Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nostalgisch gevoel te Mechelen

Gestart door Bundesbahnfreak, 06 januari 2008, 17:34:44 PM

wisselstromer

"Een andere oorzaak is ook
Brengt een fabrikant iets uit waarvan de details iets of wat tegen vallen wordt het volledig afgebroken en blijven de winkeliers of invoerders ermee zitten ( niet de fabrikant )ofwel moet het aan dumpprijzen worden verkocht ."

dit is vlolgens mij ook de schuld vd verschillende forums
er komt een model uit
daar zijn bv een paar 'kleine dingen aan verkeerd
die lok wordt al dan niet met de grond gelijk gemaakt alhoewel de 'fout' eigenlijk niet echt erg is en niet opvalt wanneer de lok rijdt

iemand die niet veel van treinen afweet leest die en denkt
'ha" die lok is niet goed dus koop ik hem niet
we zijn veel te veel bezig met prullaria en te verwent volgens mij

ik bv
ik heb de gottardo van marklin gekocht
mn eerste gedacht toen ik hem zag was van DIT moet ik niet hebben
toen ik hem eindelijk eens in het echt zag viel dit alles best mee (al ben ik er nog niet 100%uit)

het verdwijnen van winkels is niet
niet alleen te bemerken bij treinenwinkels maar bv ook met beenhouwers / viswinkels enz.

hier in aarschot is er nog 1 viswinkel waar er vroeger een stuk of 5 waren, beenhouwers nog 3 van de 8 enz.....

de maatschappij veranderd en daar zullen we (ook als modelspoorder) mee moeten leven
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Greg

citaat:
Geplaatst door wisselstromer
[br ik bv
ik heb de gottardo van marklin gekocht
mn eerste gedacht toen ik hem zag was van DIT moet ik niet hebben
toen ik hem eindelijk eens in het echt zag viel dit alles best mee (al ben ik er nog niet 100%uit)





Ik heb hem onlangs ook bij iemand gezien, en ik was er aangenaam van verrast.
In een rechte lijn is het een prachtig stel.
De afwerking is erg goed , het enige probleem zit hem in de bogen.
In de ruime bogen valt het nog wel mee, laar vooral in de korte bogen is de verbinding veel te duidelijk zichtbaar. En das erg jammer.
Ik heb vorig jaar de insider van 2006 gekocht, en ook daar heb je natuurlijk een grote ruimte tussen 2 rijtuigen in de korte bogen, maar daar zie je de verbinding tussen de rijtuigen niet.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tonycabus

Roland, ik geef je geen ongelijk, alleen wilden we voorkomen dat de 'draad' scheef zou trekken. Dat is nu eenmaal onze taak.
Ook wat betreft je opmerking dat de detaillant (de kleinhandelaar dus) ZIJN poen moet voorschieten is perfect juist.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ludwig

Nu kunnen jullie toch niet gaan beweren dat de vraag naar een hoge afwerkingsgraad de reden is voor het slecht draaien van de modelspoorwinkels.
Iemand die veel betaald heeft recht op een goed product.
Het is wel zo dat er voor de kleinere beurs wat meer mag gedaan worden en dan bedoel ik eigenlijk ook op dit forum.
Vele mensen durven hun realisatie niet laten zien omdat ze weten dat het niet strookt met de werklijkheid .
De lat wordt altijd hoger gelegt voor alles en iedereen dus al wie een bepaalt niveau niet kan halen dreigd ontmoedigd te worden.
En dan heb ik het niet alleen over modelbouw .
Ook al zouden ze beter willen en kunnen doen, de beurs moet ook mee kunnen.
Een ander probleem blijf ik vinden dat kinderen niet meer genoeg worden aangesproken om interesse voor de hobby te krijgen.
En ja, waar is den tijd van Den Grand Bazar [;)] zoals sommige onder jullie hebben mogen meemaken.
Dan heb je nog de modelspoorwinkels zelf die volgens mij in gebreken blijven door een tekort aan kennis (of is het interesse??)
Stel bijvoorbeeld maar eens een vraag over digitaal rijden .
Een vraag over starten en stoppen van de locomotief lukt nog wel maar als je iets moet weten over bijvoorbeeld pc sturing dan krijg je meestal geen of een ontwijkend antwoord.
Groeten
Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

JoVer

citaat:
dit is vlolgens mij ook de schuld vd verschillende forums
er komt een model uit
daar zijn bv een paar 'kleine dingen aan verkeerd
die lok wordt al dan niet met de grond gelijk gemaakt alhoewel de 'fout' eigenlijk niet echt erg is en niet opvalt wanneer de lok rijdt

En meestal door een aantal nitwits [B)] die zich graag interessant voordoen en die het zelf allemaal zoveel beter kunnen en doen [V] Maar op hun stomers wordt toch niet met echte kolen gestookt? Hoewel, na de Spoor I stomer van M?rklin enkele jaren geleden moet ik misschien voorzichtig zijn met deze bewering [:D]

Havoc

citaat:
Vele mensen durven hun realisatie niet laten zien omdat ze weten dat het niet strookt met de werklijkheid .
De lat wordt altijd hoger gelegt voor alles en iedereen dus al wie een bepaalt niveau niet kan halen dreigd ontmoedigd te worden.


Inderdaad! En als er dan als eens een poging wordt ondernomen om deze trend om te keren (aggemorleuthet...) dan wordt deze ook op dit forum direct onderuitgehaald. En dat zonder enig protest van diegenen die er het meeste baat bij zouden hebben. Gevolg: er gebeurt niets en er blijven een hele hoop mensen gedemotiveerd langs de kant staan. Tot groot jolijt van zeer vokale minderheid.

citaat:
Maar op hun stomers wordt toch niet met echte kolen gestookt? Hoewel, na de Spoor I stomer van M?rklin enkele jaren geleden moet ik misschien voorzichtig zijn met deze bewering


Ja, je kan best voorzichtig zijn :) Er is een hele wereld waar zo'n dingen belangrijk zijn en waar met kolen gestookt wordt. Maar de oogkleppen van MSM en 99% van de bende hier beletten om die wereld te zien. Langs de andere kant ligt diezelfde wereld waar kolen gebruikt wordt er helemaal niet wakker van een mm meer of minder in tegenstelling tot de heel vokale minderheid...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jarikd

Ik heb bijna 30 jaar in West-Brabant gewoond, en daar is nogal wat veranderd op modelspoor-gebied.

In Bergen op Zoom herinner ik mij:
Bart Smit of Speelboom (al 15 jaar geen treinen meer)
Harskamp (gestopt wegens te ambitieus ondernemingsplan?)
Een winkel met 2e hands treinen (gestopt wegens leeftijd eigenaar?)
Big Boys Train Shop (steeds minder treinen en meer radiografisch)

In Roosendaal herinner ik mij:
Intertoys (al 15 jaar geen treinen meer)
Het Oude station (gestopt wegens leeftijd eigenaar)
Jadin (speelgoedwinkel met wat modelspoor)

Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt