nieuwigheden marklin 2008

Gestart door factageklerk, 10 januari 2008, 15:45:31 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Saraan

Jurgen, het is je volste recht om je eigen wetten en beperkingen op te leggen, maar mij lijkt het toch niet zo'n probleem welke nu die enige echte rijdende museumversie is. We dienen toch al een hoop fantasie te hebben; de bochten zijn veels te krap, wissels met scharnieren, een middenrail(!?), een stoomlok op electriciteit, belachelijk korte afstanden tussen stations en ga zo maar door. Fantasie speelt een grote rol in het plezier dat we ervaren in het uitoefenen van de hobby. Of het dienstnummer nu 169 of 045 is? Mij maakt het niets uit in het plezier dat ik beleef. Maar nogmaals, je bent vrij om te melden dat je het dienstnummer ongelukkig gekozend vond van M..klin. In N ben ik al blij met om het even welke Belgische lok! Ze zijn zeldzaam.



Ik weet het, je hebt eigenlijk gelijk.
Maar net omdat we al zoveel fantasie moeten gebruiken zou ik graag ook enkele dingen volgens de realiteit willen hebben. Daarmee dat ik liever het nummer 64.169 had gehad.
Ik ga er verder ook niet van wakker liggen hoor. Dit is gewoon weer een goede (all?, voor mij toch [:D]) reden om mijn geld aan iets anders uit te geven. Zulke dingen vergemakkelijken de keuzes, anders koop je toch veel te veel. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Ik heb soms (lees 'soms!') een beetje medelijden met jullie H0'ers, met de enorme veelheid aan interessante nieuwe modellen die de laatste jaren uitkomen. En dat je het vrij luchtig opneemt met de argumenten om een modelletje links te laten liggen vind ik prima. Ik had het nog niet zo bekeken. In elk geval heb je mijn condoleanties... [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@ Maarten en Patrick: ik bedoelde een rijvaardige museumloc die ook af en toe op de baan gaat. Voor een loc die stil moet staan ga ik geen geld uitgeven, dan koop ik wel een foto. [xx(]
Ze gaan hem trouwens maken zoals hij in TP III gereden heeft, dus technisch gezien niet als museumloc. [;)]
De adviesprijs is trouwens ook zo'n ? 370, iets te veel voor een loc die in een loods zou moeten staan. Ik had liever de 64.169 als nummer gezien.


Hebben jullie trouwens al gemerkt dat Trix een andere versie brengt dan M?rklin? Zowel voor het type 64 als voor de reeks 25.5.
Die 25.5 zal ook de mijne worden. Alleen weet ik niet zeker hoe ze nu rondrijden. Met een doorlopende streep of niet?



Ja, Jurgen, pech voor U [:(], maar goed nieuws voor uw portemonnee [:)]
De 25.5 rijdt momenteel zonder doorlopende streep. Dus NIET kopen [:D][:D][:D][:D] (ten minste als jij M?rklin rijdt...)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@ Maarten en Patrick: ik bedoelde een rijvaardige museumloc die ook af en toe op de baan gaat. Voor een loc die stil moet staan ga ik geen geld uitgeven, dan koop ik wel een foto. [xx(]
Ze gaan hem trouwens maken zoals hij in TP III gereden heeft, dus technisch gezien niet als museumloc. [;)]
De adviesprijs is trouwens ook zo'n ? 370, iets te veel voor een loc die in een loods zou moeten staan. Ik had liever de 64.169 als nummer gezien.


Hebben jullie trouwens al gemerkt dat Trix een andere versie brengt dan M?rklin? Zowel voor het type 64 als voor de reeks 25.5.
Die 25.5 zal ook de mijne worden. Alleen weet ik niet zeker hoe ze nu rondrijden. Met een doorlopende streep of niet?



Ja, Jurgen, pech voor U [:(], maar goed nieuws voor uw portemonnee [:)]
De 25.5 rijdt momenteel zonder doorlopende streep. Dus NIET kopen [:D][:D][:D][:D] (ten minste als jij M?rklin rijdt...)



Pech? Helemaal niet. [:D]
Ik rijd M?rklin, maar de 25.5 zal er toch komen hoor. Al moet ik een Trix en een M?rklin versie kopen en de kappen verwisselen. (Er zal wel een handelaar zijn die zo vriendelijk is om de kappen uit te wisselen zeker? [:I])

Het type 64 komt er dus niet, all?, toch niet bij mij. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

harzfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Saraan

Jurgen, het is je volste recht om je eigen wetten en beperkingen op te leggen, maar mij lijkt het toch niet zo'n probleem welke nu die enige echte rijdende museumversie is. We dienen toch al een hoop fantasie te hebben; de bochten zijn veels te krap, wissels met scharnieren, een middenrail(!?), een stoomlok op electriciteit, belachelijk korte afstanden tussen stations en ga zo maar door. Fantasie speelt een grote rol in het plezier dat we ervaren in het uitoefenen van de hobby. Of het dienstnummer nu 169 of 045 is? Mij maakt het niets uit in het plezier dat ik beleef. Maar nogmaals, je bent vrij om te melden dat je het dienstnummer ongelukkig gekozend vond van M..klin. In N ben ik al blij met om het even welke Belgische lok! Ze zijn zeldzaam.



Ik weet het, je hebt eigenlijk gelijk.
Maar net omdat we al zoveel fantasie moeten gebruiken zou ik graag ook enkele dingen volgens de realiteit willen hebben. Daarmee dat ik liever het nummer 64.169 had gehad.
Ik ga er verder ook niet van wakker liggen hoor. Dit is gewoon weer een goede (all?, voor mij toch [:D]) reden om mijn geld aan iets anders uit te geven. Zulke dingen vergemakkelijken de keuzes, anders koop je toch veel te veel. [:o)]



Ik kan heel goed begrijpen waarom marklin de 64.045 uitbrengt en niet de 64.169, dit voor de simpele reden dat de 64.169 geen echte belgische locomotief is en daar ook geen echte tekeningen van zijn in belgische voorbeeld. Er zijn in B?lgie 168 p8'en geweest en daarom is de p8 van tsp de 64.169.(de p8 van tsp is een roemeense)
Groetjes Maarten

erik de noorman

de p8 van tsp is een roemeense)

Alle B. type 64 zijn van oorsprong duitse P8 of de 64 van de TSP nu van Roemenie komt ( oorspronkelijk ook een duitse P8 dacht ik)speelt weinig of geen rol.

Erik

harzfreak

Ja,dat wist ik maar ik bedoel dat die p8 in roemenie heeft gereden.
Groetjes Maarten

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

de p8 van tsp is een roemeense)

Alle B. type 64 zijn van oorsprong duitse P8 of de 64 van de TSP nu van Roemenie komt ( oorspronkelijk ook een duitse P8 dacht ik)speelt weinig of geen rol.

Erik



Als je bedoelt dat de roemeense locomotieven afgestaan werden na WOI zoals de belgische dan moet ik hierop antwoorden dan de duitse locomotieffabrieken, in vredestijd,ook locomotieven geleverd hebben aan verschillende naties.

Of dat de 64.169 van het TSP oorlogsbuit of "vredesduif" is kan ik niet direct beamen, maar van bovenvermeld gegeven ben ik wel zeker, zelfs aan het midden-oosten werden duitse locomotieven geleverd.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

wisselstromer

nog een nieuwtje van marklin

48716        Schwerlastwagen Cheetah SNCB

een zwaarlastwagon met een militairvoertuig op
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

nog een nieuwtje van marklin

48716        Schwerlastwagen Cheetah SNCB

een zwaarlastwagon met een militairvoertuig op



Hopelijk voor tijdperk 5. Dan koop ik 'm meteen, dat is dan meteen ook mijn eerste legervoertuig op mijn baan.

Zijn er trouwens al ooit zulk een Belgische combinaties op de markt gebracht? Voor zover ik weet is dit het eerste legervoertuig op een wagon bij eender welke fabrikant.
Of heeft Roco ooit iets uitgebracht voor de Belgische markt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Ondertussen heeft M?rklin de site van 4Mfor aangepast en zijn de nieuwe modellen te bekijken op //www.4mfor.com.

Het Belgische model is blijkbaar voor tijdperk V en staat op een 4-assige wagen. Klopt dit met de realiteit of moest het een 6-assige wagen zijn? Waar zitten de kenners?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Blijkbaar zijn er geen kenners. [}:)]
Klopt de combinatie van een Cheetah op een 4-assige wagen of niet? Gewoon ja of nee is goed, maar een foto mag er altijd bij. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Ik ben geen kenner [:(]
Het is geen Cheetah [:(]
Maar het is een 4-assige wagen [;)]
En het is in Belgi? [;)]


Tom

Ik zou niet weten waarom deze combinatie niet zou kunnen.
De combinatie ziet er redelijk waarheidsgetrouw uit.
Ik heb er wel nog nooit een in het echt gezien.
Tom

Frans HOOYBERGHS

Voor wie graag gaat sparen om achter zijn nieuwe loc wagons te hangen kan hier een voorbeeld nemen;





Welk nummer wil men eigenlijk brengen?