Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Na klachten van reizigers wijzigd NMBS ...

Gestart door B-Modelbouw, 08 januari 2008, 22:35:45 PM

B-Modelbouw

... enkele hoogst noodzakelijke treinen, dit door langere treinstellen in te zetten tijdens de drukke momenten.
Of door treinen toe te voegen in de spits.

Of het nu echt een verbetering is laat ik in het midden, wel stel ik vast dat je nu de meest onmogelijke combinaties tegenkomt op het spoor. En rijtuigen die je anders nooit tegen kwam op een bepaalde lijn zijn nu dagelijkse kost.

Wel leuk voor ons als modelbouwer/modespoorder om zulke zaken in model na te bouwen. 't Brengt alvast afwisseling op de baan.

eric

Bedoel je lijn 12 met de M4 rijtuigen bijvoorbeeld?
Mijn (ex)buurman mocht er vandaag eentje begeleiden.


janjozef

of bedoel je een set van 2 breaks tijdens de spits op lijn 25 l-trein Antwerpen Brussel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Helaas nog altijd kommer en kwel op lijn 52 Antwerpen-centraal/ Hoboken/Boom/Puurs.
Slecht 1 (??n) trein om het uur in elke richting en s'zaterdags en s'zondags geen treinen.(dus iedereen met de auto naar de stad)
Ondanks vele vragen, blijven ze de varkenssnuitjes en soms de tweetjes gebruiken, zodat je hier in Hoboken-polder en Boom bv. bijna een dodensprong moet maken om het hoogteverschil tussen trein en perron te overbruggen bij het in en uitstappen.
Mails aan de NMBS met de vraag om AUB terug over te stappen op de duikbrillen of MW41 stellen worden niet beantwoord of je krijgt een standaard mail met "wij onderzoeken de zaak".
Ondanks voornoemde problemen blijft het mijn favoriete lijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

Inderdaad de raarste combinaties ...
- Lijn 12 met M4 rijtuigen
- Lijn 25 met Breaks
- Lijn 52 met de klassieke tweetjes
  (Peter zit er trouwens wat volk op die trein, vroeger kon je de
   reizigers tussen Antwerpen Zuid en Boom op ??n hand tellen).

Ongetwijfeld zullen er nog wel rariteiten te aanschouwen zijn.
En dat is mooi meegenomen voor tijdperk V rijders die mooi kunnen gaan combineren met treinstellen en rijtuigen.

In het middag-nieuws kwam het slechte aanbod van Lijn 12 ter sprake, met de niet wijzigbare treinen gedurende het hele jaar, dit door afspraken met Nederland (???) ... Waarom rijdt dan de HST en de Benelux nagenoeg stapvoets voorbij omdat net ervoor een boemel over de lijn rold? Slechte planning of willen ze wanneer de HSL-Noorderkempen/Breda open gaat weer spreken over een tijdwinst van enkele minuten. Internationale treinen als de TTC hebben zelfs geen stop in Antwerpen Centraal door de blijkbaar moeilijke afspraken met de lijnbeheerder in Belgi

eric

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw


In het middag-nieuws kwam het slechte aanbod van Lijn 12 ter sprake, met de niet wijzigbare treinen gedurende het hele jaar, dit door afspraken met Nederland (???) ... Waarom rijdt dan de HST en de Benelux nagenoeg stapvoets voorbij omdat net ervoor een boemel over de lijn rold? Slechte planning of willen ze wanneer de HSL-Noorderkempen/Breda open gaat weer spreken over een tijdwinst van enkele minuten. Internationale treinen als de TTC hebben zelfs geen stop in Antwerpen Centraal door de blijkbaar moeilijke afspraken met de lijnbeheerder in Belgi?.



In Roosendaal vertrekt het boemeltje (reeks 800) eerst naar Belgie met amper 4 minuten later de Benelux.
Niet moeilijk dat zo ongeveer in Kalmthout de boel al strop zit.
De Thalys moet er dan ook nog tussendoor geloodsd worden plus alle goederen.
Er zijn dan ook nog werken op lijn 12 die snelheidsbeperkingen opleggen enz.
Je moet hier eens voor een overweg staan. 10 tot 15 minuten om een stopperke te laten passeren

Of zou dit een oplossing kunnen zijn?
Zie dit draadje wat ik al eens eerder heb gestart.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5682

Peter

De treinen op lijn 52 zitten tijdens de daguren tot 20.00H redelijk tot heel goed gevuld.
Met vriendelijke groeten
Peter