Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Zoekfunctie werkt niet goed (meer)

Gestart door Gerolf, 13 januari 2008, 11:28:34 AM

pabe

tja....  ik zie hier vooral volgende problemen:

1) ofwel is de ganse site traag, terwijl andere sites ok zijn

2) ofwel gaat alles snel, totdat ik een 3e of 4e topic aanklik, en dan zijn we vertrokken tot 5 of 10 minuten....

begrijpe wie begrijpe kan... [:(]

Jurgen

Weet je wat ook wel eens een oorzaak is voor de lange laadtijden van een pagina? De grote foto's en vele afbeeldingen in de handtekeningen.

Hier is al eens een discussie over geweest, ik weet het. Ik stoor mij er ook niet echt aan. Maar is het misschien geen idee om hier een maximumgrootte op te plakken?
Op sommige fora mag de banner maar bepaalde afmetingen en een bepaalde bestandsgrootte hebben. Het is maar een idee h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Weet je wat ook wel eens een oorzaak is voor de lange laadtijden van een pagina? De grote foto's en vele afbeeldingen in de handtekeningen.

Hier is al eens een discussie over geweest, ik weet het. Ik stoor mij er ook niet echt aan. Maar is het misschien geen idee om hier een maximumgrootte op te plakken?
Op sommige fora mag de banner maar bepaalde afmetingen en een bepaalde bestandsgrootte hebben. Het is maar een idee h?.



De beelden worden niet op de server van de forum opgeslagen. Daar kan misschien wel een vertraging zijn van het afficheren van een foto (als die op een trage server zit, zoals als die gratis servers). Maar dit kan in geen geval het traagheid van dit forum uitleggen.
Het wordt alle dagen een klein beetje erger [:(]
Meestal kan ik 2 ? 3 topics lezen en dan is het gedaan. En dan naar de profiel gaan van iemand om een PM te sturen [:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Niet te doen.

Ik weet dat ik veel foto's post (staan allemaal op een snelle betalende server). Als er iemand kan bewijzen dat dit de forum vertraagt wil ik ze wel weghalen.

Gerolf

Afbeeldingen vertragen het tonen van een pagina. Goedkope (gratis) servers zoals photobucket e.d. kunnen het inlezen van een pagina nog wel wat verder vertragen, maar dit staat los van de snelheid van de zoekfunctie of het vinden van topics in het algemeen. Dat laatste ligt bij de server van Metamedia.
citaat:
Op sommige fora mag de banner maar bepaalde afmetingen en een bepaalde bestandsgrootte hebben.
Dat is een ander verhaal.
Persoonlijk ben ik wel te vinden voor een richtlijn, maar dit heeft meer te maken met de leesbaarheid van een ingeladen pagina. Er bestaat al wel een richtlijn voor de breedte van een afbeelding in het algemeen (800 pixels), maar misschien moet een aanvaardbare maximale hoogte van een handtekening ook eens besproken worden.

De bestandsgrootte lijkt me niet het probleem, tenzij voor de traagheid van het tonen van een pagina.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

We zijn ons bewust dat de snelheid van de server waarop het forum staat te wensen over laat. Er wordt naar een oplossing gezocht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

na precies 19 seconden wachten kon ik hier reageren...
en als onze Luc(Dooms) het zegt dat er naar oplossingen wordt gezocht dan zal het zekers in orde komen....