Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Brima

Gestart door svvander, 07 maart 2005, 21:26:53 PM

svvander

Hallo,

Ik ben juist is even op E-bay gaan neuzen en vond daar een metalen-kit van een 52/53-er, vlottende kabine van het merk Brima.
(http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=17035&item=5961914086&rd=1&ssPageName=WDVW)

Kent iemand dit merk?




Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

eibtrain

Brima lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Dit was/is een firma uit de omgeving van Luik welke vooral Herpa modellen aanpaste (lees: van Duitse wagens Belgische maken, vb. politiewagen, ambulance e.d.)
Ik zou wel opletten met de ebay aanbieding: dit model bestaat ook (of enkel?) zonder motor.

eibTrain

guy holbrecht

Ik heb dergelijke loc in mijn verzameling. Jammer genoeg is de realisatie van de vlottende cabine niet erg geslaagd te noemen. Het is bij Brima dan ook bij deze eenling gebleven. Persoonlijk zou ik wachten tot de vlottende cabines bij Roco uitkomen. Je betaalt misschien wat meer, maar de kwaliteit zal zeker stukken beter zijn.
Guy

tonycabus

Ik zag dat ding ook bij een Waal die ook kromme 60'ers aanbood voor veel geld. Blijkbaar zo'n ??nling die iemand steeds weer wegdoet omdat hij merkt dat het een miskoop was....

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Denk er zelf over om zo'n modelletje te koop aan te bieden.
Is in zeer goede staat, mooi gespoten en afgewerkt. Past perfect bij zo'n kloeke metalen Nohab van M?rklin. Ga dat model van de hand doen en daarom zou ik de 52 ook willen verkopen. Iemand een idee over de waarde van zo'n Brima ?

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Beste NMBS,

De waarde van je "BRIMA"-loc is zeer subjectief, dit gezien zijnde als verkoper of als koper.
Als je echt een basis waarde wilt weten, dan zou ik je aanraden eventjes een oude presentatie cataloog van het Veilinghuis "Vercauteren" of die andere en daar in op te zoeken aan welke begin basis prijs deze werden aangeboden.

Je zit hier op de vrije markt te spelen en met de huidige trend kan je zowel je locomotief zien veranderen van eigenaar, voor een peulschil of zeer dik betaald.

Zoals ik reeds opmerkte, verkoop- / aankoopprijs van zo'n model is zeer subjectief en afhankelijk van beide partijen.

Hoop je toch van dienst te zijn geweest,
Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

tonycabus

Ik had zo'n ervaring met een 22 van Dacker. Hij was slecht geverfd en op de koop toe lijkt een kast van Lima mooier (23 of 25, wel te verstaan...)
Conclusie: teveel betaald![^]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Bedankt voor de tip Fremo.
Randy

ps het is overigens echt wel een mooi modelleke hoor. Mocht hij niet verkocht raken ga ik dat niet betreuren.

n/a

Wel, ik durf daar een bedrag op plakken. De trein interesseert mij niet omdat het niet in N is. Maar als hij in pefecte conditie is, en hij rijdt nog goed ook, dan zou ik daar tussen 150 en 200 euro voor over hebben. Het is geen supermodel, maar het heeft toch enige verzamelwaarde. Het zou niet mis staan tussen een verzameling AFB loc's. waaronder ook een Piko en een oude Fleischmann, enz. Laat ons zeggen 175 euro. Wat heeft die loc indertijd gekost?
En wat die Dacker betreft, als hij goed gemonteerd is en goed geschilderd, dan zou hij volgens mij toch nog zo'n 100 euro waard mogen zijn. Anders maar 50. De motorisatie trekt op niks. je hebt dus altijd een kast op 4 statische wielen.

Coletrane