Een suggestie gevraagd

Gestart door eyeris, 18 januari 2008, 13:16:50 PM

eyeris

Ik heb een baanplan gemaakt, de bedoeling is van op het rechtergedeelte (bovenste) een soort kleine depot te maken. Er komt een handdraaischijfje in voor kortere machines. Boven de schijf is een kleine rangeerheuvel geplant en aan de linkerzijde ervan is het vervolg ervan. Dat zou een oude hoofdlijn moeten voorstellen die is afgesloten(wat mos gras bils rails tonnen,...) op het einde.

Links onder komt een klein loodsje voor de machines en tussenin een kleine zagerij, zand, beton (het preciese weet ik nog niet)

De Tweede plaat dan onderaan.

Hier is het de bedoeling een have in te plannen. Er moeten dus rechts op de plaat nog juist de kaaistenen te zien zijn. Het is bedoelt met kortere machines 77, 80, 81 stoom,... te rangeren op dit terrijn en klaar te zetten op het linkergedeelte.
Nu moet ik nog sporen op dat rechtergedeelte krijgen. Maar ik zit nog een beetje met de handen in het haar want ik raak er niet uit.

Dus als er creatieve zielen zijn onder jullie( waar ik niet aan twijfel) mag je je suggesties altijd geven of critieken ook^,
hier is het plan.
imghttp://users.pandora.be/schapendoes/plan_ho.JPG/img

Michiel

#1
Robbert, kan je misschien ook een schema geven van de onderste plaat met haven? Dan wordt het probleem duidelijker en is het voorstellen van oplossingen gemakkelijker, want nu zie ik niet echt een probleem: het onderste stukje van 0.27 door laten lopen in een bocht op de onderste plaat, maar dat zou te simpel zijn.[8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eyeris

#2
zo de geupdate versie staat online.
Is maar even rap gedaan om de situatie te schetsen.

harzfreak

#3
Als je uit de loods komt of de loods binnenrijd dat gaat problemen geven. Want er ligt geen spoor voor de wissel.
Voor de rest vind ik het een goed plan.
Groetjes Maarten

eyeris

#4
ja inderdaad na die wissel moet nog een spoor komen natuurlijk[:D]
Maar ik zou nog een stukje spoor aan de kade willen hebben maar hoe ik dat ga oplossen is nog de vraag [?]

Michiel

#5
Een beetje klungelig getekend, maar het idee is wel duidelijk denk ik. Dit is de meest voor de hand liggende oplossing en dus had je die waarschijnlijk al overwogen, maar toch, laat de kritiek maar komen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#6
Ik zou het spoor voor je haventje ergens vanaf de draaischijf laten vertrekken:
Dan heb je langere bruikbare sporen aan de kade, en een extra uithaalspoor ter hoogte van het (nog te verlengen) spoor aan je depot.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#7
niet boos bedoeld,dus ook niet boos worden.
Dit spoorplaan wil veel te veel.
Je ruimte is te klein voor dit alles.
Bouw een modelbaan,beperkje in rails en wat je wilt,pas dan zul je zien dat je iets krijgt wat ook op de werkelijkheid lijkt.
En op de lange duur zul je juist daarmee erg tevreden zijn.

Nu precies.
Bouw een station of een BW of een losplats voor containers met rangeer mogelijkheid.
Maar niet alles op zo een (relatief)klein vlak

Beperking tekend de meester.

wim

eyeris

#8
ja misschien inderdaad het stuk aan de haven vervangen door een stuk binnevaart met minder spoor. Dan kan ik een loods maken van een industrie met binnenrijdende priv? of dergelijke. (leuk voor kleine machines en eventueel zelfbouwmachines)
Dan heb ik daar nog wat meer plaats voor e scenery.
want op het bovenste stuk is het eigenlijk gemaakt om te spelen [:D]
Het zal wel allemaal analoog worden.

eyeris

#9
ik heb een update uitgebracht wat een plan is dat me wel aanstaat.
Het heeft meer ruimte voor de scenere [;)]


harzfreak

#10
Dat is ook een mooi plan, vooral met dat klein stationnetje.
Groetjes Maarten

Havoc

#11
Wat een verandering!

Enige verandering die ik nog zou doorvoeren is de draaischijf en je locloods bij elkaar brengen. Die draaischijf ligt daar nu zo verloren en de locloods moet je met behoorlijk wat omweg bereiken. Ga verder met je idee dat dit het laatste station van de lijn is en dat "voorbij het station" enkel nog de werkplaats en dat beetje industrie ligt.

Ik zou er nog ergens een Inglenook inwerken voor extra spel/rangeer element.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

#12
Misschien de perrons toch iets langer maken door de bovenste wissel wat op te schuiven ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

prulleman

#13
Ik zou de lokloods schuin naast de industrieaansluiting plaatsen en de draaischijf waar nu de lokloods staat. De draaischijf gebruik je alleen om af en toe een lok te draaien, anders niets. En dan krijg je een veel beter panoramisch zicht op het gedeelte in de bocht. En door de 2 gebouwen samen op te stellen krijg je een volumineuzere indruk van de industrie. Nu heb je 2 plompverloren gebouwtjes[^]

eyeris

#14
ja ik heb die opmerking nog gekregen in de club.
Ben nog aan het denken[|)]
merci in ieder geval al voor de toch wel allemaal nuttige tips.[;)]