nieuwigheden marklin 2008

Gestart door factageklerk, 10 januari 2008, 15:45:31 PM

Sicco

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
Met onderbroken lijn zoals ze nu rond rijden en meestal met goederen rond rijden van en naar Kievit NL.


Kievit? Wel eens van Kijfhoek gehoord? [:D]

citaat:

En met volle lijn (tp IV) met een mooie sleep I6 - I10 rijtuigen in C1 kleurstelling.



Ik denk dat dat niet echt een waarheidsgetrouwe combinatie is. de 25.5-en met ononderbroken gele band zijn van de allereerste jaren van de Beneluxdienst met trekduwtreinen, dus ver voordat de locs met andere treinen gingen rijden en waarschijnlijk zelfs voordat de C1 kleurstelling ook maar bestond....

groeten Sicco

jan77

citaat:
@ Frans ... Mooie foto's, bespeur ik daar de brug die Gerolf heeft nagebouwd in ALUminium , al weet een goed verstaander dat de volgende halte Antwerpen LUchtbal is .


Inderdaad de ijzeren brug voor of achter (hangt van rijrichting af)ALUCHTBAL waar voor HKM trouwens een snelheidsbeperking geldt van max 40 km/u
Mooie foto's Frans de 25,5 is een prachtmachine
Gr Jan

Gerolf

Die "nagebouwde" brug bestaat hoofdzakelijk uit styreen, geen ALU [:D] [:o)].
Mijn brug is eigenlijk een mix van de twee bruggen die je achter mekaar ziet.
http://meb.gerolf.be/spoorweg/kunst/ndamb.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

De 2557 heeft een tijd deze schildering (volle gele lijn) gehad.
Onderstaande foto komt van de European railway server

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Denk wel dat we moeten wachten tot het seriemodel echt te koop is, want het in N?rnberg tentoon gestelde model was een handmonster met daarop een geschilderde gele lijn (niet bedrukt)
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Er waren er wel meerdere (mogelijk alle) die de livrei met de ononderbroken band hebben gehad. Ik moet tevens hier mijzelf tegenspreken, want nader onderzoek wijst uit dat de 2557 de band tot zeker 1984 zo heeft gehad (vermoedelijk omdat deze ex 2504 als laatste een revisie gehad had). Maar dat was toen wel al een uitzondering.

groeten Sicco

Peter

Heb net de nieuwighedenfolder (boek eigenlijk) van zowel M?rklin als Trix ontvangen en... de 25.5 staat bij M?rklin als 2551 met volle gele lijn (foto van de echte lok), bij Trix de 2558 met onderbroken gele lijn (ook een foto van de echte lok) en van de 201 in expo kleuren is bij beiden niets te bespeuren.
NB: in dat pak zaten ook de folders, of moet ik ook zeggen boeken, van LSM, Eurotrain, Roco, Fleischmann enz. enz. (totaal gew. 2,7 kg)
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

hoe heb je dat vastgekregen ?

citaat:
Geplaatst door Peter

NB: in dat pak zaten ook de folders, of moet ik ook zeggen boeken, van LSM, Eurotrain, Roco, Fleischmann enz. enz. (totaal gew. 2,7 kg)


 

wisselstromer

bij de gekende handelaars zal je alle folders wel vastkrijgen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

[:D][:D]Heb dit toegestuurd gekregen van een gekende zaak in Aachen.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

ik wil de 25.5 gaan kopen.
wat kan ik er het beste achter hangen?

a. een setje huifwagens van B cargo en Euroluxcargo
b. Nederlandse ICRs
c. NMBS rijtuigen en welke?

Dennis

Anarchy

Dan zal je nog even moeten wachten, die is er namelijk nog niet [;)]

Als ik hem zou kopen hang ik er zeker de benelux van toen achter met NMBS I4 rijtuigen in beneleux livrei en NS Plan W1 met een DMS in C1 livrei achteraan.

n/a

Ik heb eens gezocht, en er zijn oa benelux rijtuigen van roco, lima en oude marklin.

echter van artitec komen ze binnenkort.

Dennis

Anarchy

citaat:
Geplaatst door minirailz

Ik heb eens gezocht, en er zijn oa benelux rijtuigen van roco, lima en oude marklin.

echter van artitec komen ze binnenkort.

Dennis



I4 benelux => LSM/Heris

Plan W1 => LSM heeft deze aangekondigd heb ik opgevangen

thom h

in de shop hier zeggen ze dat maerklin geen nieuwe modellen gaan uitbrengen maar alleen modellen met een ander kleurtje