Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

locinfo

Gestart door boke, 09 maart 2005, 01:52:48 AM

boke

Hallo allemaal,

Zou het niet interessant zijn om in MSM een artikelenreeks te starten van de verschillende echte locomotieven die in model uitgekomen zijn? Ik bedoel hiermee om bv. van modelloc 6246 de levensloop van de echte 6246 uit de doeken te doen. Zo krijg je van je modellocs een idee over hoe, waar en wanneer ze hun dagen in het grootbedrijf hebben doorgebracht! Zo weet je ook (vooral de tijdperkrijders) welke locs samen op de modelbaan kunnen en welke niet! Ik weet wel dat Spoorwegjournaal het tijdschrift is voor het grootbedrijf maar modelbouwers kunnen volgens mij niet zonder deze informatie. En aangezien niet iedereen een budget heeft om zich op 2 tijdschriften te abonneren, meen ik dat MSM hiervoor een paar pagina's moet kunnen reserveren per nummer. Ook foto's van de echte loc mogen volgens mij niet ontbreken. Deze kan je dan gebruiken om je modelloc verder te verweren zoals de voorbeeldloc! Als ik dan zie hoeveel verschillende locnummers er reeds uitgebracht zijn en nog zullen uitkomen, lijkt het mij een boeiende artikelenreeks die nooit voltooid zal zijn!

Groeten,

Boke

janjozef

Zoals je zelf reeds zei dat is grootbedrijf, en naar mijn bescheiden mening is dat een overlapping van de twee tijdschriften en dus niet echt op zijn plaats in modelspoormagazine. Bij een eventuele poll stem ik tegen omdat dan een artikel over modelspoor plaats zal moeten ruimen voor een over het grootbedrijf.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

Inderdaad ik zou ook tegen stemmen Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

matti


 Ik vind dat Boke ergens wel gelijk heeft dat een modelbouwer niet zonder info over het grootbedrijf kan, maar het mag niet ten koste van echte modelbouwartikels gaan . Enkele pagina?s per nummer is wat overdreven en om alle versies van alle modellen apart te gaan bespreken is helemaal overdreven . Artikels die de levensloop en de inzet van de verschillende locreeksen en types weergeven en de ervan uitgebrachte modellen per versie in het juiste tijdperkvakje plaatsen moeten volgens mij wel kunnen .

             Matti [8]

janjozef

Voor mij moet het nog steeds niet, dat er een foto bijstaat en een half blad uitleg over het grootbedrijf bij de bespreking van een model is voor mij het max dat nuttig is, al de rest staat in oude "spoorwegjournaals" en "op de baan" die gemakkelijk voor 1? te koop zijn op rommelbeurzen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

boke ge wordt op uw wensen bediendt 10blz over grootspoor goederen wel te verstaan, voor mij hoeft het niet echt, daarbij ook nog 2blz over het internationaal verkeer maastricht bazel en dat tussen luik en luxenburg dat is 12 blz op de 82.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Hallo. Persoonlijk vind ik Boke's idee niet slecht.
E?n bladzijde per nummer over een welbepaalde lok moet toch wel kunnen? Het zou kunnen opgevat worden als een soort 'steekkaart'.
Over 10 jaar weten we zo alles over onze loks [;)]

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

Prima idee, Luc! Dat ze er bij MSM steekkaarten van maken! Indien ze de achterkant van het witte blad dat voor MSM zit (waarop de adresgegevens staan) gebruiken, dan dient deze zijde ook nog voor iets! Zo maken ze ook JanJozef en Johnnytrein gelukkig. Zou de fiche bij hen bij het afvalpapier gelegd worden [?]

Boke

Johnnytrein

Naar alle waarschijnlijkheid (wat een woord waarde) wel. Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

dat zou nooit maar dezelfde uitgevers geven ook spoorwegjournaal uit en dat behoort tot hun doel niet tot MSM, en als ze er een fiche met karakteristieken inzetten, wel ik denk dat die allemaal op een ander al ooit zijn uitgegeven en ik ze heb enkel die van den 13 ontbreek ik nog
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Het is toch de moeite het eens voor te stellen...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

ja maar beperk het tot 1 of 2 blz anders kunnen ze beter de naam veranderen in spoorwegjournaal-bis, als ze over het grootspoor veel info wensen moeten ze maar de 2 boekjes kopen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Beperkt, inderdaad, JJ, anders is het idd een ander blad!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

boke

Hallo allemaal,

Ik neem eens even dit draadje terug op... Binnen enkele maanden zal ik waarschijnlijk ook een loc reeks 51 van Mehano aanschaffen. Zoals de meesten onder ons al vernomen hebben komen er in eerste instantie 9 verschillende versies uit... Is het nu niet de bedoeling van een modelspoorblad zoals MSM om zijn lezers te helpen bij de keuze van ??n of meerdere van deze locs door op voorhand al eens een artikeltje (hoeft echt niet uitgesmeerd te zijn over verschillende pagina's) te wijden over de periode waarin die locs in de uitgebrachte versie gereden hebben: wanneer is de verwarmingsketel eruit gehaald, vanaf wanneer is de loc in die schildering op de baan gekomen, is het de bedoeling van TSP om de aangekochte loc 5183 in de gele schildering te bewaren of terug te brengen naar de originele, enz... Het heeft toch geen zin om eerst iedereen zijn aankopen te laten doen om dan achteraf vast te stellen dat je beter voor een andere nummer had gekozen (cfr. de Roco locs 5206/5307). Mocht MSM hieraan op voorhand [?] aandacht besteden, zou ik waarschijnlijk met een andere loc huiswaarts keren na het lezen van het artikel [;)]!

Groeten,


Minerva

Hallo,

Op de link van http://www.dieselloconline.net/ was er vroeger een link naar "Dossier.htm". Daarin kon je per type alle info terugvinden , van bouwjaar per loc tot eventuele slopingsdatum,livreien + data,eventuele hernummeringen, hoogte breedte,lengte gewicht enz... van de locs, standplaatsen + wijzigingen, beschrijvingen en doelstellingen van de loc's  en om dat kompleet te maken een aantal foto's.

Volgens mij was dat het meest komplete dossier over onze locs dat ik ooit ben tegen gekomen
Heeft er iemand enig idee waar die infolink naartoe is?
vrg
Hans