bye bye Vennbahn

Gestart door mini-bs, 15 januari 2008, 11:53:25 AM

hobbyist

Langs de industrieweg Paal -  Tessenderlo heeft men afgelopen maand ook de sporen verwijdert. Oud ijzer brengt momenteel veel op. Misschien vandaar dat massaal opbreken van oude sporen.

dirkkerckhofs

Ik ben dit weekend gaan mountainbiken in de Hoge Venen en ben ook verschillende stukken van de Vennbahn tegen gekomen. Ik had spijtig genoeg mijn fototoestel niet mee, maar hieronder een paar foto's die ik met mijn GSM nam.

Station Sourbroth















En dan Kalterherberg dat vlak op de grens ligt. Zelfs de railbikes worden nog enkel in juli-augustus gebruikt.









De mannen die de railbikes uitbaten, waren net onderhoud aan het doen en ik raakte met hen aan de klap. Ze vroegen zich af wat de oorsprong van het reizigersvoertuig was. Aan de opschriften te zien, was het laatste gebruik door de "service ?lectricit? et signalisation" van het depot van Namen. Maar van waar komt het voertuig origineel en hoe oud is het?






Sicco

Dat is een Nord Belge (type N). Misselijkmakend om te zien in welke staat het zich bevindt
Gebouwd in het Interbellum voor, uiteraard, de NB.

Jurgen

Dat rijtuig stond er afgelopen zomer nog niet toen ik met de railbikes ging fietsen.
Wanneer is dat daar terecht gekomen?

De sporen zijn er opgebroken voorbij Kalterherberg, dus moet dit per vrachtwagen afgeleverd geweest zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Ik ben daar in Juli geweest en heb dat rijtuig niet opgemerkt

vanmiegroet

mooie foto's maar helaas is deze mooie lijn verdwenen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
mooie foto's maar helaas is deze mooie lijn verdwenen
Kijk eens naar de titel van het draadje, en vraag je dan eens af wat jouw bijdrage bij-draagt ... [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Gaat men die lijn volledig omvormen tot fietspad dan?
350 km lang? Daar ben je dan toch wel even mee bezig denk ik om dat helemaal te befietsen.

Wanneer mag ik beginnen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Ik weet niet hoe ze op de 350 km komen, maar dat lijkt me erg overdreven, of ze moeten alle lijnen meetellen die er in de regio gelegen hebben. Ook die al lang verdwenen zijn, zoals die vanuit Sankt Vith.

n/a

Leuke foto's
Ze hadden het kleiner moeten/kunnen houden. Mijn ervaring uit 1990 was dat de rit te lang duurde en er aan het einde geen mogelijkheid was om iets te eten of te drinken. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal.
Een stukje nostalgie in beeld en geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=DHWkdHUw8Zs