Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Blankenbergen

Gestart door janjozef, 09 maart 2005, 10:37:19 AM

Gerolf

Nic,
Je bijdrage aan de discussie hier vind ik de meest waardevolle tot nu toe: ik sluit me volledig aan bij je mening!
Laten we 'werken aan' en 'genieten van' modelspoorbouw en de politiek voor de politiekers (polemiekers?) laten!

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

en zeggen dat mijn eerste vraag gewoon was of er ergens een workshop was, of iets of iemand er een organiseerde. Nooit was het mijn bedoeling zulk een discussie uit le lokken zoals ze geworden is. Ik moet wel toegeven dat ik blij zal zijn dat we enkele dagen verder staan ik zie er echt wel naar uit om nog eens enkele dagen ons baantje te laten zien.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Jan(Jozef), je mag bj zijn dat je jullie (MTD-)baan mag laten zien: Ook al is ze naar 't schijnt niet 'nieuw': ze is zeker de moeite waard, en stelt mensen in staat om te genieten van de modelspoorhobby!

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Dat vind ik ook! Een pareltje in zijn soort!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

'k moet allen nog al mijn rijdend materiaal inpakken zal voor morgen zijn. Het is toch een heel organizatie voor zo'n beurs
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marimon

Loco,

Ik heb je bericht van 13/03 over het hoofd gezien. Sorry dat ik zo laat reageer. Ik beaam volledig wat je bewering is ivm de promotie van modelspoor door de gemeente Blankenberge. Ik twjfel er geen seconde aan. Je hebt voor 100% gelijk. Wat betreft de politiekers: ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam scheren. Wie ben ik, nederige belastingbetaler, om daar over te oordelen. Ik zal hun job het zeker niet doen gezien ik daar geen aanleg noch interesse voor heb. Dit gezegd zijnde, nog even goede modelspoorvrienden?

Groeten,
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

marimon

Ik ga zeker genieten in Blankenberge. Veel opsteken! Uren alles observeren en noteren. Kijken en luisteren. En deze keer laat ik mijn gsm in de auto liggen, zo kan de vrouw mij niet met een smoesje wegtrekken van de tentoonstelling. Haha..

Groeten,
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Pol De Bard

Pak hem toch maar mee, die GSM, maar zet hem af[;)]
Anders kraken ze je auto misschien wel...[:(]

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

quf

Doe zoals ik, kom met de trein.[:)]

Groetjes

Frank

Gerolf

Ik neem aan dat er van jullie gisteren al in Blankenberge geweest zijn. Ik ga er morgen (maandag) naar toe.
Hoe is het daar? De moeite waard, vermoed ik?

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

guy holbrecht

Zaterdag was het vrij druk. Tal van mooie banen aanwezig. O-spoorbanen lijken op te rukken, een pracht van een N-spoorbaan en enkele mooie HO werkstukken. Kortom, de verplaatsing zeker waard.

Groeten,
Guy

FREMO e.V. - afd België

Beste leden,

Wat betreft Blankenberge, er staat daar een prachtige "FREMO"-modulebaan.
Het is de oude "Raetische bahn" die ik reeds in 1994 gezien heb in de opbouwende fase in Nederland en in Duitsland. Laat je dus niet misleiden door de andere naam die gegeven werd aan deze ex FREMO-module baan.

Nog altijd een prachtige baan, ik vond dat er teweinig dienstregeling was, misschien de eerste dag, dus nog even uitkijken naar de andere deelnemers van deze groep.

Verder veel moois in in NUL-schaal gezien. Vooral onze vrienden van "Coudekercke".

Een pracht stuk, en dat is persoonlijk, is "HET SPIJKSPOOR". Vooral eens letten op het decor. Als je niet oplet heb je het niet gezien. De pinkende ultra kleine vuurtoren. Gewoon een prachtig idee.
Had deze samenstelling reeds gezien op Utrecht od s' Hertogenbosch, maar er stond teveel volk. Heb nu de nodige tijd uitgetrokken voor dit en ik moet zeggen er zit iets in.

De club Pacifique gaat steeds verder met de versupering van hun N-baan en is al reeds heel ver gevorderd. Eerst omdat in in deze streek voornamelijk veel vertoef. Twee, ik heb deze gezien in de ruwe basis uitvoering en ze steeds zien verder ontwikkelen. Ik zou zeggen doe zo voort mannen.

Dat waren enkele informaties.
Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

karthuizer

Ik ben zaterdag ook eens langs geweest. De ene baan kon mij al meer bekoren dan de andere. Ik was onder de indruk van de baan van spijkspoor, een thema welke ik nog niet eerder gezien had op een modelspoorbaan en zeer mooit gedetailleerd. Louise Marie (van de club van Wervik) is inderdaad een mooi gedetailleerde baan, ik vond het alleen jammer dat ik geen enkele trein heb zien passeren in de tien minuten dat ik heb staan kijken.
Ook depot riderfort van MSA vond ik best een aantrekkelijke baan.

Treinfreaks.net - Uw eindstation => http://www.treinfreaks.net
..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..


Thommy

het beste van allemaal.  Het Engelse baantje dat net voor Spijkspoor staat.  Qua afwerking en realiteit kan er geen andere baan tegenop.  Op het onkruid/details (ik zeg maar het riet aan de kanten van het water) zijn echt mega goed weergegeven. Spijkspoor is ook wel erg interessant en zeer vriendelijke mensen die direct uitleg geven over hoe dingen gemaakt worden.

het interessantse naar mijn mening? De bouwers van het O-materiaal.  Zit er nu al heel de dag mee in m'n koppeke.  Veel info gekregen.  Zou ik het wagen iets te bouwen?

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

janjozef

het spijtige van de expo was marklin een aanal tafels met wat papier erop en c-sporen met ertussen een aantal m-rails en we rijden (vliegen met momenten). Wat ook spijtig dat er clubs staan met een baan die niet af is of half gesloopt, beelden hoe het zal komen kunnen dat niet goedmaken vind ik. Het goede waren de prachtig afgewerkte engelse banen en enkel zeemoie nederlandse en belgische banen. Ik denk wel dat ik ze allemaal al had gezien maar dat deed helemaal geen afbreuk aan hun kwaliteit. Verder waren het enkele heel leuke dagen zelf goed gereden en goed gelachen wat toch het belangrijkste is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem