Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Railsysteem

Gestart door Ebansita, 15 januari 2008, 19:23:55 PM

Ebansita

Ik ben toe aan een nieuw railsysteem (nieuwe baan). Voorheen had ik Rocoline zonder bedding in gebruik. Ik overweeg ernstig om Tillig Elite HO aan te schaffen: fraai om te zien. Is dat raadzaam? Zijn er ervaringen? Adviezen?

Jos

SuSke

Is een kwestie van smaak.
Beide zijn technisch wel in orde, maar ik val wel voor de wissels van Tillig Elite omwille van de verende tongen en niet dat scharniertje.[;)]
Ook de mogelijkheden met de flew-wissel van Tillig zijn OK.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Ik ben, net als SuSke, ook gevallen voor de Tillig wissels. Mooi slank en verende tongen. [:p]
Ze bestaan ook in bouwpakket. Ik heb er een tijdje geleden een 8-tal gebouwd. Het voordeel is dat je ze gebogen kan maken volgens je eigen wensen.

Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat er geen andere, even elegante wissels bestaan. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik vind de RocoLine zeker niet slecht en zal ze zeker nog gebruiken.
Toegegeven, op mijn minibaantje heb ik Tillig-profielen gebruikt. [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Voor mij blijft het peco, sterk en altijd werkend, iets minder mooi dan tillig, maar een stuk robuuster
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Ik heb op mijn mini baantje Piko A spoor gebruikt. Zeer fijn van uitvoering en goed gedetaileerd en vooral budget vriendelijk. Ga ik in de toekomst verder mee werken.

Erik

ruben13

ik gebruik ook piko A wisels zeer mooi gedaaieert
voor de prijs , deze zijn goed koper dan die van peco