ROCO nieuw 2008

Gestart door wisselstromer, 08 januari 2008, 14:08:28 PM

Anarchy


Ludwig

Tja, Roco houdt van verassingen.
Ik dacht dat ik deze loc ergens had besteld in een ver verleden.
Dit is misschien al 2 Jaar geleden.
Waarschijnlijk bij mijn hofleverancier.[;)]
Misschien is hij al te koop op de beurs dit weekend?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loebaske

Zo moet het zijn, regelmatig oude modellen opnieuw aan bieden en de matrijs brengt zichzelf op, het heeft geen zin om honderd kleuren van het zelfde model op de markt te gooien, want niemand kan dit kopen, een investering moet op termijn gebeuren....en iedereen heeft er baat bij, de fabrikant en de hobby-ist [;)]

Mr-tsjoektsjoek

Heel juist Eric,

Zoals M?rklin het doet met hun reeks 59, maar dit gaat nog iets te vlug.
Ieder jaar een andere schildering, het zou mogen bvb. tweejaarlijks zijn, dat geeft dit een beetje ademruimte, en kun je eens iets anders kopen.  Een wagen, of een bouwdoos om de baan verder aan te kleden.  

Als hobbyist ben je bijna verplicht om een nieuw model aan te schaffen op het moment van uitgifte wil je zeker zijn om het te hebben, als het je interesseert natuurlijk.  Exportmodellen zitten meestal slechts eenmalig in het gamma.

Anarchy

Vraagje, staan de koplichten van deze nieuwe 62 nu al op de juiste plaats? Kan het niet echt zien of de foto uit de link!

wisselstromer

volgens mij staan de rode lichten aan de binnenkant
of dit nu goed is ??
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Roderik

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

volgens mij staan de rode lichten aan de binnenkant
of dit nu goed is ??



Niet dus...
Always be modelling!

bollen neus

De serie van de 212144 die ze ooit hebben uitgebracht branden de lichten ook verkeerd van, dus even zelf veranderen nietwaar?

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Anarchy

Misschien kan Tufken even bevestigen?

Brossel

Dag allen,

Om maar duidelijk te zijn: ik vind het schandalig dat Roco de 6289 opnieuw uitgeeft! Simpelweg te gek voor woorden.

In het verleden is de 6289 al uitgegeven in een beperkte serie. Zoals gebruikelijk bij beperkt aanbod en veel vraag is de oude versie voor velen een relatief duur betaald model. Normaal gesproken zou dat model echter zijn waarde houden.

Door de heruitgave daalt de verzamelaarswaarde van de eerste editie van de 6289 en dat vind ik een grove fout van Roco.

Daarbij zijn er vele andere nummer en kleurvarianten mogelijk. Bijvoorbeeld eveneens een tussenschildering 1970 in de vorm van de 6323 van Kinkempois of 1970 livrei 62'ers met op het front de nummers tussen de gele band. Genoeg andere mogelijkheden.

Wanneer Roco had gekozen voor een andere nummering, dan was dat ook interessant geweest voor die mensen die de 6289 al hebben.

Betreurenswaardig...

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Peter

Ik wacht vol ongeduld op de Roco stoomlok baureihe 52 in DB versie en de diesel rangeerlok V60 beiden in tijdperk III uitvoering.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

citaat:
Geplaatst door Brossel

Dag allen,

Om maar duidelijk te zijn: ik vind het schandalig dat Roco de 6289 opnieuw uitgeeft! Simpelweg te gek voor woorden.

In het verleden is de 6289 al uitgegeven in een beperkte serie. Zoals gebruikelijk bij beperkt aanbod en veel vraag is de oude versie voor velen een relatief duur betaald model. Normaal gesproken zou dat model echter zijn waarde houden.

Door de heruitgave daalt de verzamelaarswaarde van de eerste editie van de 6289 en dat vind ik een grove fout van Roco.

Daarbij zijn er vele andere nummer en kleurvarianten mogelijk. Bijvoorbeeld eveneens een tussenschildering 1970 in de vorm van de 6323 van Kinkempois of 1970 livrei 62'ers met op het front de nummers tussen de gele band. Genoeg andere mogelijkheden.

Wanneer Roco had gekozen voor een andere nummering, dan was dat ook interessant geweest voor die mensen die de 6289 al hebben



Om alleen al de mogelijke nummers te noemen die Roco had kunnen kiezen voor een loc met dezelfde schildering die nog niet al uitgegeven was: 6240, 6241, 6245, 6255, 6261, 6264, 6265, 6267, 6274, 6279, 6283, 6310, 6323, 6324 en 6329.
Maar net als bij de andere keuzes voor de heruitgave van de 62 (de derde keer 6215 en de 6218 in het geel, waar al de meeste varianten van waren), kan gezegd worden dat Roco qua aanvoelen van de markt hier opnieuw trekjes vertoont van een niet nader bij naam te noemen Duitse fabrikant.

groeten Sicco

ronny-vdv

Veel hangt af van de importeur. De meeste importeurs hebben weinig voeling met onze hobby en denken alleen maar aan omzet.

Personen zoals Paul van Rocky Rail, Guido Olaerts, Piron van LSM en Andr? Witmeur van Jocadis, zo zijn er maar weinig.
Iedereen heeft zijn fouten, maar ze doen het toch.

Nog eeens goed slapen en dan is het the big day.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

mini-bs

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Veel hangt af van de importeur. De meeste importeurs hebben weinig voeling met onze hobby en denken alleen maar aan omzet.


Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]



ik zou dan denken dat ze net niet denken aan omzet en belachelijkerwijze zichzelf een boel omzet ontnemen.
Die andere fabrikant bvb slaagt er lang in om bvb van de reeksen 22/23 alleen niet actuele of courante kleurstellingen in het normale gamma uit te brengen, de blauwe versie kon je alleen in een speciale (en daardoor duurdere) uitgave bekomen. zelfs bij de firma zelf begrijpen velen er niets van.
Gelukkig zijn er firma's die wel logisch denken zoals je zegt.