nieuw hier

Gestart door peukevreugd, 15 januari 2008, 19:23:05 PM

peukevreugd

hallo met ed
ik ga voor het eerst een treinbaan doen
heb een kamer vrij dus kan  ho maat  doen

heb wat tekeningen bij elkaar gedaan
van een paar voorbeelden
ZIE EEN BERICHT VERDER OP NIEUWEN FOTO

waardoor er een plan komt hoop ik

doomslu

#1
Welkom ed. Misschien kan je je plan wat groter plaatsen zodat het wat beter zichtbaar is ?

En dat model in jouw handtekening, is dat jouw laatste aanwinst ? [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#2
Hallo ed,

Ik hab je al een PM gestuurd, en daarom nog eens vluchtig:
- Je gaat in schaal H0 werken Ik denk dat je de verhoudingen nog eens goed moet nakijken. De bochten lopen echt heel wat ruimer in H0, en een station zal waarschijnlijk ook wat langer uitvallen dan op je plan.
- Hou de hoeken vrij, zoals je al aangaf op je schets. Die toegang zal je echt nodig hebben.
- De watergevulde toren mag je wat nader toelichten, lijkt me origineel, maar haalbaar???
- Ik denk dat het algemene idee wel overkomt, maar de invulling is nogal chaotisch, maar ik ben ervan overtuigd dat in de loop van de komende tijd daar lijn in zal komen.

In elk geval, welkom op dit forum! Ik ben benieuwd naar het vervolg van je ontwerp...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

#3
Is wel een ingewikkeld baanplan, zoals ik al eerder heb gezegd....[:)] een spaghetti baan, maar dat is normaal, ben ook zo geweest bij men eerste baan-ontwerp.....zoveel mogelijk treinen zien rijden..
en vergeet zekers je bochten niet, als je met lange rams rijdt mag je geen bocht onder de 1Meter nemen als je geen vodden wilt.
Maar das is men mening...ieder van ons moet voor zichzelf uitmaken wat men wil...[;)]

peukevreugd

#4
er komen maar twee treinen op te rijden meer niet
ik denk dat het een leuke opzet is om te beginnen
het veranderd toch denk ik elke keer
dit is een nieuwen foto
misschien moet ik N maat doen !!!!!




harzfreak

#5
Welkom hier op het forum.[:p]
En een zeer mooi plan.

ps: veel leesplezier hier op het forum.
Groetjes Maarten

jan77

#6
Welkom op het forum
Ziet er een leuke baan uit veel plezier met het bouwen ervan
Gr Jan

Gerolf

#7
Welkom, Ed!

Hoewel de afbeelding in je eerste handtekening niet lelijk was, ben ik toch blij dat je een kleiner beeldje hebt gekozen. Het doet nogal wat aan de leesbaarheid van deze forumpagina's.

Over je plan: zie ik het goed dat je echt water wil gebruiken? Daar zou ik toch eerst nog eens over nadenken: het ziet er niet zo natuurgetrouw uit in model als je zou denken, en er is steeds een risico op lekken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

peukevreugd

#8
ja echt water hoef niet te lekken hoor
als het mogelijk is
staat leuk plus geluid leuk
moet kunnen met een emmer
plus riool pijp
maar dat is nog ver weg
groetjes ed

peukevreugd

#9
het is nu al 90 cm breed
80 cm was te kort