Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zoekfunctie werkt niet goed (meer)

Gestart door Gerolf, 13 januari 2008, 11:28:34 AM

Gerolf

Een melding die ik de laatste tijd vaak zie:
citaat:
The maximum amount of time for a script to execute was exceeded.
- Ben ik de enige met dit probleem?
- Zou het kunnen dat er zo veel informatie op het forum staat, dat de server een zoekopdracht niet op tijd "rond" krijgt?
- Kan de maximale tijd voor een script verlengd worden?

Ik heb gezocht naar een oplossing, maar niets gevonden. Jochen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

Heb dit ook al vaak gehad tijdens het "zoeken" Gerolf.

Jurgen

Ach, dat is altijd al een traag ding geweest.
Ik heb het ook al voorgehad dat ik opnieuw moest beginnen.

Soms heb ik zelfs problemen om het forum zelf te bekijken. Volgens mij is de server soms een beetje overbelast en dan krijg je dit resultaat. [:(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ruben13

bij mij werkt die ook niet altijd goed of
krijgt hij de pagina niet geladen

SuSke

Probleem komt hier ook voor.[:(]

Lange zoektijden, lange laadtijd voor een pagina (ik speel soms gelijk een spelletje patience uit tijdens het wachten [:D])

Soms moet ik het forum zelfs gewoon afsluiten en terug opstarten om verder te kunnen. Je bent dan wel alle aanduidingen rond de "niet gelezen berichten" kwijt. Plezierig is anders, maar ja, ik beheer (en betaal) de server dan ook niet.[:o)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GeM

Dit komt niet alleen bij het zoeken voor, ook bij het openen van threads krijg ik nu regelmatiger deze foutmelding te zien.
M.i. tekort aan processing power en/of memory op de server.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Greg

Ik heb de laatste tijd ook soms al foutmedlingen gehad, gewoon bij het openen van een onderwerp.
Zoekfunctie werkte wel, maar ik gebruik ze niet veel.
Wel enorme wachttijden bij het gebruik van de zoekfunctie.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Intens

Ook hier gebeurt het regelmatig dat ik lang moet wachten voor dat de site geladen is.
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

dirkske

Dito,

Toen ik op de knop "reageer" drukte om deze reactie te plaatsen duurde het wel geteld 72sec. vooraleer ik het venster te zien kreeg waar men de tekst plaatst.[}:)]
"Ik zal eens vlug op het forum kijken" is er momenteel niet bij.[:(]
Hopenlijk geraakt dit euvel opgelost.

Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

El Greco

Inderdaad, ontzettend tr??????????g.(vooral het zoeken)
Ik vond het al vreemd dat hier nooit door iemand melding is van gemaakt, ik dacht bijgevolg dat het aan mijn PC lag.[8D]
Ben blij dat er hier iemand eens iets over schrijft.
Als prille beginner gebruik ik nogal veel de zoekfunctie maar dit is niet echt bevordelijk voor de zenuwen, ik krijg het er danig van op mijn "seskes"[:(!]
 

Michiel

Dit forum werkt redelijk goed, maar ongeveer om het kwartier stopt elke communicatie. Het duurt dan een paar minuten vooralleer er de communicatie weer hervat. (Ik ga tegenwoordig dan even wat anders doen) Dit is alsof de server (of software, zoals de database) elk kwartier zichzelf reset.

En de zoekmachine is echt zielig. Vroeger, tot een maand of wat geleden kreeg je na lang wachten nog wel antwoord, maar tegenwoordig, zoals Gerolf aanhaalt, krijg je regelmatig de bewuste timeout melding.

Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt, want de twee bovenstaande systeemproblemen vind ik werkelijk ergerlijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

renstimpie

Nog geen problemen ondervonden met de zoekfunctie!  Het laden van een pagina duurt wat langer maar hier maak ik geen probleem van.

Tim

T03

Idem Gerolf, ook ik heb regelmatig deze boodschap.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

loebaske

Moet eerlijk toegeven dat ik niet meer de zoek functie gebruik,
en soms duurd het behoorlijk lang voor een reactie geplaatst wordt, durf zelfs al niet meer naar een profiel gaan kijken, want het duurd behoorlijk lang...
Misschien wel overbelast[?][?][?]

conducteur

ik gebruik ze graag, maar daar ze nu niet meer werkt gebruik ik ze niet meer,die zoekfunctie.ik kreeg er hopen stress van.
Ook is het een enorm lange wachttijd als een pagina moet geladen worden.
Ik doe dan al mijn schaakzetten op Redhotpawn of win een spelletje blitz(snel schaken) tegen Fritz 9
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum