Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

nieuwigheden marklin 2008

Gestart door factageklerk, 10 januari 2008, 15:45:31 PM



Anarchy

Nee da's niet echt een benaming.

rixke rail

Beste Anarchy,
deze rijtuigen werden onderverdeeld onder de letter "X".
Deze bevatte een allegarium van "Wapenstilstand"-rijtuigen (WO1), rijtuigen met 2 of 3 assen met houten kast, overtrokken met plaatijzer. Ze werden vanaf 1920 verworven, dus hebben z??r waarschijlijk nog bij ??n van de vroegere priv?-mij'en rondgereden. Deze versie is, dacht ik, de nmbs-versie.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

En met welke machines inzetbaar?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

En met welke machines inzetbaar?



Tja, dit zijn omnibus-rijtuigen, dus veelal tenderlokomotieven,
veronderstel ik. 'k Heb even vlug gekeken in wat fotoboeken ; type 14, 16, 92, 93, 97, ...
Ook waarschijnlijk wel met een type 40, 60 of 64.
Als je de werkelijkheid wil nabootsen, niet veel keuze dus, ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Edit : sorry foutje ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Bedankt voor de info rixke rail [8D]

EDIT: Weet je toevallig ook of de rijtuigen op 1/87 zijn?

Michiel

Naar mijn herinnnering heeft de NMBS 3 van deze rijtuigen in dienst gehad. De remhuizen werden onmiddellijk verwijderd, evenals de "dakraampjes" en werden ondergebracht bij rijtuigen van het type 53.

Dus dit type rijtuigen is goed inzetbaar, maar zonder remhuis. De loc-types opgegeven door Eric zijn prima!

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)