opviel was, op het sein stond een grote verlichte V en onder het sein een groot verlichte 4.
Wat is de bedoeling hiervan.

Spoorse




ter info,

Dit is een plaatst waar men van dubbel- naar enkelspoor gaat.
Of heb ik het mis Yves?



Nee Eric , dat is juist.

Even off topic ( Is het nu Nr 170 of 177)

Spoorse h

eric


n/a

citaat:
Geplaatst door eric

177



Zeg Eric BASF , loopt dat enkel spoor niet door tot in Nederland ?

Spoorse

eric

Neenee,

Die draait linksweg vlak voor de grens.
Zowat parellel met de scheldelaan.
Vroeger moets alles over de Lillobrug weet je wel?
Voor de Nederlanders kost dat teveel om dat door te trekken naar de lijn in Zeeland. Bruggen, tunnels enz.
Ooit was dat zelfs een optie voor de HSL lijn.
Maar voor goederen gaat dat er toch ooit van komen dat het doorgetrokken gaat worden voor de ontlasting van de container trafiek tussen B en NL

wimmeke

in belgie kan je onder twee soorten regimes rijden
Normaal spoor = vast brandende lichten (links opgesteld van bereden spoor - of uitzonderlijk rechts voorzien van witte pijl op blauw rond bord )
Tegenspoor = knipperend brandende lichten ( rechts opgesteld van bereden spoor)

V ( brandende keper op bovenste bijpaneel {boven hoofdpaneel})
legt een regimeverandering op D.W.Z

Wanneer keper brandt bij een sein met vaste lichten gaat men naar regime tegenspoor (knipperende lichten )
Wanneer keper grandt bij een sein met kipperende lichten gaat men naar regime normaal spoor ( vast brandende lichten )

het lichtcijfer op onderste bijpaneel (onder hoofdpaneel) geeft aan tegen welke max snelheid dit moet gebeuren (tientallen km )
dus cijfer 4 = max 40 km per uur  

groetjes

ERVIN

Foto genomen aan de ingang van Antwerpen-Noord.


B-Modelbouw

Lijn 11 die tussen Stabroek en Zandvliet op de middenberm van de autostrade ligt en dan afdraait over de Noordlandbrug richting BASF en Noordzee-Terminal.

En zou een duidelijke scheiding van trafiek tussen Belgi? en Nederland kunnen vormen ... Lijn 11 voor goederen, Lijn 12 voor personenvervoer en HSL Lijn 4 voor Snel personenvervoer.

De plannen om de uitbouw naar Nederland te doen kennen voor en tegenstanders, als HSL was het geen alternatief door zijn slechte ligging voor Nederland.
De lijn zou dan ook verplaatst worden naar de oostkant van de Autostrade A12, waardoor er weer tal van mensensen dienen onteigend te worden. Trouwens de laatste tijd heeft Nederland veel interesse om deze lijn uit te bouwen, maar zit het weer scheef met de Belgen (ze moeten toch ergen naartoe als ze van Haventerminals van Vlissingen komen).

Trouwens Eric wat bedoel je met 'Lillobrug weet je wel' ?
Over deze brug komen ook nog dagelijks tal van treinen over, en is dit alternatief naar Antwerpen Noord korter dan via de Noordlandbrug.
Ik vind het een van de prachtigste bruggen, al geeft ze me ook soms veel kopzorgen.

Sorry voor het even off-topic gaan ... Over Belgische seinen vind je
een mooie webstek 'B-Signal'.

eric

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Trouwens Eric wat bedoel je met 'Lillobrug weet je wel' ?
Over deze brug komen ook nog dagelijks tal van treinen over, en is dit alternatief naar Antwerpen Noord korter dan via de Noordlandbrug.
Ik vind het een van de prachtigste bruggen, al geeft ze me ook soms veel kopzorgen.

Sorry voor het even off-topic gaan ... Over Belgische seinen vind je
een mooie webstek 'B-Signal'.



Vroeger had je maar enkel de Lillobrug om over het kanaaldok te geraken h?.
De afstand naar de chemie is inderdaad korter in afstand maar of dat in tijd ook zo is?
Voor BASF had je dan ook nog de Berendrecht en Zandvlietsluis die voor de nodige vetragingen zorgen.
Nu rijden ze toch rond dat alles dacht ik.

eric

Maar hoe zit dat nu met dat seinbeeld op enkelspoor?