Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

mehano 77

Gestart door nick_9450, 13 januari 2008, 13:16:42 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

ik heb ook een ms.
als je even bij marklin kijkt voor een loc van dezelfde serie( digitaal)en je vindt ongeveer dezelfde dan moet je hem invoeren via de locdatabank en het adres programmeren zodat je mobile station hem ziet als die marklin loc maar toch die andere is.Zo komen zijn symbooltjes ook op je scherm.Heeft de marklin loc 4 functies en je andere ook 4 maar met een functie verschil duw je dan op du functie knop van de verkeerde funtie en dan zal de 4de functie schakelen van je loc op de baan geschakeld worden.

Zo hoef je niet alle knopjes met hun eigen functie van buiten te leren.
je moet dan enkel een(of 2..)functie(s)van buiten leren als de functies niet precies dezelfde zijn.

_______________________________________________________________________
deze ganse uitleg staat duidelijk stap voor stap uitgelegd in 't boekje dat je erbij hebt gekregen.



Het lijkt me verwarrend als je dit doet. Zo kan bijvoorbeeld het symbool rangeren als motorgeluid dienen. Dan moet je nog weten welke functie dit echt voorstelt.
Dan kan je evengoed gewoon via het adres je loc invoeren en geen symbolen hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door nick_9450

voorzover ik weet is dit het resultaat
- f1 is het laten kniperen van de lichten
- f2 nog niet gevonden
- f3 is zo als jurgen zie  dit is rangeersnelheid
- f4 is optrek en afremvertraging

voor f2 denk ik niet dat er een functie voor is  dus men probleem is opgelost bedank voor de hulp :p:p




Ik heb nu zelf ook een 77 (7723) zonder geluid en heb deze functies eens geprobeerd.
Blijkbaar klopt de functie F1 niet zoals Nick het beschrijft. [}:)]

Mijn lichten kan ik niet laten knipperen. Op geen enkele manier lukt het me. Is dit nu alleen op bepaalde modellen of doe ik iets fout?


Mijn andere reeks 77 is er wel 1 met geluid en ik vroeg me af of deze misschien buiten de standaard functies F1 tot F4 nog meer geluiden heeft op het 2de adres. Is er iemand die dit weet? Ik heb geporbeerd om het 2de adres te activeren, maar ik heb geen extra functies. Het probleem is dat ik niet weet of de activatie gelukt is of dat er gewoon geen extra geluiden zijn. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

het is net de bedoeling om een loc te zoeken waarvan de functie's nogal overeenkomen h
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

nick_9450

Hallo

[B)]Of er is iets mis met mij loc [xx(]   Laten hopen van niet

nick

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

het is net de bedoeling om een loc te zoeken waarvan de functie's nogal overeenkomen h?.



Het is niet mijn bedoeling om mijn beide locs met elkaar te laten overeenkomen hoor.
Ik heb gewoon 2 problemen waar ik een antwoord op zoek en het zijn alletwee 77'ers. Dit draadje was dus de ideale plaats om mijn 2 totaal onafhankelijke problemen mee te geven. [;)]

Nu zoek ik alleen nog een antwoord.

Op mijn 2de vraag kan ik ondertussen al zelf het antwoord vinden na zoeken op internet en een beetje geklungel met mijn reeks 51 en 41. Het 2de adres zal ik dus wel in orde krijgen en dan kan ik proefondervindelijk mijn antwoord krijgen.

Het eerste probleem is nog steeds een probleem. Ik kan mijn lichten niet laten knipperen. Doe ik dus iets fout of bestaat deze functie gewoon niet?

EDIT: Blijkbaar heeft de 77 geen 2de adres, dus dat probleem is opgelost.
Het knipperen van de frontseinen bij de andere loc lukt me nog steeds niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.