Doen er dan echt zo weinig mensen aan N schaal?

Gestart door Roderik, 15 januari 2008, 23:51:43 PM

Roderik

citaat:
Geplaatst door railrunner


Duimen maar dat enkele fabricanten hun ogen eens openen!



Volledig mee akkoord.
Always be modelling!

Michiel

Ik heb me altijd afgevraagd wie er uiteindelijk beslist welk model in ontwerp/productie gaat, en wie heeft invloed op die beslissing. Ik merk dat er in Nederland een veel nauwere aansluiting is tussen wens van modelbouwer en producent. Kunnen overkoepelende oranisaties hier in Belgie geen "petities" lanceren met een soort voorintekening en via importeurs de producenten tot inzicht te brengen dat dat model wel eens interessant zou kunnen zijn?

Dit is louter een reflectie, want ik ken er geen bal van.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

wimmeke

Als je veel keuze wilt in belgisch materiaal in N zowel machines als wagens ga dan eens kijken in winkel in Blankebergen in stationsgebouw
(bij buitenkomen links)

volgens mij zul je daar je gading wel vinden

winkel open alle dagen van 10 - 18.00 u behalve op dinsdag

http://www.minitrainexpo.be

groetjes [:o)][:o)]


Frank_N

Ben ook bezig in de N-schaal.
Jammer is dat niet alle wensbaar materieel verkrijgbaar is. Fijn is wel dat de koppelingen nagenoeg universeel zijn, al zijn er her en der wat hoogteverschillen tussen de diverse merken.  
Groot probleem is om plastic wieltjes te vervangen voor metalen exemplaren. Per merk en uitvoering zijn er nogal wat verschillen in maatvoering...........
Maar: Je materieel loopt er beslist deftiger mee!
Het verzwaren van je wagentjes weegt daarbij niet op tegen het gebruik van metalen wieltjes.

Ook ik ben op zoek naar Belgies materieel. Er is wel duits spul (ook gebruikt in Belgie) voorhanden, maar ombouwen zie ik erg tegenop.

Edit: begin een museumlijntje, en alles is opgelost...........[:)]
Groet van Frank