Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

locinfo

Gestart door boke, 09 maart 2005, 01:52:48 AM

boke

Hallo,

Deze site was mij ook bekend, waardoor ik hem nu mis! Maar ik vind dat het de taak is van MSM om zijn lezers hierover te informeren! Ten eerste: niet alle modelbouwers hebben toegang tot het internet en ten tweede: dan ben je niet afhankelijk van de goodwill van een treinliefhebber die deze gegevens vrijwillig op het internet plaatst en... er dus ook weer afhaalt [:(!]!

Groeten,


diesels

Hoi,

Ik voel me trots dat het gemist wordt [:D]
De reden dat het van de site af is, heeft een aantal redenen:
- het kostte mij enorm vele tijd het bij te werken
- ik kreeg de laatste tijd niet alleen amper nog feedback, maar eerder kritiek als iets niet snel genoeg bijgewerkt werd
- het past niet meer in de nieuwe 'format' van mijn site

Alles bestaat echter nog, en ik heb de laatste tijd wel de drang om er weer wat mee te gaan doen. Hoe precies weet ik nog niet.

Specifieke vragen om locinfo mogen altijd priv? gesteld worden.

groeten Sicco
(van www.dieselloconline.net en www.railfoto.nl)

Gerolf

Wel, Sicco, het is inderdaad jammer dat het niet meer bestaat.
Ik kan me voorstellen dat daar inderdaad erg veel tijd in kruipt. Als ik (we) kunnen helpen, zeg het maar!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Het is inderdaad jammer dat we deze steekkaarten op het net kwijt zijn. Ik ben echter zo stout geweest om het volledig op mijn harde schijf te saven. Alleen spijtig dat de bijhorende foto's dan zo klein zijn. Deze werkwijze gebruik ik meestal voor echt intressante site's.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

Ik vind het ook zeer spijttig dat dit niet meer bestaat. Sicco, als ik jou een goede raad mag geven: begin er terug mee! [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Sicco,
zoals de meesten onder ons blijft er mij weinig vrije tijd over, maar net als Gerolf wil ik graag voorstellen : als er iets is waarmee we kunnen helpen, laat het dan weten. Het zou echt te jammer zijn dat die informatie verdwijnt.
Ik weet uit ervaring dat een website up-to-date houden niet eenvoudig is, daarom is het misschien het overwegen waard dit met een groepje te doen ? ?t Is maar een voorstel h?.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Minerva

Sicco,

Eigenlijk ben ik een beetje verlegen, Ik heb uren en uren doorgebracht met het doorbladeren , lezen en vergelijken van de info die jij op de site zette. Ik heb me echter nooit afgevraagd wie de auteur was achter dit alles. Een kort mailtje met een bedanking had van mijne kant op zijn plaats geweest.

vrg
Hans

svvander

citaat:
Geplaatst door Minerva

Sicco,

Eigenlijk ben ik een beetje verlegen, Ik heb uren en uren doorgebracht met het doorbladeren , lezen en vergelijken van de info die jij op de site zette. Ik heb me echter nooit afgevraagd wie de auteur was achter dit alles. Een kort mailtje met een bedanking had van mijne kant op zijn plaats geweest.

vrg
Hans



Idem dito en euh om in het Latijns verder te gaan Mea Culpa [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

boke

Sicco en andere hobbygenoten,

Ik ben inderdaad ook meerdere malen op je site aan 't rondneuzen geweest,  vooral met betrekking tot locs die ik in model heb. Ik heb u daar persoonlijk nooit voor gecontacteerd, laat staan een complimentje voor gegeven...  Ook hiervoor mijn excuses [8)], maar ik denk dat dat nu net een negatieve eigenschap is van het internet: het is toch allemaal zeer onpersoonlijk en je kent nooit de mens achter de site! Als ik zo op dit forum aan 't lezen ben, stel ik me dikwijls de vraag "wie zou nu eigenlijk de man/vrouw(?) achter deze tekst zijn?" En er zijn forumleden bij waarbij de tekst altijd prettiger leest dan bij anderen ook al interesseert het item me minder! Maar er zijn ook forumleden waarbij ik bij het lezen van hun teksten eigenlijk geen behoefte meer heb om het forum te bezoeken, laat staan om hen persoonlijk te leren kennen! Gelukkig merk ik dan dat Tony hier ingrijpt... Bedankt Tony [;)]! Modelbouw is een hobby: geen school met examentoestanden waarbij je het best alles vanaf de eerste keer snapt!
Wat ik nog kwijt wil is dit: ik heb een sterk vermoeden dat het wereldje van modelbouwers voor een groot deel uit (extreme) perfectionisten en een deel pessimisten bestaat. Enkele jaren geleden stelde een bevriend modelbouwer van me zijn baan op en nodigde anderen uit om een kijkje te komen nemen! Zelf vind ik dat wat hij maakt zeker mag gezien worden en ik reken hem dan ook tot de groep van perfectionisten. Toen ik andere modelbouwers(?) hun reacties hoorde, viel mijn mond open van verbazing! Bijna geen enkele gaf positieve kritiek! De ene vond dat dit niet klopte, de andere wist dat dat niet juist was, die wagon kon daar niet achterhangen en ga zo maar door... En diegene die dan de meeste kritiek gaven waren dan meestal zij die veel minder oog hadden voor detail op hun eigen modelbaan of... er zelfs niet mee bezig waren [:(!]! Ik heb toen voor mezelf besloten om nooit bij een modelbouwclub aan te sluiten maar alleen maar losse contacten te onderhouden met bevriende modelbouwers! Voor mij moet modelbouw een hobby blijven waar je plezier aan beleefd en waar je zelf je accenten kunt leggen m.b.t. je eigen kunnen: de ene zal goed zijn in landschapsbouw, de andere in elektronica, enz. En diegene die in alle aspecten van het modelspoorgebeuren uitblinken, zijn volgens mij verre van talrijk! En als iemand plezier heeft om een stoomloc te laten rijden op zijn baan met een sleep M4 rijtuigen, wie ben ik dan om daar kritiek op te hebben... Mijn gezegde: niets moet, alles kan! Alleen met betrekking tot onze hobby h? [;)] Dit moest me eens van het hart!

Groetjes,


Gerolf

Knap betoog, Boke!
Ik kan het grootdeels met je eens zijn, hierin. Inderdaad: het belangrijkste aan een hobby is dat je er plezier aan beleeft. Welke standaard je jezelf oplegt voor realisme, voor afwerkingsgraad, voor exploitatie, voor autmatisering, ... is puur de keuze van de modelbouwer. Dit zou trouwens een zeer interessante draad kunnen zijn voor een andere discussie.
Ik heb echter niet de indruk dat hier vooral puriteinen of pessimisten op dit forum rondzwerven, maar dat er een vrij grote tollerantie bestaat, en dat we mekaar behoorlijk aanmoedigen met datgene waar we mee bezig zijn - enkele uitzonderingen daargelaten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

treinbeginner

Oef, eindelijk mensen die ook mijn kronkels begrijpen.
Ik zie graag stoomlocks maar de belgische seinen van nu ook.
Ik wist dat dit vloekte maar heb eindelijk personen gevonden die dit begrijpen.
Bedankt voor het vergeven van deze zonde.
 

janjozef

O maar over dat laatste kunnen we uren discusieren, net zoals een stoomloc 25 met i6 of i10 rijtuigen

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Sicco,
Je hebt de boeken van de Max en je hebt de site van dieselloconline.
Wees gerust je hebt vergelijking met glans doorstaan. Voor enkele van mijn fotoshoots heb ik me trouwens laten inspireren door jouw site. Het historisch gedeelte is vaak van zo'n groot niveau dat het een lust was om op basis hiervan op verkenning te gaan. Denk maar aan lijn Gent-Zeehaven - Zelzate (lijn 55) en verder lijn 24 en ... Maar ook je ervaringen in Walloni? waren schitterend en een verkenning meer dan waard.
Loco

rgp

Dag,

Boke, als je met ??n gegeven (over clubs) algemene besluiten gaat trekken, dan ga je in de toekomst nog eigenaardige zaken tegenkomen[:D]
Wat die modelbaan betreft: als de "eigenaar" duidelijk zegt wat zijn doelstelling is bij het bouwen/beleven van zijn hobby dan kan men geen kritiek geven.  Kleed uw baan aan met een verhaal, herschrijf de geschiedenis, no problem.  Ik doe dat ook.  Ik heb Belgisch materieel vanaf 1920 tot nu.  Uiteraard heeft eentype 7, niet samen met een Thalys gereden, maar als je ervan uitgaat dat je een museumbedrijf aan een hedendaagse lijn uitbeeldt, dan kan toch alles.[;)]

Wat die nietentellers betreft: het gaat erom om de liefhebber van Belgisch materieel te behoeden van mensen wiens enigste bekommernis is veel geld met weinig inspanning te verdienen.  Het kan niet dat er van een merk X de Zwitser en Duitse loks met grote zorgvuldigheid worden nagebouwd en men voor de Belgische loks gebruik maakt van de methode "met de klak smijten" en daarbovenop nog een hogere prijs durft vragen.  Er werden in het verleden reeds voldoende mogelijkheden aangeboden om zowel de afwerking van een basismodel te laten stijgen en de prijs te laten zakken.  Het werd steeds geweigerd, omdat men dan zich moest laten "helpen" door "klanten" die men niet zo goed kan manipuleren.

Tenslotte nog een iets: bij de MSCM DE PIJL is men begonnen onder impuls van 3 leden om de clubbaan te digitaliseren.  Deze 3 leden hebben de moeite gedaan om de digitale markt van nabij te onderzoeken om te zien wat er nu echt kan en wat niet.  Het resultaat is enerzijds ontnuchterend: vandaag kan de digitale techniek nog steeds niet toetsen aan wat met eenvoudige analoge techniek wel kan op het gebied van blokbeveiliging, stationsemplacementen, exploitatie.  Je sporenplan moet als het ware aangepast zijn aan de digitalisering.  En dit zowel bij ZIMO DCC als bij LENZ DCC.  Bij M?rklin zijn ze ook geen stap verder.
Het is nu zelfs zo ver dat deze drie leden gerust de pseudo-profesionele wereld les kunnen gaan geven, de leden kunnen wel antwoord geven op die vragen waar de meeste verkopers "euh" op moeten antwoorden.[:I]

Roland

diesels

Dank voor alle reacties, dat sterkt me. Ik doe doorgaans ook wel voort zonder complimenten hoor, dat is het probleem niet [:D].

Als ik in de toekomst kon kijken zou ik vertellen wanneer de dossies terug online komen. Maar helaas; ik moet er zelf nog over uit. Er is zoveel meer te doen: een boek schrijven, de rest van de site, sociale contacten bijhouden en liefst ook nog begionnen met de modelbaan [:o)] Oh ja, en geld verdienen [^]

groetjes Sicco