Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

nieuwe kleur NMBS

Gestart door n/a, 08 maart 2005, 18:33:23 PM

n/a

hoi

er is mij ter ore gekome dat de NMBS zijn bordeau break-stellen gaat overspuiten in het grijs. klopt dit?????

groejes jens?

Break302

Hallo Jens.

ik denk dat ge U ergens vergist , want Bordeaux break zijn er al sind jaaaaaaren niet meer[:D].
Er is wel in de wandelgangen spraken van een nieuwe kleur zoals de M4 en I10 en licht grijs. Maar dat is tot nu toe bij mijn weten nog niet oficieel [;)]!

Break 302

janjozef

zou het kunnen dat express de 4-tjes bedoelt
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

nmbs

Hij zal inderdaad de AM800 (de viertjes dus) bedoelen.  Ik ben machinist in Brussel Zuid en heb daar int miden van verleden jaar geruchten van gehoord.  Ze zouden de kleur kijgen zoals die gemoderniseerde AM en met airco vanbinnen.  Tegen het einde van het jaar zag men af van die plannen wegens  financiele tekorten.  Maar zoals altijd moet je niet verschieten wanneer er plots een herschilderde 800 zal rondrijden...

janjozef

eigenlijk onbegrijpelijk dat die oude 2-tjes wel gerenoveerd werden en die toch een stuk jongere 4-tjes niet. ALhoewel ik toegeef dat die 2-tjes nu een stuk prettiger rijden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Die viertjes zijn w?l z?? afgejakkerd en verpieterd... en vernield door vandalen!
Ik vraag me af of ze nog de moeite gaan nemen (lees: budgetten uittrekken) om die te renoveren...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

in de 2-tjes hebben ze van het binnenwerk geen spaander heel gelaten dus dat kan niet de reden zijn
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

ja het kan inderdaad een 4'tje zijn ben niet goed thuis in de nummers en namen van treinen.[:I]

tonycabus

Totnogtoe hoorde ik niks van verbouwing of modernisering van de AM800-reeks. Misschien lenen de tweetjes zich gewoon meer voor zo'n modernisering. Als je ziet hoelang de oudjes meegegaan zijn...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)